ToppTur: 2 Topper før lunsj!

 

I dag tok me 2 kjappe, tidlig ut og relativt tidlig hjem igjen, en 3 timers tur er helt nydelig og eg er alltid overrasket over at me gikk så pass lenge! Merker ikkje tiden når me ut på denne måten 🙂 Kan liksom bare gå og gå 🙂
Her har du søs på topp nr 2, Vassfjellet – Heeeelt ute på kanten måtte hun selvfølgelig stå *ler*

Legg merke til hvit pil i bakgrunnen, det er Sygno som me gikk i april 🙂

 

 

 

 

På vei opp første topp 🙂

 

 

 

 

Timpeltu følte eg ikkje var en topp selv om me gikk stort sett oppover, det var som en avstikker på vei til Topp 2, men flott tur og det slettes ikkje så vått og gjørmete som eg i utgangspunktet trodde. Likevel surra eg meg for langt ut i gjørma mer enn en gang uten å se skoa, men det gikk bra og eg gikk tørrskodd i “Mål”.

 

 

 

 

På toppen var Dalsnuten den første eg så, litt gøy å kunne gjenkjenne toppene etter hvert. Tidligere når andre pekte utover og sa navnene på topper sa eg stort sett “Ahaaa”, men eg visste jo ikkje hvilke topper de pekte på…var jo så mange!

 

 

 

 

Hørte mange skudd fra skytebanen på Vatne

 

 

 

 

Hadde utsikt over Sandnes og Stavanger.

 

 

 

 

Slenger med en fot i håp om å klare å få litt dybdeforståelse i bildet for her går de “Bai-Bai” rett ned!
Jepp, eg satt der med magasuuug! hehe

 

 

 

 

På vei ned etter topp 2 kunne me se bort på toppen av Mattirudlå som me gikk for litt siden. Det er den bratteste toppen eg har gått opp, veien me gikk opp er den gule streken.

 

 

 

 

Me spiste litt lunsj underveis…

 

 

 

 

…og eg sikret søs sin dagsrasjon; En stor og flott Steinsopp 🙂

 

 

 

 

Godt fornøyd med dagens tur, herlig å kjenne at man lever kan du si 🙂 På vei hjem hentet me krabbe hos “langeren” vår, søs og de skulle også kose seg i kwell. Nå har Amira og Eirik nettopp gått og me har hatt et herremåltid á la Skalldyr ♥ Blir noen rolige timer her på Hobbyrommet før eg etter hvert surrer meg i seng!

 

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

Siste innlegg