Fryser du?? – Lag Chiligryte!

 

 

O´la la…E N D E L I G! Nå har eg drømt om denne chiligryta ei ukes tid og fordi legen måtte avlyse timen min i dag ble det chili på meg i stede for! NICE! Eller, skulle jo seff mye heller vært hos legen da…Men…
Hva pokker skal man da gjøre?
Vel, i mitt tilfellet må eg vente 1 uke, neste torsdag skal eg dit.…Eg tror likevel eg bare må komme meg ut på tur i helga! Som sagt er det meldt flott og kaldt vær så eg må prøve!

Jaja, la oss nå komme oss tilbake til chili`n! Mmm dette er den beste syns eg, har laget den noen år nå og Oppskriften har eg fått av ei som eg har kjent en del år nå. Anne Elise har familie i Amerika så oppskriften er the real thing! Du kan se hele chili`n på Snapchat i dag (vibbedille) – Takk for samlaget på kjøkken mitt i dag, alltid koselig for jammen er det mange ivrige der ute når eg kokkelerer – Så gøy! Eg vet eg burde testet Carolina Reaper i denne gryta, fikk jo det til jul av Bunny i år…Meen, 1 av 3 her hjemme takler ikke HOT mat så det ble med ei halv teskje vanlig chili…Kjenne det også, men slettes ikke nok! Me får heller ta litt extra opp i hver på skåle…Uansett hvor mye du tar av chili og kajennepepperen opp i, start rolig og la gryta koke ei stund, smak og evn ta opp i mer…Vanskelig å fjerne om det blir for hot hehe Eg har laget en stor porsjon (Gryta er 5,3 l) for eg tenker å fryse mesteparten av dette – Deilig å ha på lur!

Nå har eg laget middag i denne gryta 2 ganger, og nå den er min...BARE min hehe
Spørs om det ikke blir en til av denne…Får se fremover 🙂

Uansett, det er beinkaldt om dagen og da er ei gryte som dette “billig” varme! Du blir god og varm fra innsiden, hvis du så tar deg en kjapp og varm dusj, tar på deg ullundertøy…
Vel, da kan du spare litt på strømmen *ler*

 

 

 

 

 

Tulipanene eg kjøpte her om dagen elsker i allefall at det er litt kaldt! De er så crispy og skjønne, et lite glimt av våren der 🙂 Men nå skal eg teste noe eg fikk i posten i dag!
Jepp, skal vise deg, ble faktisk ganske så fint!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Så deilig med ferdig middag i fryseren. Like greit å lage sto porsjon når man er i gang.

      1. Nå gjenstår det bare å knage fenalåret tomt så blir det ei svær gryte med ertersuppe også, da er det fullt opp med i allefall 3 gode middager 😀

    2. Slutt å tull da, og prøv CR, bare ha en pinch oppi, det er ikke så HOT, det har jo med mengde å gjøre. Blir bare rundere og deiligere smak av den første pinchen vettu 🥰🐰

Siste innlegg