-Drittlei-

 

Ser at noen allerede kaller denne mandagen for blå…Mulig min blir mer blå etter hvert...Begynner å bli lei av
å våkne (Bli vekket…) rundt kl 05:00…Det er alt for tidlig for meg, det vil der i mot ikkje si at eg bør legge meg tidligere for å få nok søvn…Altså, under 5 t på puta er for lite for meg, min grense går på 6,5 t…Dette kan bli en lite produktiv dag for min del, en heller sløv dag nede på den sure delen av skalaen…Eg som har hatt den gode helga med 2 forholdvis lange turer, eg burde jo boble over av energi – Da får eg jaggu meg gjort mye! Satt i går å planla at eg skulle lage denne herlige fiskemiddagen av seien som var igjen fra forrige gang…Det innebar at eg måtte en svipptur på butikken, men med full energibank skulle da det går greit...helt til eg altså ble vekket før 5 i morges…
GI MEG STYRKE! Ja eg blir sur…det må da være lov? Liker ikkje å være sur eg og pleier heller egentlig aldri være det, men ta fra meg søvnen og eg blir muggen, kan du si…Sover med øreplugger til ingen nytte,
selv om det er ubehagelig å sove med vurderer eg nå hørselvern…

Men ok, skal nå legge inn litt vilje til å snu dette til noe positivt, altså dette innlegget…Leste DETTE INNLEGGET
i går og tenkte; Jaggu er det mulighet for å si noe positivt om alle, ja, og i dette tilfellet var det faktisk alle
Selv om man på ingen måte liker alle, det kan sees på som en bragd, og DET liker eg 🙂

Sånn ellers, hvis eg skal slenge øynene på bloggverden et øyeblikk til, har registrert at en gammel kjenning av en mammablogger er tilbake på lista…det skjer tydeligvis hver gang det er en verdensborger på vei…noe som nå har skjedd et 2 sifret ganger…Vet ikkje helt om det er en bragd å hylle, eller tenker at nå….
Hmmm avslutter der, tenker eg…

Ellers…Hmm...var akkurat innom en Hobby type butikk på nett for å kjøpe meg noen nye pensler da eg leste…“Lever vannet som penselen er rengjort i, til nærmeste gjenvinningsstasjon.” Akvarellpensler…tenker akvarellmaling da eg, vannmaling liksom…Det må vel være “farligere” maling enn det man bør levere på gjenvinninga!? Type husmaling og whitespirit…?

Nei, vettu hva? Føler eg sitter her å leter etter ting å irritere seg over *ler* tror bare eg må reise meg opp før eg virkelig begynner å bli trøtt her eg sitter med beina høyt i stua…Må gjerne ta fisken ut fra fryseren om eg skal lage middag i dag…Skal avslutte litt koselig da! Hvis du kjenner på våryrhet og er giret på påsken kan du lage:

 

Rare Påskekyllinger
Stilige Påskekyllinger
Kule Høner
Freaky Easter Bunny
Familien Sørensen

 

Alle oppskriftene ⇑ er selvfølgelig Gratis!

 

 

 

Åååå DER kom sola, litt før kl 8….

 

 

 

…like etter på våknet flokken med gjess som “bor” på ei mark rett der borte…

 

 

 

Et skikkelig spetakkel av en kaklende levende…
Jaja, så fikk eg le litt også her på morrakwisten!

 

 

 

LAG DEG EN STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

5 kommentarer
    1. Idag skal jeg lage denne fiskeretten, for andre gang. Den var supergod! Har også kjøpt 1 søtpotet, det er ellers sjelden i hus🤷‍♀️ lurer på om jeg bør steke den for seg selv først?
      Gleder meg uansett til dagens middag😁 vi får muligens gjester, hvis ikke- er det middag for 2 dager for mannen og meg 😀

      1. Eg tror eg hadde valgt å stekt søtpoteten ved siden av ja, den kan fort blir veldig bløt om du har den opp i med alt det andre 🙂

    2. God morgen fra trøtt og sliten her også..
      Dagen blir nok bra etterhvert men morgen menneske blir jeg aldri…

    3. Det er lov å være sur innimellom. For lite søvn kan få det til å klikke for noen og en hver. Jeg har hatt to netter på rad med lite søvn. Har dessverre ikke annet enn egen hoste å skylde på, likevel kan det være smart å la meg være litt i fred i dag.
      Men sola skinner fra blå himmel, så før jeg eventuelt flater ut på sofaen for å ta igjen lit søvn må jeg ut. Sola må nytes-

    4. Jeg tenker at man har lov å være sur og at det er helt naturlig og en del av livet enten man er uenig eller ikke. Og klart med lite søvn…. ja d blir man sur med rette. Håper at du får en knallfin dag likevel

Siste innlegg