Min Påske, hva med din?

 

Bortsett fra å gå lange turer er vel dette min påske! Føler eg er på gang igjen med strikkinga, me snakker om 2 aktive strikketøy! Oj Oj akkurat det begynner å bli en stund siden! Eg er godt i gang med en helt enkel cardigan, men det er ikkje godt å si...Mulig eg kommer til å “style” den litt fra eget hodet. Før når eg kun strikket hadde eg ofte opp til et 2 sifret antall strikketøy på gang til en hver tid….de siste 2 årene har eg vel nesten gjort alt annet enn strikking! Allsidighet er jo herlig da, eg har aldri bare vært en strikker selv om muligheten til så mye annet ikkje har vært til stede, men nå? Ingen grenser, og det liker eg. For meg er det en form for luksus 🙂 Kan gjøre hva eg vil
og når eg vil, det viktigste (og nyeste) er å få til en tur- Om ikkje hver dag så i allefall annen hver 🙂 Det gjør noe med hele kroppen! Blir så absolutt sliten av gå langt, men likevel er eg full av energi resten av dagen. Planen er
å ta meg en tur ut etter handelen i dag, trenger litt påfyll av diverse for å lage til noen middager nå til helgen.
Spurte ungene hva de ville ha og ga de noen valg: Det blir Taco til påskemiddag haha Lam har me allerede spist og det er da ikkje sååå nøye er det vel?

Påskeegga står også klar, dvs Dib har fått sitt og Amira og Eirik får sine når de kommer 🙂 I går ble det til at eg vasket og ryddet Hobbyrommet, gudene skal vite at det trengtes! Blir mye hybelkaniner når man hobbylerer! Eneste som gjenstår som eg håper blir gjort nå snart er å fjerne persiennene på vinduet mitt, har hatt nytt liftgardin stående på vent i snart 2 år…Jadda, tiden fyker av gårde som vanlig…Når eg ryddet i går dukket denne posen med 1,2 kg perler opp igjen…Ser jaggu ikkje ut for at eg blir kvitt den…Det er ikkje det at denne posen tar opp sååå mye plass, men når man har mange ting som hoper seg opp, ja da blir det mye som “står” og tar opp plass…Nå la eg de også ut på Finn. Eg er ganske dreven med å legge ting på finn og så snart
eg ser det er noe eg ikkje trenger så havner det HER!

Sånn ellers i dag kan eg nevne strålende sol fra skyfri himmel, men det blåser en del da – Pytt Pytt! Det var 2 gr da eg sto opp, nå er det 7 så dette virker lovende! Terrassen er klar for maling og målet er i løpet av påska, det kan eg leve med! Hageland annonserer salg på frøposer og eg kan godt fortelle hvor det klør mest!?!? I år kommer eg til å droppe neper, gulrøtter, rødbeter og muligens reddiker…Mulig eg bare tar noen få reddiker i ei krukke…Første avling blir alltid bra, men eg syns runde 2 alltid blir noe slapp? Tror eg skal satse på litt diverse salater! Ellers blir det jo masse sukkereter og chili`n er på gang 🙂 Eg må også få klippet krydderkrukka mi! My nytt som spirer der, men eg må få bort den gamle timianen fra i fjor! Er jo bare å finne saksa da, men…!

 

 

ANYWAY! Dagene går og det er snart Laaangfredaaag, og da vettu....

 

 

….Skal eg plukke ut 3 stk som skal får “Vibbedilles fargerike kaktus”. Her er det mer enn nok Opalgarn til både ett og 2 par sokker! Kan nesten ikkje bli bedre, hvis dette virker fristende blir du med her inne. Opp i krukkene er det også en del små dubbeditter som en strikker alltid har brukt for 🙂

Tja, mulig eg skal få i meg litt mat før eg sparker dagen i gang?
Et par knekkis er jo alltid godt 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Hei
      Her blir det hjemme påske🐣. Pga vi har to små på fire poter så da blir det hjemme. Håper på fint vær med 🌞så jeg kan sitte ute å strikke.
      Her er det i vertfall 🌞fra skyfri himmel. Har vert ute å handlet det siste til påske.
      Ønsker deg og dine en riktig god påske. 🐣🐥

Siste innlegg