Det er lov å være stolt!

 

Tro det eller ei, men det er allerede 3 år siden disse skjønningene tok fullstendig av, og siden har de faktisk flakset over hele landet! Eg skal snart blåse litt støv av mine som står på den høye hylla inne på Hobbyrommet
og de skal få kose seg i stua frem mot påske 🙂

 

 

 

For en stund siden fikk eg melding av Janniche Hansen som jobber på SelfMade i Bergen. Hun lurte på om de kunne lage utstilling av kyllingen/hønene mine hvis de linket til oppskriften 🙂 Sier jo ikkje nei til noe sånt,
er jo bare gøy om andre vil strikke og perle det eg finner på.

Så pr nå er hønenen OG kyllingene “stasjonerte” i Bergen 🙂

Eg antar at den lille kyllingen på bildet over er en av disse som eg laget i 2022 🙂 Eg vil påstå at de er det noe mer arbeid med enn de store som er strikket – Pass på fingertuppene!

Den store en av de 3 Hønene på Sightseeing – Hekkan eg hadde mye gøy med de den våren der 🙂
Eg har fått tilsendt så ufattelig mange flotte bilder fra andre som har strikket de,
ja eg kunne nok laget en tjukk fotobok! Det er skikkelig gøy 🙂

 

 

 

 

Uansett, dette er så koselig syns eg og det er aldri feil å være litt stolt seg selv? Selv om det “bare” er en gjeng med høner og kyllinger – Litt gøy skal man jo ha det 🙂

 

 

 

 

De Nyklekka og fargerike kyllingene var faktisk de som startet dette lille eventyret,
ja de kom til måneden før Hønene på Sightseeing.

Tror nesten det er blitt en aldri så liten Høne/Kyllingtradisjon hos meg, for ja, det er 3 nyklekka kyllinger på vei også i år…! Det gjenstår litt på de, men det blir nok en utendørs fotoshoot etter hvert på de også,
eg får ta de med på tur en dag 🙂

 

 

 

 

Ååå kan tro eg laget meg en digg salat i går! Egentlig hadde med mye rester igjen fra middagen på torsdag som var kyllingsupper + ris/kylling….Men altså, når Mega har knalltilbud (118,-) for store reker m/rogn!?! Oj Oj! Kjøpte med meg ca halvannen kg og renset ganske mye som eg blandet i en salat til meg selv og denne dippen var fortreffelig sammen med rekene – Spicy Reker der altså 🙂

I dag er eg ganske sur faktisk...I dag ble dagen da eg NOK EN GANG dundret til og sov til 11!! Liker ikkje! Eg skulle opp kl 9 eg, ha en litt lang morgen før eg vandret inn på kjøkkenet for å lage ei god gryte til i kwell…Ja jo, eg skal fortsatt lage den gryta, men irriterende å komme skjevt ut…Jaggu godt det er lørdag så kan eg ta igjen timene eg sov bort til i kveld/natt 🙂 Vel vel, det er bare å komme seg på kjøkkenet!

 

 

 

HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Det er ikke noe som heter BARE høner og kyllinger. De har sjel, og kan bli snabla skuffa om du omtaler de sånn 😀 Jeg har jo som du vet to rotter. Ikke selfmade, men selve LIVET har de fått av meg…Jeg hadde en før det også, den var til og med på TUR med posten rundt i blogg-Norge, og var på ferie. Mulig jeg må sende Salt og Pepper på en sånn en snart… 😀 Skjønner godt du er stolt over at folk vil bruke de, og de var skikkelig fine 🙂

      1. Ja det syns eg du skal gjøre! Er vel på tide at Salt og Pepper får oppleve Jærkysten 🙂 Hadde vært morro! Nå har eg Milo (<—Katta!) da, men han er ganske snill 🙂

    2. mange fine kyllinger/høner her og det er lov å være stolt .
      Salaten er herlige ,lager slik innimellom eg også ,og du det er helt ok å soove frempå innimellom ,da trenger kroppen det

Siste innlegg