Høstens mange gleder!

 

Høsten har alltid vær min favoritt årstid, og den er det ennå. Da eg var yngre var det fordi alt av idrett eg styrte med startet opp igjen for fullt og en ny ski/skøytesesong var klar + eg har alltid likt de tidlig mørke kwellene – Kosekos! Nå etter eg har blitt voksen, litt usikker om eg er voksen da(?) men det er en annen sak.. har eg funnet gleden i alt det eg kan lage av spiselige ting i løpet om høsten! Oj Oj det er mye digg altså! I dag har eg startet og det ble 12 deilige glass med Plommemarmelade (Ikkje syltetøy altså) Dette er tykkene + eg tok en runde med den nye stavmikseren min også. Hadde vaniljestang, sitron, kanelstang og kardemomme oppi 🙂 Fant oppskriften HER og det smakte så mye bedre enn syltetøy! Disse glassene bli rmed på messa og eg håper eg får noe nye “redskap” på Hobbyrommet i god tid slik at eg kan lage min egen emballasje og lapper!

Andre ting eg mååå lage fordi det er godt til ost/kjeks er Pæremarmelade m/valnøtt – Det laget eg i fjor også og det gikk rett hjem hos alle som fikk! I år tenker eg å ta det med på messa 🙂 Handlet det eg trenger i dag så
i morgen har eg planer om å kokkelere mer. Ellers finner du mye av det eg pleier lage av spiselige gaver her inne 🙂

Kan også ANBEFALE å kjøpe et par extra gresskar i år – SÅ mye godt å lage! Perfekt som høstkos og selvfølgelig gaver både før, under og etter jula 🙂 Diverse Sirup av bær er perfekt! Jammy!
For ikkje å nevne en Hot Chilisaus eller deilig Chiliolje 🙂

Alt dette og eg har ikkje begynt å TENKE på Julekakene en gang….! Jøss! Mye gøy å se frem til 🙂

 

 

 

 

Eg har ei list over ting eg ønsker meg til Hobbyrommet, det eg eegentlig ville ha hadde de ikkje inne så da var det å plukket litt annet fra lista; Ringlys og mobilholder slik at eg kan ta gode bilder hele høsten/vinteren av alle dubbedittene mine, Mobilfotoprinter (Gøy å kunne printe bildene mine direkte fra mobilen! Plukket meg meg flere pakker med “fotopapir” m/klister 🙂 Siden Amira flyttet har eg savnet stavmikseren hennes og heldigvis kom eg på det da eg valset rundt mellom hyllen og den fikk kjørt seg allerede i dag 🙂

 

 

 

 

Denne var helt genial! God arbeidslys er det jo også 🙂

 

 

 

 

Når eg er på Forus må eg som regel innom Lyreco! Skulle bare inn å ha noen pakker med boblekonvolutter
og plukket med meg litt til….Disse tegnebøkene er skikkelige gode og eg pleier fylle opp skuffa en gang i blant.
De var tomme for A4, men fikk med meg A3 og A5 + en pakke
“kull”blyanter, mer tannpirkere og ekstra laaange “tannpirkere” – Geniale til mye her på Hobbyrommet + eg husket et par pakker med zipposer som er perfekt til alt 🙂

Har akkurat fått i meg litt mat så nå er eg klar her på Hobbyrommet,
får nå se hva kwellen bringer 🙂

 

 

 

NYT DEN!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg