Det er lov å være sliten…

 

Begynner å kjenne på det nå ja….nesten 2 mnd med nye ideér som popper opp flere ganger daglig, “jobben” er
å sile ut det som kan funke og ikkje vil funke – Det er ikkje lett å sette på bremsene. Mulig du kjenner deg igjen når du sitter å fikler med ting, underveis dukker det opp nye ideér, rare ideér og noe som bare er hysterisk morsomt.
I alle år og med alt eg gjør må eg alltid lage flere/mange(?) av samme ting…Denne gang startet det jo med badeendene som eg har laget, en så litt stusselig ut og ville garantert ikkje vekke særlig oppsikt…Ente jo opp med 12, og sammen tror eg (Håper i allefall) at de klarer å tiltrekke seg oppmerksomhet. Mye arbeid med en, 1 er perlet på 7 brett mener eg å huske og alt skal limes, presses og danderes + pakkes 🙂 Ikkje hadde det vært “Nok” med f.eks 5 Blomsterpinner heller….neida, me går for ca 50, eller ble det 60? Også her, limes, males og pakkes – Ja du vet; cellofan og sløyfe på hver…Binderser…ja da må man jo lage maaaange varianter, men fant jo fort ut at eg kan jo ikkje lage en til alle *ler* Vanskelig å bremse. Bare en slik blomsterpotte tok meg neeesten en dag…kunne jo ikkje bare ha en, men kunne jo tenkte meg enda flere…klarte å gi bort en underveis og måtte der med lage en til 🙂

Det har vært mange muligheter for meg opp gjennom årene til å delta på dager som dette, men eg har alltid takket nei. Eneste eg har vært med på var når me hadde Krabbeloftet her nede i havna. Det var et hus hvor me hadde strikkekafe, ellers fungerte huset som utstilling av det me laget. Me var en gjeng med damer/menn som hadde hver vår krok hvor me kunne stille ut ting me laget/strikke osv. Det var greit for da bare satte eg tingene mine der og gikk hjem. Folk kunne besøke huset i åpningstidene og eg slapp å se på at folk studerte det eg hadde laget. Ble overhodet ikkje rik, men litt lommepenger i ny og ne. Har aldri påtatt meg strikkejobber f.eks for alt av kos forvinner for meg med en gang det kommer under litt tidspress. Det har vært enklere å perle med en deadline, det er kjappere å perle enn å strikke. Kjenner likevel på at dette orke eg ikkje mange ganger i året, men det er jo mye fordi eg ikkje klarer å bremse meg selv helt 🙂

Da eg hadde mitt eget firma hvor eg designet profileringsmateriale (Alt fra visittkort til bil/vindusdekor) fikk som regel kundene mye mer enn hva de bestilte og betalte for fordi eg ikkje klarte å bremse når ideéne
begynte å myldre *ler* Hadde mange fornøyde kunder da *ler*

Etter at eg hadde pakket inn alt av marengs i går sa eg meg i grunnen heeelt ferdig….HA HA Årets vits! Det varte ikkje lenge gitt for nå ligger det noen brett som igjen skal strykes og blir det tid perler eg nok et par til…Eg blir nok ikkje helt ferdig før eg står å ordner til bordet lørdags morgen…og DA begynner det verste av alt!!! Syns det er utrolig vanskelig å legge tingene mine “på utstilling” og så skal fremmede mennesker stå å se og ta på det eg har laget, det er som å få en dom! *ler* Det perfekte for meg hadde vært om f.eks Dib kunne stått der i steden for og sååå kunne eg gått meg en tur 🙂 For å si det sånn; En ganske stor barriere blir nok brutt på lørdag og såååå håper eg det blir litt lettere om det blir en neste gang. Dette er mye av grunnen til at eg liker best å bare gi bort det eg har laget, for det er jo det å lage det som er det kjekkeste – for meg 🙂

Vel, det er torsdag så eg får en lengre pause fra Hobbyrommet i dag; Ut på handel for mor mi – Greit å lufte seg litt 🙂 Skal innom Europris for meg selv å kjøpe noen flere bokser og sååå håper eg at det IKKJE popper opp flere ideér i løpet av dagen! Må huske å ta på meg skylappene før eg går ut dørene!

Ny Give away på blogger HER INNE! (Garnpremie)

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Ønsker deg all muleg lykke til!!! Du kjem til å bli kvitt rubbel og bit! 😀

    2. Prøv å ikke slit deg helt ut.Har vært med på mange messer og jeg er som deg,men det er det sosiale med å være med da! Fryktelig koselige å treffe igjen flere fra åra før.Du har lagd mye fint og så er det så ordentlig gjordt,skikkelig gjennomført. Tror dette går veien for deg jeg,du kommer til å skravle og sjarmere deg til salg.Unner deg det.Krysser armer og bein for deg på lørdag.🤗🤗🌻🌻🌻🤗🙃🙃

      1. Så fint sagt av deg <3 Takk skal du ha 😀 Eg har egentlig veldig lave forventninger, men eg tror nok det kommer til å bli kjekt. Kjørte forbi i dag og de holdt på å sette opp "teltet", det er en HALL jo! Kjempediger!! Neida, ble ikkje mindre nervøs av det hehe

Siste innlegg