2022 har vært et tungt år…

 

For å si det sånn; Det har virkelig vårt et år med nedturer og absolutt STORE oppturer, men eg kjenner her eg sitter nå på nyttårsaften et eg er glad det er over, eg klar for en ny start og forhåpentligvis en roligere år. Kjekt med oppturer, men om eg kan velge vil eg hatt et “flatt” år uten de største bekymringene – Vil me vel ikkje alle…

Årets startet jo med restriksjoner pga Covid – Helt greit, lite man kan gjøre med det, eg var jo likevel mye ute hit og dit fordi mor mi ikkje kunne gjøre så mye selv. Resultatet av det ble jo at eg etter hvert ble smittet og hadde noen dager under dyna. Kom meg kjapt på beina, men hodet var ikkje på på plass igjen før langt ut på sommeren.

 

 

Nettopp pga Covid hadde me også den største OPPTUREN i mitt liv (til nå);

 

Amira og Eirik giftet seg 22.02.2022 – De hadde i lengre tid planlagt å gifte seg, men det meste stoppet jo pga Covid så da bestemte de seg for å bare hoppe i det når en spesiell dato dukket opp *smiler* Planen var å gjøre det “stille og rolig” – Vel…da burde de nok valgt en annen dato for de havnet på første siden i alle de lokale avisene *ler enda litt til* På dette tidspunktet hadde eg Covid, eg sto på gangen med høy feber og munnbind og så på gjennom vinduet – På tross av situasjonen kunne eg likevel ikkje vært mer lykkelig ♥

 

Like etter vielsen fikk me et nytt familiemedlem, nemligen….

 

 

ALEX
En overraskelse bryllupsgave fra Amira til Eirik. Sååå koselig! Både Dib og eg har vært barnevakt for han en del ganger mens han var liten. Så skjønn!

*

Sånn ellers var det en ganske kjip vår. Et kjært fam.medlem var gjennom mye og det røynet på det meste kan du si. Dette er ikkje min historie å fortelle, men det er en av de stor X`ene som har gjort dette til et tøft år ♥

 

På Hobbyrommet der i mot har det foregått mye og alt har du fått deltatt i. Et av de største prosjektene mine og absolutt det gøyeste må være RUSSEDRESSEN eg malte for datteren til Vivian – Mamma på Hjul:

 

 

RUSSEDRESS 2022

 

 

Parallelt med Russedressen designet eg mine egne,
dog de kuleste Påskekylingene!

 

 

Har du planer om å lage dine egne til årets påske finner du alt du måtte vite og gjøre HER INNE
selvfølgelig er alle tips og mønster gratis 🙂

Denne galskapet førte til en annen galskap….Da DETTE kom i hus!!
Starten på enda noe gøy!

 

Selv om det var mye som foregikk på privaten og med ei mor som krevde mer og mer klarte eg å kose meg og senke skuldrene på Hobbyrommet. Da eg ble spurt om eg ville stille på Tananger Dagene takket eg etter mange runde JA!

 

 

 

Det var nervepirrende og alt kan du se HER INNE 🙂

 

 

 

Det ble som vanlig mye blomster og stell både på vår og mor mi sin terrasse hele sommeren selv om eg ikkje følte eg fikk lagt sjela i det. Frem mot sommeren hadde det vært mange påkjenninger, Kaktusen tar eg med fordi eg følte eg gjorde en investering! Jaggu ikkje sååå billig og ble en form for premie til meg selv. Tenkter at det er snart på tide at de får litt vann – Blir litt av en operasjon å få de ut av krukkene slik at de kan drikke litt….Får ta på meg de stive rosehanskene! *ler*

 

