Når du trenger litt snacks!

 

Eg elsker kveldene….gjerne sene kvelder, de har eg mange av. Kreativiteten myldrer i nattemørke og behov for snacks melder seg rimelig fort…! Alle med en viss sunn fornuft vet at å snackse på kvelden og nattestid ikkje er så lurt, spesielt hvis det står noe om Sørlandet på en papirposen…Min for alltid favoritt om eg Må-Ha chips…Chips har eg ikkje tålt på mange mange år, men har likevel alltid ofret meg for den sprø og salte chipsen…Så langt i år har eg ikkje rørt en pose!! Det er eg faktisk stolt over, for i bunn og grunn har ingen godt av det, men altså!!!
Det er jo sååå godt!

 

Har brukt en del tid og “krefter” på å endre mange
av min (u)vaner siste halvåret…

Har (Nesten!) tvunget meg til å finne en annen form for snacks og det funker i grunnen veldig greit: Mandler, Tranebær og Kokos – Det er en veldig god mix. Noen ganger kommer behovet for salt og da popper eg en pakke med popcorn 🙂 Mandlene kan også saltes litt om du heller skulle ønske det 🙂 Etter på trenger me ikkje gnages opp av dårlig samvittighet, eller vond mage… 🙂 Meeen, skulle suget etter en pose fra Sørlandet blir for stort,
ja da kommer eg til å spise en *ler* Av erfaring vet eg at det kanskje blir spist så mye annet
om suget blir for stort og ikkje stagges.

 

 

 

 

Eg elsker is! Den aller beste er sjokoladen fra Sørlandsis, eller en helt plain vanilje. Eg spiser is ca hver dag (Spesielt nå på sommeren) uten problem og heller ingen dårlig samvittighet, eg slanker meg ikkje, men prøver
å være fornuftig. Det er jo en kjennsgjerning at det kan være en fordel å ikkje være for tung/stor jo eldre man blir. For et par uker siden laget eg DENNE JORDBÆR ISEN, i går spiste eg de 2 siste – Må lage en ny ladning ASAP! Kanskje eg skulle laget denne isen som Mochi i steden for med sjokoladetrekk??? Det hadde garantert
blitt helt himmelsk! Ahaa det må eg teste!

 

 

 

 

I går hadde eg en pysjdag og surret på Hobbyrommet hele dagen frem til kl 01:30 i natt…Skulle jo tro eg hadde fått gjort en hel del, men det ble mest med surringa! Fikk da lagt ut en Give Away i det minste og me er heldigvis ganske mange som allerede er i full sving med å tenke på….

 

 

 

 

…JULA! Ho Ho Ho
Eg har noen ideér om et morsomt innslag til Solamessen, eg vil tro at det finnes noen som er litt
som meg der ute?? Hvis ikkje kan det blir flott som pynt…på messa!

Eller? Vel, eg har fått bekreftet at noen strekker seg ganske langt for å tilfredsstille kundene sine! Som eg har nevnt har eg vært på jakt etter O-Ringer til dubbeditter eg skal lage og eg har alltid brukt de som Stoff&Stil har, de er av en god kvalitet og ikkje minst er de fine, men er slettes ikkje å oppdrive her i Stavanger eller på nett. Sendte en del mail i går morges til Stoff&Stil butikker rundt i landet som eg så hadde disse inne….1 hadde skikkelig positivt svar: Stoff&Stil Nyborg i Bergen JuHuuu De hadde 18 poser i butikken og eg kunne får kjøpe de. SWOPS og eg kjøpte alle, en butikkansatt sendte meg Vippskrav og nå er de på vei sørover til moi!

DET er god service det!

I dag? Tja, vurderer å gå meg en tur nå på dagen og i kwell er det igjen Strikkekafé på Losen her i Tananger 🙂 Bor du i distriktet så ta deg en tur!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. De Isene så veldig gode ut😃 Hvorfor ikke lage en porsjon salte mandler og ha noen sånne i nøtteblandingen?
      Synes det er topp at du deler litt sunnere “fra bunnen”-oppskrifter med oss🙂 Jeg sliter mye med magen og følger stort sett fodmap-dietten. Det beste er å lage alt selv, da jeg reagerer på veldig mange tilsetningsstoffer🙂

Siste innlegg