Hage Uten Plen

 

I går kveld, faktisk ganske sent tok eg meg en tur ut på terrassen for å se hvordan det sto til. TIl å være en nærmest oppspist terrasse er det da fortsatt noe som er ganske fint ennå 🙂 Blomster og planter er absolutt en del av hobbylivet mitt sommerhalvåret, men det er utrooolig kjipt når mye bare blir spist opp.

Sommeren 2020 skrev eg også et innlegg som heter HAGE UTEN PLEN, det var først sommeren 2018 at me virkelig fikk et uteområde hvor det var koselig å være. Får plass til ganske mye når man har ca 50 Kvm til rådighet.

Passjonsblomsten ble ganske bra til slutt i år,  selv om eg var noe skeptisk å kjøpe den på ring, var liksom så spinkel. Eg har pleid å kjøpe den på stokk, da er den mye kraftigere og det er mange flere skudd fra jorda.
Umulig å få tak i år!

 

 

 

 

Den har vokst godt, selv om den ble noe lang og spinkel *ler*
Løvemunn er det søs som har plantet fra frø 🙂

 

 

 

 

Faktisk første gang at Hortensia har kommet opp igjen året etter 🙂

 

 

 

 

2 veldig små Petunia kjøpt tidlig i vår har blitt rimelig svære!

 

 

Krysser fingrene for at Squash`n nå får stå i fred! Har hatt en del larver på den,
men holder et blikk på den hver dag! Ikkje spis opp middagen min liksom!

 

 

Tja, vett nå ikkje eg…!? Halvveis oppspist solsikke
og det gjelder for alle solsikkene eg har plantet…

 

 

 

 

Dette er stoltheten i år, kronen på verket og eg gleder meg til den blomstrer

 

 

 

 

DENNE!!! O`la la!
Har også plantet 2 Clematis som klatrer villig, den ene blomstrer veldig tidlig og denne lilla er den sene varianten. Mye av bladverket er oppspist av….LARVER!

 

 

 

 

Var sommeren 2018 at eg klippet en del avleggere fra eføyen som vokser på fjellet bakom her
og oktober samme år plantet eg de ut i kassen 🙂

 

 

 

 

Sist, men ikkje minst må eg jo vise fremdriften av
denne skjønnheten som eg kjøpte i vinter!

 

 

 

 

Den siste tiden har det kommet utrolig mange nye blader
og bladene blir jo bare større og større!

 

 

 

 

Den skyter alle veier. Binder den forsiktig opp med blomstertape fordi eg ikkje vil at den skal være så omfangsrik – Ser ut for at den trives godt da 🙂

 

Tja, sola skinner og det er flott vær, tror nok det blir en tur ut i dag ja; Stranda må jo være plassen i dag! Det blir bra! Etter det blir det nok å lande på Hobbyrommet, mye på gang der inne og flere markører ble påstartet i natt…La ut et lite forhåndssalg i går, det var tydelig at HØNER er tingen i år *ler*

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg