Min Private GarnShop er RYDDET!

 

JuHuuu da var eg ferdig! Eneste som gjenstår er å støvsuge over gulvene litt, men det tenkte eg at Ali kan gjøre litt senere 🙂 Ååå det er en ting å være så heldig at man har en egen YarnShop, men når den er ryddig er det magisk! Dette er et helt spesielt MeditasjonsRom ♥ Bare det å gå inn her får meg til å slappe av, bare surrer rundt, klapper og koser, retter litt på nøstene – Ja du vet, KOoOSER meg 🙂

 

 

I går ryddet eg den store gangen, den var nødvendig for en plass måtte eg jo lempe alt som sto her på den første boden, altså i “Hobbyrommet”. Hvordan kaoset så ut før helga kan du se HER! Eg liker egentlig ikkje å ha stående kurver her på det første rommet, men akkurat nå får det bare stå sånn. Det som gjorde meg EXTRA motivert til å endelig rydde er fordi i morgen får eg besøk av en journalist og fotograf som skal ta bilder av Garnrommet! *ler* Jepp, det skal lages en ReportasjeSerie om “Spesielle” rom hjemme hos folk, og ja, da var mitt rom spesielt da hihi. Derfor kan eg heller ikkje dytte alle kurvene inn på Garnrommet for det må jo være plass å stå!
*ler meg halvt ihjel* – Troooor det kan bli ganske sååå løye ja 🙂

 

 

 

Det som eg veldig ofte gjør når eg “Rydder” i hverdagen er at eg bare putter nøster og garnrester inni mellom bare for å få det bort, men DET straffer seg! Selv om det ikkje ser ut som eg har ryddet her så har eg tatt på nesten alle nøstene 🙂 Plukket ut smånøster og lagt de der de hører hjemme. Har ryddet ut av flere kurver/vesker og lagt tilbake garn som har ligget rundt over alt sammen med strikkeprosjekt. Ahaa bare DET er jo helt himmelsk ♥

 

 


Når me startet å pusse opp her hjemme sommeren 2017 startet me faktisk med å rydde på dette rommet mitt! HERREGUD som det så ut da, var i allefall ikkje et sted hvor man gikk for å “puste” for å si det sånn! Oh My! Mulig du husker hvordan det så ut? Hvis du orker HAHA Kan du se noe av det HER  HER og HER 🙂 Enjoy sier eg bare!

Får ofte høre, når eg viser bilder fra Garnrommet, at vedkomne ikkje skjønner at eg orker et sånt KaosRom!?! Vel, det er vel smak og behag vil eg tro. Eg liker det sånn og det er bare mitt. Eg har MANGE ting og MYE garn, men dessverre bare et lite rom – ELler egentlig 2 rom da. Eg elsker jo dilldal og nips og for å få plass har eg skrudd opp X-antall kroker på vegger og tak for å henge diverse. Kan være enig i at det er egentlig noe mer kaos på bildene enn hva det er om du står i rommet.

 

 

Måtte faktisk “Ofre” ei hylle til noe av det nyeste eg har strikket, er ikkje sjans å finne plass til mer ullplagg på hylla i “Hobbyrommet”. På sikt må eg nok gjøre noe med det, men HVA, ja det aner eg ikkje pr nå. 

 

 

 

Jadda, har t.o.m ryddet kraftig i nipsene som lå her!
Var mye som bare ble lagt her når eg har “ryddet”! Nå er det i det minste støvfritt 🙂

 

 

 

Igjen er det god plass å sitte på gulvet, der av saueskinner (Overhodet ikkje plass til en god stol hehe) Her kan eg godt sette meg til rette om eg trenger litt inspirasjon 🙂 Tja, kanskje eg skal komme med et godt tips når det gjelder rydding? Ååå nei eg er ingen ekspert, men noe er smartere enn andre ting å gjøre. Siden det før helga var en del å ta tak i måtte eg stålsette meg! Hvis du tenker på at hver eneste lille ting du eier har en helt egen plass som er bare den sin plass, ja da er det på god vei. Så ja, for hver eneste ting eg skulle rydde bort la eg det der det hørte hjemme og ikkje bare: “Legger det her eg så finner eg ut av det” Altså en “Venteplass”!?? NEI! Ikkje gjøre det, da må du jo rydde 2 ganger!?! Så ja, for hver ting gikk eg frem og tilbake og fikk det på sin egen plass, hadde det ingen plass? Vel, da har det ikkje særlig betydning så det ble lagt i en pose som enten skal i bosset eller Fretex. Alt det eg fant som eg ikkje ante enten hva var eller hva det kunne brukes til samlet eg i en boks og satte det frem til Ali: “Hvis ikkje dette forsvinner innen 20 min så kaster eg det!”.
Da kom det jammen på plass, akkurat der det hørte hjemme 🙂

Så ja, nå føler eg at eg kan senke skuldrene og virkelig være fornøyd med egen innsats for noe har eg
søren meg ryddet de siste dagen! Det er så DIGG når ting er på plass og selv om
du ikkje ser det så VET du at det er STØVFRITT 🙂

 

 

 

Men NÅ!? Nå tar eg kwell sammen med strikketøyet 🙂 Eg strikker som du vet ermene top/down, frem og tilbake, men vrangborden strikker eg rundt med 5 pinner. Når det er så få masker syns eg ikkje alltid det er like fint når vrangborden sys sammen. Etter min mening blir det ganske så bra 🙂 Ser ut for at planen min holder
og at eg får ferdig gensere til den 19. 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei MEGET Fornøyd Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. nesten så du kan åpne butikk :=) jeg trodde jeg hadde et stort lager,men det blir vist lite samenlignet med ditt ,skjønner godt att du trives i dette rommet :=)og lykke til med besøket ditt da,spennede det

    2. Nå ble det jo kjempebra, godt jobba 👏🏻👏🏻. Herligt når arbeidet er gjort 😊. Kos deg videre utover kvelden 😁

    3. Wow, så fantastisk rom, heldige deg. 😊 Mitt hobbyrom ser ikke sånn ut, selv om jeg kvittet meg med nesten alt garnet 😅😅😅 problemet mitt er at jeg har for mange hobbyer…. Men du inspirerer til litt rydding, får ta i et tak.. Må bare fortelle at jeg har lest alt du har skrevet om Floke frisør. Ønsket og fikk gavekort derfra av min mor. Så nå skal håret klippes, kures og farges. Må ta det i flere omganger. Skal farge det en slags lavendelfarge. Sett mange bilder, farge er godkjent av de nærmeste, så da er det bare å sette i gang 😊

Siste innlegg