~ Julens Blomster ~

 

I år har det virkelig bugnet med juleblomster i stua! Denne hvite Amaryllisen spratt helt ut i går, 4 klokker står her
å strutter 🙂 Eg er ikkje flink til å ta vare på løkene….har liksom ikkje den ideelle plassen. Har prøvd ute på lilledoen, men har endt opp med en haug av lange blader bare…

 

 

 

 

De fantastisk flotte  julestjerne eg kjøpte 24.nov, de er jo like flotte ennå! De har klart seg selv om panelovnen under vinduene har stått på 20 gr nesten hele desember! Imponerende! Tanken er å plante noen, kanskje alle sammen i ei stor potte å se hvor lenge de lever. Sist eg gjorde det hadde eg de i over 2 år!!
Plutselig var det bare “Takk for meg”.

 

 

 

 

Samtidig med de hvite kjøpte eg røde 3 mini, selv de er jo like fine! De har kun fått en skvett vann nede i potta sånn av og til når eg kom på det. Hva som skjer med disse når jula er over er jaggu ikkje godt å si 🙂
Får litt nojå av rødt når jula er borte…
sukk…

 

 

 

 

Nå synger de på siste verset, men du og du så flotte de har vært! Kjøpte de hos Mestergrønn 16.desember og dette blir garantert en reprise neste jul.

 

 

 

 

En koselig nabo kom et par dager etterpå med enda flere Amaryllis, du kan si det er denne blomsten som har herjet som verst hos oss i år 🙂

 

 

 

 

Denne kommer til å pryde stua utover i januar før eg evt tar en omplantning 🙂 Hvite juleblomster er alltid kjekt for de får leve extra lenge her hos meg, noen ganger i årevis 🙂

 

 

 

 

Se her! Enda et par røde Amarylliser! Denne blir meg til avblomstring,
mye glede igjen på denne ♥

 

 

 

 

I siste líten fikk eg meg en rød Azalia ♥ Kusina mi stakk innom på julaften – så koselig!
Den får bli med den også, så lenge den henger med.

 

 

 

 

DETTE blir det største spenningsmomentet på nyåret: Hvor lenge henger disse ledningene å dingler tror du?? (22.nov fikk me ny tv og lydplanke i hus, så ja…ledningene har allerede hengt over 1 mnd) Sånn som dette får eg faktisk (nesten) delirium av! Som du ser har me allerede ei list der under planken? Den svarte ved siden av lista skal kun smettes inn….dessuten har eg kjøpt ca 2 m med ny list som er bredere om det ikkje er plass…sukk…De andre ledningene der tilhører Playstationen som Dib fikk til jul. Den skal stå her i stua inn til han får hengt TV`n på rommet opp på veggen…Ja og deeet kan jo ta sin tid…Som det er nå er det potensielt farlig å ta den Playstationen inn på rommet, den er svær og står på høykant…da er det fort gjort at en albue eller et kneet for den slags skyld klasker den i gulvet….WRÆL!

Ali kom akkurat inn på Hobbyrommet: “Skal du på butikken i morgen?” –Nei….“Å nei, men eg trenger en kjøttdeig….” Hmmm vel, da blir det vel en tur ut på meg, like greit for det ligger en pakke fra Panduro på posten….Ikkje noe viktig, kun en lim og noen pensler, meeen da kan eg jo rulle innom Nille samtidig –
Hører rykte om salg!?! Ikkje sant….

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Årets siste Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Hvite julestjerner er jo så fint!!! Og Amaryllis. Har noen avskårne i en vase jeg og. De sprang ut her om dagen. Og ja, det er salg på Nille. En av gjestene mine i går var opptatt av at hun skulle dit og hamstre julepapir og pakkelapper. .

Siste innlegg