Utrolig, men helt sant! -Nesten…

 

Altså!! Dette øyeblikket må foreviges! Eg vet at eg er drittlei av å fremsnakke denne nydelige genseren, og du begynner nok også ganske snart (om du ikkje allerede er!?) å bli dritt av den! Å ja, eg har 0 problem med
å skjønne det fordi eg har fra tid til annen gnålt om den siden 19.oktober…2019! Jepp sååå lenge! Å nei, frykt intet, eg er IKKJE i mål ennå! Det blir nok garantert et innlegg til (Kanskje 2??), men NÅ er eg i det minste i gang med vrangborden på arm nr 2!! Bildet er tatt tidligere i dag, og nå er eg nesten halvveis!
(Å ja, det er en litt lang vrangbord…dessverre…!) *humrer*

Eg syns jo, muligens litt objektivt sett, at Aamu (<—Norsk strikkeoppskrift) som eg strikker er den fiiiineste genseren til Isabell Kraemer! Ikkje minst er eg overlykkelig for garnvalget mitt! Det er forresten min eller første møte med Tuku Wool og definitiv ikkje det siste ♥ Det er det samme garnet som Isabell strikket den i 🙂  Oh My for et deilig lykketreff, det må eg si. Man tenker fort at en genser blir fort veldig dyrt når 1 hespe koser 87 kr, meeen garnet er jo sååå drøyt at det har egentlig lite å si. Nå krevde jo akkurat denne genseren en del farge så det fordyret den jo. I et par av fargene trengte eg egentlig kun noe meter og kunne streng tatt brukt de metrene fra lageret, men men, garnet skal brukes til den siste meteren for eg har masse på den lista for å si det sånn….Regner med at du også har noen av de listene…? Iiikkjeee sant!

 

 

 

 

Etter X-antall operasjoner i halsen har eg sørgelig nok fått problemer med høye halser, som eg egentlig elsker! Men, denne halsen er løs uten å være slapsete, så eg gleder meg til å la haken(e) skli ned i her 🙂 Blir en skikkelig digg genser til å bruke utover våren, kanskje sommeren også? Gudene skal vite at det FAKTISK kan være kaldt her i sommermånedene! Får starte litt forsiktig under en dunvest først 🙂 Gleder meg, ja for det er lenge siden eg har gledet meg sååå mye til å få ferdig noe…Ganske rart at eg da har brukt nesten 1,5 år på en genser som eg normalt kunne ha strikket på en mnd…Ja det er nesten er mysterie…
hmm
får skylde det på perlene?

Mitt neste store strikkeprosjekt? Tja…si det? Eg har et nydelig garn av lammeull og silke som har ligget på modning siden jula, mulig det må til pers next? Fargen er jo helt magisk og ser egentlig for meg en enkelt genser, muligens en genser som eg enkelt strikker litt lang? Tunika? Kan aldri få for mange tunika, det er helt klart! Men men, når Aamu er ferdig da skal det perles litt + eg skal “designe” noen flere morsomme kombinasjonfigurer som eg skal dele her på bloggen og IKKJE minst skal eg dele ut masse deilig garn i begynnelsen av mars! Da får du noe du kan kose deg med i påsken vettu 🙂 Greit å lage seg litt planer 🙂

Dagen i dag? Noe bedre enn i går, har sovet en del i dag også da, har da lært i årenes løp at SØVN er en god medisin (for det meste)! Utover det? Vel…så lenge eg sitter ganske rolig uten de store bevegelsene går det ganske greit, hodet er nesten på plass. Har ikkje vondt i hodet lengre, bortsett fra når eg bøyer meg ned, så eg har slutta med det – Ja å bøye meg ned…Skal prøve igjen i morgen. Satser på at morgendagen er mye bedre, for:
Ei avlyst helg = Ei heeel uke KUN på meg selv, så eg ser frem til hele 7 dager med Me Time (Dvs serie, strikking og perlig, ja og så SKAL eg ut til Amira og de en ettermiddag/kwell) Var meningen at eg skulle dit i dag,
men det måtte jo dessverre utgå….*Snufs*

Anyway, nå er eg klar for Finaleinnspurten på Farmen! Utrooolig vanskelig!
Eg liker begge 2 og hver av dem fortjener det like mye! SPENNENDE!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. God kveld. Først må jeg få ønske deg god bedring. Håper du snart blir i form igjen.
      Jeg har en genser til gubben som jeg har holdt på med i en evighet synes jeg. Legger den fra meg når jeg finner noe annet jeg har lyst å strikke. Slik er det også meg den jakka jeg skal strikke til henne i England. Der er det garnet jeg har holt på med pga hun er så allergisk mot alt som har med ull å gjøre og ren bomull kan jeg ikke strikke med pga da streiker hendene mine. Jeg får prøve meg frem. Har noe bomull/nylon men det virker så tykt så jeg er redd for at det blir klumpete der jeg klipper opp jakka og skal strikke belegg, men jeg får strikke en prøvelapp. Viss ikke så går jeg får baby ull pga det tåler alle babyer og også de som har allergi. Pga nå er jeg ferdig med det baby teppe som jeg skulle strikke i dåpsgave.
      For nå skal jeg finne senga så får jeg tenke mer i morgen.
      Å tusen takk for hjelpen. Så får du ha en god natt og sov godt.
      Klem fra meg

Siste innlegg