GRATIS SOKKEOPPSKRIFT – Stilige!

Designet av Caroline Johnson

 

Det er bare å fortsette å stæsje opp sokkeoppskrifter, det er nå i allefall noe man aldri kan få for mange av! Sokker i alle farger og fasonger er det me trenger 🙂 Eg drømmer stadig om å ha ALLE fargene i Knit Picks garnet….begynner å bli noen år nåsukk…mulig eg faktisk bare må bite i det “sure” eple å ta meg en tur til unaiten for å oppfylle den drømmen…Niesen min var nettopp på biltur der borte, å ja eg kunne spurt er klar over det, men du som kjenner meg VET at eg hadde ikkje nøyet meg med 2-3 nøster….No No drømmene er jo 1 nøste i hver farge…da snakker med et extra colli da vettu! *ler* Hmm mulig eg bare må få meg en venn i Amerika…
det hadde nok sikkert vært det enkleste…

 

 

 

Designet av Caroline Johnson

 

Men ok, kule sokker blir skikkelig kule om du velger de “riktige” fargene 🙂 Knæsj farger eller kanskje litt ton-i-ton? Garnet er ca 400 m/pr 100 gr og pinnene er 2,5 mm 🙂

 

LINKED LATTICE
Bildene over
Str Voksen
Gratis Strikkeoppskrift

 

Trenger du hjelp til engelske forkortelser kan du plukke med deg DENNE LISTEN,
ofte er det ikkje mer som skal til før en engelsk strikkeoppskrift blir veldig forståelig 🙂

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ser nå ut som om været har roet seg litt her hos oss, det regner fortsatt, men vinden har enten løyet eller snudd retning 🙂 Kan ikkje sammenlignes med været i går! Har planer om en tur inn på hytta til søs i dag, tenker eg plukker med meg strikketøyet, har endelig fått delt av for ermene så nå er det kjapt frem/tilbake opp mot halsen på tidenes største kosegenser! Det er mye mulig eg selger denne genseren når den er ferdig…sukk….
Hadde eg visst at eg skulle gå av meg 16 kg mens eg strikket den hadde eg absolutt valgt
meg den minste størrelsen…ikkje sant!??

Vel vel, eg får komme i gang med dagen og komme meg ut av den nye kosegenseren/kjolen/soveposen og gjør litt før eg skal avgårde! Farlig å vise litt av hva eg styrer med her på Hobbyrommet for nå er det meste solgt!!!
Å ja, eg kan jo ikkje si nei når noe spør så fint *fniser* Syns det er superkoselig når andre liker det eg lager,
så da blir det en tur på posten i dag også 🙂

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Stilige sokker, men stusser over pinnenr. 200 m. på 100 g. Da er vel p. 3 eller 3,5 mer normalt. ikke pinne 2,5?
      En tur over med grundig handleliste er tingen. hadde planer og handlelister klar da vi skulle dra over. Mye quiltestasj også. Men hav skjedde? Jo Norge stenge ned sammen med resten av verden en liten uke før avreise. Tok meg nesten et år å furte ferdig.
      Lag deg en fin dag. Her fortsetter litt sortering av duppeditter og tilbehør på syrommet. Må få bedre oversikt.
      Klem fra Liv

Siste innlegg