Husmora har satt opp giret!!

 

JuHuuu det er jo ei uke eller sånn siden eg startet, startet på det som høsten gir oss – Ofte helt gratis om man gidder plukke selv 🙂 Enkelt å lage, godt å spise og ikkje minst sååå koselig å gi bort, bare fordi! De beste gavene er de du gir uten noen grunn, men altså; Bare fordi! Det skal eg gjøre i morgen, derfor har glassene ikkje helt fått julelapper på seg, dette er en hverdagsgave, enkelt og greit + garantert smakfullt!

Du trenger slettes ikkje være kokk eller kyndig på kjøkkenet for å fikse dette,
du trenger enkelt og greit råvarene og ei god oppskrift:

 

EpleGelé
RognebærGelé
TyttebærGelé
Pære/Eple Marmelade med Valnøtter

 

Sistnevnte der på et stykke Brie…O`la la!! Takk meg senere 😀

 

 

 

 

 

Siden eg nå befinner meg laaangt inne i det huslige hjørnet kan eg jo nevne plantene min (Å ja, eg sier mine, fordi; Eg har “laget” de fleste selv og det er eg som steller de hver uke…Ali bare drukner de om han tar litt ansvar….!)

Bildet øverst av Monstera`n min er fra januar da den var nyinnkjøpt, jammen ikkje store greina der gitt! Likevel fikk den ei svæær krukke, virkelig oversize på tidspunktet, men det tror eg er en avgjørende faktor for at den nå faktisk er blitt ganske så stor!?! Eg har følgt rådene eg fikk på MesterGrønn da eg kjøpte den, derfor har eg også bunnet den opp (Bruker kun blomstertape til dette) Da unngår eg at den legger seg ut, men sikter mer mot taket! Valgte også å beholde noen av de små bladene nederst fordi eg var redd den skulle blir for stor! Nå der i mot vurderer eg å skjære bort flere….bladene som har kommet i det siste er betydelig større enn tidliger og det er jo gøy! Så tenker eg: Hvor store kan de egentlig bli?? Det har eg litt lyst å sjekke MoHaaa

Ellers, ja bare for å nevne det (skryte litt da vettu!) har eg vasket alle gulvene, shainet både kjøkkenet og stua + eg slengte filla innom Dib sitt rom også (Som “premie” for at han faktisk har holdt rommet sitt ryddig i hele 2 uker! Han overrasker stadig gitt, så det viser at det er håp tross alt!). Brette og vaske klær gikk også unna, herlig å være alene hjemme hehe Vel vel Ali er jo på eiendommen da, men han jobber fortsatt med postkassestativene.

Men NÅ!?? Vel, nå er eg klar for å innvadere Hobbyrommet! Må prøve å komme i mål snart, i allefall med Fimo`n og så sette en sluttstrek for eg har litt andre ting som også skal ordnes ferdig….

 

 

 

HA EN FORTSATT FLOTT LØRDAG

 

 

 

Det nærmer seg jul og derfor bør du få med deg DETTE!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Montsera er en takknemlig plante. Fikk en plante av ei venninne for to år siden. Den er blitt stoor. Vi pottet den om nå på ettersommeren, stammet den litt opp og klipte av noen blader for å ta stiklinger til Datteren.

    2. Full av beundring for alt du lager, enten det er på hobbyrommet eller kjøkkenet😀👍
      Vil nok forsøke meg på denne pære, eple og valnøtt- marmeladen snart, selv om jeg personlig forsøker å holde meg unna sukker 😉 jeg liker også å gi bort hjemmelagede gaver, men driver nok i en annen liga enn deg. Men hjemmestrikkede sokker, kransekake og f eks tacokrydder bruker å falle i smak
      Lykke til med alt du holder på med❤️ Tror jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne: du er et raust og godt menneske!

      1. Det er bare å minke sukkermengden vil eg tro, mulig den ikkje blir like seig, men smakene vil jo være der likevel. (Dessuten trenger du kun en liten knert opp på osten) Eg spiser nok ikkje denne i år, eg elsker ost, men har i grunnen aldri tålt fete osten hehe Noen ganger ofrer man seg 😀 Kransekake og Tacokrydder er glimrende gaver, spesielt krydderet for det er vel noe “alle” har i skapet. Søs lager det, og det var mye bedre enn det i posene 😀 Ellers er det en del salt man kan lage (Har ikkje prøvd selv), men kunne tenke meg å prøve på f.eks tyttebærsalt 🙂 Takk skal du ha <3

Siste innlegg