I løpet av sommeren kjørte eg rundt en del på mor mi, til leger og undersøkelser. Hun ble verre i ryggen og klarte mindre og mindre….9. august kom bomben etter et par rutinesjekker…De mistenkte svulst på den ene lunga. Tilfeldigheten ville at eg var der da de ringte fra SUS og fra det punktet gikk det slag i slag…Eg kunne på ingen måte bare gå hjem den dagen så eg pakket en bag og tok mor mi med meg. Det var siste gang hun var hjemme…Alt skjedde meget fort, frem/tilbake til sus flere ganger (PetScan etc) og 17. august kom resultatet: Lungekreft med spredning til en haug av lymfer og skjelettet….Hele ryggen var bare kreft….Ikkje rart hun hadde vondt for å si det sånn. Det ble noen steintøffe 2 uker på sus før hun bleoverført til Sola Sykehjem hvor hun kun ble 5 dager….Overhodet ingen mulighet for bedring eller noen form for behandling. Hun ble satt rett på palliativbehandling 2 dager etter diagnosen ble stilt og hun døde 11.septemper ♥

 

 

 

 

Det var mye å ta tak i etter dette….storesøs og eg startet med å rydde huset og me snakker om ei mor som samlet på mye, men hun hadde heldigvis orden. Det var vemodig, men samtidig godt når me kunne gjøre dette sammen. Me jobbet oss gjennom dette med en innstilling om at dette skulle gå fint, helt til den 3. i søskeflokken smeller til med Off.skifte, beskyldinger om det mest utenkelig blir servert og me stoppet å rydde i midten av november – Helt surrealistisk egentlig, men advokat måtte til….Nå er med der hvor me har datoer å forholde oss til og 9.jan er vel nesten som en dommedag…Da skal huset være tømt, så gjenstår det å se om den 3. av oss klarer å overholde den datoen. Det positiv opp i alt det vonde er at familien har blitt samlet på en annen og bedre måte ♥

 

Høydepunktet i november ble BERGENS TUREN
sammen med Bunny og Vivian ♥

 

Siden slutten på sommeren jobbet eg med et mål om å komme meg på Årest Strikkefestival i oktober, alt om det kan du se HER og HER 🙂 Gikk som det suset!

 

Så var det å se frem mot en merkelig jul, sånn blir det jo alltid når noen har gått bort…Høydepunkter som eg kommer på i farten er jo DETTE PARET her som eg fikk brynet meg på, den FANTASTISKE Julebuksa mi og  alt kakebakingen som bla endte opp HER – Det var sååå godt!

 

Tja, julen er altså stille og rolig overstått, sitter nå her på Nyttårsaften og gleder meg til i morgen og håper eg har ORK til å rydde bort julen i stua i første omgang…Mye å ta tak i! Julepyjser og juleduker skal først og fremst vaskes før det kan pakkes bort…noe kan eg gjøre i dag om eg gidder. Får sjå!

 

Uansett, TAKK for i år! Eg har allerede litt Hobbyplaner for neste år, det får me ta etter hvert!
Kos deg og ha en flott avsluttning.

 

 

 

TAKK FOR DET GAMLE

 

 

 

Nyttårsklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

23 kommentarer
    1. Godt nyttår Vibbedille. Jeg håper som deg at 2023 blir et langt bedre år enn 2022 har vært for mange av oss. Så må vi bare håpe det beste og satse alt.

    2. Jeg ønsker deg og dine et godt nytt år, det har vært en glede for meg å følge deg i opp og nedturer. Neste år kan bare bli bedre.

    3. Godt nytt år! Ja, det er godt at 2022 er historie, så får vi håpe på eit bedre 2023!

    4. Jeg ønsker ett godt nyttår for deg og dine.
      Jeg har også vært gjennom ett tøft år med kreftbehandling. Cellegift og stråling. Nå er jeg erklært kreftfri og ser fram mot det nye året.
      Og jeg er spent på å følge med på dine sprell og påfunn i det nye året.

    5. Vel blåst 2022, det kan bare gå oppover og fremover etter dette. Mye kos og jeg håper det med tiden kan overstige det triste i år.
      Godt nytt år til dokker alle.

