Nå begynner Kakeboksene å fylles

 

I går skar kakebakinga seg, eller det ble endringer i mine planer siden Ali sto å laget pizza da eg kom hjem. Klokka var nesten 19 før eg rullet inn på kjøkkenet med høytaleren og fikk satt i gang. På med musikk og det gikk
i grunnen slag i slag. Siden eg likevel hadde varm ovn og 2 pk ferdig Kransekakedeig som ikkje skulle
brukes til de Gule Bombene likevel ble det kransekakestenger 🙂

Du som ble med på Snapchat fikk meg deg forskjellige pyntetester av disse stengene, det var de over som vant 😀 Laget noen med røde glassur og små peppekakemenn på. Prøvde for først egang ferdig melisglassur på tube,
og de smakte godt!! Mmm den røde smakte kirsebær – Den likte eg!

Kakepynten er fra Slikkepott

 

 

 

Akkurat 240 peppernøtter ble trillet og stekt, det gikk faktisk ganske så kjapt og radig.
Etter å ha fylt opp Ali sin “Kjekskrukke” ble plastbokser og…

 

 

 

Disse søte juleposene fylt opp, klare til å bli gitt bort ♥

 

 

 

 

Samtidig mens eg pyntet kransekakestenger kokte eg sjokoladekarameller – Å du hildrane du de er gode! Disse karamellene har så lenge eg kan huske blitt fylt i små former, men i år fikk eg tydeligvis til noe eg ikkje har klart før for disse kunne eg tømt i form og skjært opp 🙂 Takk og pris at eg brukte metallformer for da er det bare å bøye formen og sluke herligheten. Før eg tømte karamell opp i hakket eg mandler og hadde i bunnen av formene – Nyyydelig!

Veldig greie karameller å lage, de klarer seg selv i ca 2 timer med litt ymse røring mens du lager noe annet 🙂 Sånt liker eg, effektiv 🙂 Om det blir noe kjøkkentjeneste i dag vet eg ikkje. Eg skal ut å hjelpe Amira med noe + at Ali ville ha oksehalene eg kjøpte tidligere i uka til middag i dag. Det var da ikkje min plan så eg håper han fikser det. Da får eg se etter middagen da, har planer om å lage flere nøtter (Du vet: Cayenne og Salte mandler) Har også tenkt å lage USA Spesial og Rocky Road, det er også sånn kjapt gjort: 1 i ovnen og 1 i kjøleskapet 🙂 Mååå også lage Mandelflarn, da må eg være noe mer fokusert siden de stekes kjapt, kanskje eg tar de i morgen 🙂

Her skinner sola og det er minus 2 – Flott vær!

 

 

HA EN HERLIG LØRDAG

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg