VIL BARE STRIKKE!!


Det gikk som det måtte gå; Eg stupte i seng i formiddag og jaggu meg sov eg helt til halv 4!! Ble liggende en stund i senga for å finne en mega god grunn til å orke stå opp! Da er man i grunnen ganske så sliten…Men, eg kom frem til at Glidelåsen på FanaJakken skulle få fri i dag og eg skulle heller ta meg en tur på Garnrommet å finne noe eg virkelig vil strikke på 🙂 Da ble det fort litt enklere å stå opp 🙂

Begynte jo på en skikkelig Gla`genser i februar, det er Skorsteingenseren til Strikkelisa og den er skikkelig GOD altså! I tillegg er den veldig enkel å strikke og selv om du er en ganske fersk strikker er oppskriften veldig enkel å forstå. Eg kastet meg rimelig for rundt å strikket en ganske lekker utgave av den til Dib, sjekk HER! 🙂 Genseren over her er til meg selv, det skal bli en god og varm kosegenser til vinteren, mulig den blir FOR varm haha Men eg elsker alpakka! Planen er å strikke uten system og bare la fargene flyte på hele genseren – Ganske hjernedø strikking hvor eg ikkje trenger tenke så mye. Mulig det er denne eg må strikke på i dag?

 

 


Denne skulle jo egentlig vært en Julegave nå sist Jul, veeel….Den ble som du ser ikkje ferdig!  Det er Harald`s Sweater fra PetiteKnit og er vel egentlig det første eg strikker i garnet Nord. Blir skikkelig herlig 🙂
Har kun 1,5 erm igjen så et par gode kweller så er det nok ferdig 🙂

 


Ååå denne får eg litt vondt av å se på…Er virkelig en genser eg higet etter å få ferdig og nå er jo egentlig det verste over. Vel, det har nå i det minste rykket betraktelig langt frem i kø`en. Dette er CHAUNCEY til Isabell Kraemer. Overhodet ikkje vanskelig, mønsteret strikkes etter en greit diagram og ellers er det bare swupp rett ned 🙂

 


Når eg lå å tenkte i senga i ettermiddag før eg bestemte meg for å stå opp var det denne gøyale eg ville stå opp å strikke på, og ja eg har den akkurat nå ved min side! Den er skikkelig gøy og det er Intarsia på høyt nivå noe a`la Denne Kåpa så eg har mye godt arbeid igjen! Når eg strikker etter eget hode har det veldig ofte lett for å ta helt av, men det er gøy da!! Denne jakken skal IKKJE bli en kåpe, men bare en god jakke til rett under rompa og pr nå er eg der hvor ermene akkurat har kommet seg på hver sin tråd. Altså er det egentlig bare den enkle delen igjen, ja hvis eg ser bort fra diagrammet eg har tegnet for det er ganske stort!

Nå når eg sitter her å skal prøve å kose meg med strikketøyet vet eg ikkje om denne Intarsia tingen er det rette i dag? Muligens eg bare må ta et av de andre prosjektene for eg vet ikkje om eg orker å tenke så mye haha Tror eg skal ta å hente inn strikkeveska med den øverste genseren også inn i stua så blir eg nok enig med meg selv og da skal det serie på Tv så surrer eg vel resten av kwellen 🙂

Håper eg hører fra legen min på mandag ang prøvene eg tok nå i uka. For å si det sånn så blir eg overrasket om det ikkje slår ut noe!? Det kan umulig bare være “Innen for normal” så mye som eg sover og likevel er så trøtt/sliten? Eg troooor det er mye mer som kanskje kan gjøres i forhold til stoffskiftet mitt, en ting er i allefall sikkert: Ting på dette området ble i allefall ikkje bedre etter at eg fjernet hele skjoldbruskkjertelen. Noen ganger føles det ut som om kroppen jobber på høygir samtidig som den bare vil sove. Så ja, om eg ikkje skulle høre noe på mandag så haster det med å evn få en legetime for han går på ferie 6.juli! Jaja, nå er det helg og lite man kan gjøre, ikkje bare det; Blir jo sliten av å alltid ha noe som må sjekkes eller fixes *matt*

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KOSELIG LØRDAGS KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei rimelig sliten VIbbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Nei det er ikke helt normalt å være så sliten. Jeg har lavt stoffskifte og når mine verdier er lave, spesielt hvis T3 hormonet er lavt, uavhengig av TSH, så blir jeg også trøtt. Jeg sluttet med Levaxin og gikk over til naturlig Thyroid, bruker Nature Throid og fikk et nytt liv. Så du burde få sjekket T4 og T3 verdiene dine. T3 skal ligge så nærme 6 som mulig. Lykke til 😀❤️

      1. Det er blant annet svar på disse prøve en venter på. Pr nå går eg kun på Levaxin, 150 microgram i døgnet og det har aldri vært snakk om å prøve noe annet. Uansett hva resultatet blir skal eg spør hva T3 ligger på. Som regel får eg beskjed om at alt ligger innenfor normal, men eg vet at spennet for normalt kan være ganske stort. Da eg første gang fikk bekreftet lavt stoffskifte lå eg også innen for normal, men helt i det nederste sjiktet. Det var først da eg fikk eg haug med kuler i halsen at eg ble medisinert. Eneste behandlingene eg har fått utenom 2 operasjoner er økning av av Levaxin. Tror kanskje eg er nødt å prøve å lese meg opp på dette, men det er søren ikkje sæ lett å skjønne (Har prøvd noen ganger) Noen tips til hvor eg kan finne gode råd/svar og gjerne hvor det kan være litt “enkelt” stoff?

        1. På Facebook er det denne gruppa, masse god informasjon, “for oss med lavt stoffskifte som vil ha naturlig medisin” meld deg inn der, 😉😀

Siste innlegg