    6. Det var mye jeg kunne kommentert her.. men… liker godt å være en del av et høydepunkt da 🐰👍🏾 vi spiser på Rebel neste gang også 😜 klem

    7. Takk for følget med dine opp- og nedturer og ‘ville’ sprell. Ønsker deg og dine ett flott 2023 og gleder meg til et spennende år med bloggen din. 🤗

    8. Takk for gamle, og takk for julekortet 😊. Ja du har hatt litt av hvert dette året, men håper at 2023 blir mye bedre. Godt Nyttår til deg og dine 🎉🎉🌹🌹🥰

    9. Håper det nye året bringer mest glede til deg og dine.
      Det har ihvertfall vært en glede å følge deg gjennom året, du er en inspirasjonskilde🙂
      Regner ikke med at det kommende året blir et unntak i så måte🤣
      Godt nytt år🙂🎉🌟

    10. Takk for alt du deler, Vibeke 👍. Jeg er imponert over alt du får til. Håper at prosessen med skifte ikke spiser deg opp. Jeg gleder meg til å følge deg og kreativiteten din i 2023. God klem fra Birgitte 💝

    11. Takk for alt du har vært og delt i 2022. Ønsker deg og dine et flott nytt år.
      Så flott innlegg som viser året ditt. Du er så raus med deling. Noe som sikkert flere enn jeg setter pris på
      Nyttårsklem fra Liv

    12. Godt nytt år til deg og dine💕du inspirerer og gleder med din kreativitet🤗håper alt blir til det beire for dokk🌺

    13. Godt nyttår! Det var mye og intenst for deg. Har vært et bratt år for meg også. ønsker deg alt det beste for 2023. 🥰🥰

    14. Ønsker deg og alle du er glad i et riktig godt, hyggelig, snilt, morsomt og fredelig nytt år! Håper du slipper triste opplevelser, og at du får det roligere enn i 2022, men innholdsrikt på hobbyfronten😉.Takk for alt du deler og tipser om!
      Nyttårsklem fra Line i Oslo🥰✨ Ps. Jeg har brukt en gammel pølseklype i metall når jeg løfter kaktuser🌵🥵🤭

      1. Pølseklype? Direkte på kaktusene??? Eller i innerpotta?
        De 3 kaktusene mine er ganske store ser du og ikkje minst tunge, ser for meg at eg skwiser selve kaktusen med ei pølseklype hehe

        Takk for gode ønsker – Ha et flott Nyttår du også 😀

        1. Takk for nyttårhilsen😊 Rett på/rundt selve kaktusen, en pølseklype som er en åpen sirkel i gripedelene, ikke som en pinsett hvis du skjønner🙂 (Jeg forsøkte kopi/lim inn bilde av klypetype her men det funket ikke). De jeg har flyttet på har vært fra bittesmå til sånncaomtrent 10 – 12 cm høye, omkrets opptil noen og tyve cm. Jeg står ved oppvaskbenken, hanske på den andre hånda, eller et lass med tørkepapir😉 ‘Løfter’/klemmer veldig forsiktig, støtter med ytterpotta, det har gått bra til nå😳🤭 Er jo mest får å få den ut av/inn i innerpotta, kan nesten dra/skyve den ut på benken. Blir litt søl, jeg har nok gjort det når jorda har vært veldig tørr, kanskje bedre med fuktig jord. Tror det funker dårlig med type kaktus som er en haug med stilker/armer og pyttesmå ‘hårete’ pigger. Har også hørt at noen kutter til Oasis eller isopor og klemmer kaktusen forsiktig mellom to biter, men da bør vel piggene være ganske lange/harde😁

            1. Ligger noen tips med isopor på nett, forsøk å søke på: Hvordan potte om kaktuser som vil deg vondt. (En gammel blogg som kaller seg studenthagen). Lykke til! 😊

Siste innlegg