SOMMERTUNIKA – Store Størrelser

Designet av Casapinka

 

Ok, endelig ramlet eg over en “ny” tunika som eg falt for! Ren og pen, helt enkel + den er strikket Top/Down, dvs eg uten problem kan strikke den bitte litt lengre 🙂 Den er orginalt strikket i tynt merinogarn så dette er jo i grunnen en tunika du kan bruke hele året 🙂 Elsker når et plagg er enkelt og denne vil eg tro er rimelig enkel
å strikke også for en nybegynner.

 

 

 

Designet av Casapinka

 

Dessuten ser eg mange muligheter med denne tunika`n! For det første kan du strikke en laaang kjole om du ønsker, når du først har strikket den til under rompa er det fort gjort å komme seg ned til leggene f.eks. Du har jo også muligheten til å gjøre noe vilt! Hva med striper? Ikkje sant!? Eller noen mønsterborder her og der, du vet, eg strikket jo Still Light Tunika som en Selbukjole – Bare husk å krediter rettmessigner designer/eier for oppskriften. For selv om du “designer” din egen variant så er ikkje selve kjolen din 🙂

 

 

MULLIGAN
Bildene over
Fra 86 cm til 132 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Sååå herlig! Dette ble en skikkelig perlesøndag og eg er ennå ikkje ferdig med å sette ideéne min ut i live! Vil tro eg kommer til å fortsette utover mandagen også 🙂 Eg har lovet mor mi en deilig fiskemiddag i morgen, men det er ikkje langt fra spisebordet til kjøkkenet her så det lar seg enkelt kombinere 🙂 Handlet inn før helga til middagen i morgen, er ikkje lenge siden eg laget samme middagen og eg gleder meg! Eg fortalte nemlig mor mi om Denne Fiskgryta eg laget for noen uker siden og hun bare: “Åsså inviterte du ikkje meg?” – Vel, når eg prøver nye oppskrifter liker eg å lage det en gang først før eg inviterer gjester *ler*. Planen er å lage 2 gryter i morgen og den ene skal eg kjøre ned til henne med. Fant noen poser med sånn bittesmå gule poteter på Kiwi og de er sååå gode! Har satt Semuliegryn på benken og planlegger også å lage pudding til dessert. Da eg var liten var det vanlig at mor mi kokte “melkesupper” til fiskemiddager, husker eg syns det var helt nydelig! Det er noe eg aldri har laget selv, men Semuliepudding er også et minne fra barndommen som eg vet mor mi liker 🙂
Serverer den med rød saus og evn røde bær.

Jaja jo jo, nå MÅ eg bare perle litt til føøør eg ruller i seng! Fikk nemligen en ny idé som eg kan tilføre det eg allerede har perlet 🙂 Vettu? Eg tror virkelig dette kan bli en fin og morsom sommer – Eg føler det på meg!

 

 

ØNSKER DEG EI GOD NATT!
SOVE GODT 🙂

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg