GARNROMMET – 3 år etter….

 

Ble litt inspirert nå på kwisten da det i flere FB grupper ble skravlet om Garnrom og Hobbyrom! Da tennes gløden hos meg vettu, for eg har sååå mange drømmer og enda flere planer – ENNÅ!!

Mulig du var “sammen” med meg tilbake i 2017? Vel, det var i allefall da eg tok affære på det
gamle KAOS-Rommet mitt! O M G! Ja det var tilstander det! Hvis du trenger en Update på kaoset som rådet
kan du jo ta deg en tur innom HER HER HER HER

Men ok, eg ble så pass inspirert at eg gikk rett på Garnrommet, eller, det heter faktisk ikkje Garnrommet, der og da i 2017 ble det døpt; NØDVENDELIGrommet (Harry Potter). Eg kan tydelig se at det har gått vilt for seg der inne de 3 siste årene…Hver gang eg er der inne så tenker eg: “Oj her trengs det en ryddings” og så går eg ut av rommet som regel med favnen full av garn…Jepp, akkurat sånn er det…Det er en fysisk årsak til dette og det kan du se lenger ned i bildene her, men JA, det trengs å ryddes! Vær du sikker, må nok også ta å sortere litt skikkelig også 🙂 En dag nå i sommer skal eg gjøre det slik at eg er KLAR til høsten og vinteren.

 

 

 

Eg må nok frem med linjalen igjen og lage litt tellekanter i nøstene for at eg skal bli fornøyd ser eg…
Litt trist, men det er jo noe som lett kan fikses 🙂

 

 

 

 

Det er så pass uorden i hyllene at nyankommet garn ligger fortsatt i eskene sine! *Sjerpings!*

 

 

 

Denne hylla er nå så sprengt at eg var nødt for å….

 

 

 

….stjele ei hylle fra garnet for å få plass til nye strikkeplagg…DA er det litt gale!
Ja eg ser den eg også så et klask i bakhodet er absolutt på sin plass!

 

 

 

Hovedgrunnen er dette!! Til Jul`19 fikk Ali en sånn SVÆR Gamingstol da nåværende stol er helt herpet! Tja, hva skjedde tror du? Jo, han satt stolen inn på hobbyrommet, det lille rommet altså som eg må gå gjennom for
å komme inn på Garnrommet….DET er ikkje bare et fysisk hinder, men også en vanvittig irritasjon! Hvorfor stolen står her? Vel, han ville rydde rommet sitt først (“Kontoret” altså!) Veeel….det er snart 7 mnd siden Julaften og da har man virkelig lov å være irriteret ja…Hmm…I mellomtiden har Dib begynt å få et behov for en ny Gamingstol
og nå er det like før eg sier han kan da denne nye som står her. Ikkje bare fyller den passeringen inn til Garnrommet, men det blokkerer jo også HELE den store Kallaxhylla som er fylt med masse Hobbystash og resultatet av det er at alt som skal inn i en av de hyllene bare blir plasser sånn tilfelding og i mens…+ at eg har begynt å stå i gangen å kaste inn det som hører hjemme på Garnrommet….*Liker ikkje denne utviklingen her nei*

 

 

 

 

I vinter så STJAL eg denne kroken i gangen!! Jepp! Eg tok bare affære hard og brutalt! Sendte noen meldinger på noen FinnAnnonser og Amira og eg fór ut å kjøpte alle de hvite hyllene og me avsluttet med en tur innom Ikea
å kjøpte pulten. Amira og eg fikset denne kroken på et par dager! Fra før av sto det et stort brunt skap her
og det var da slettes ingen fin krok!

Dette PerleKrok-Prosjektet kan du ta en titt på HER HER

 

Eg elsker denne kroken og alle som har vært innom siden forandringen sier det er sååå mye bedre, og det kommer også fra folk som har liten eller ingen interesse for perler 🙂 Eg sier meg 100% enig! Den eneste delen av planen som uteble er jo at eg sitter aldri her å perler! *ler* Gjorde det i starten, men perleriene har vokst
og utfordingene blir større og større så da sitter eg…

 

 

 

 

…HER på spisebordet! 🙂 Nå har faktisk bordet her vært ryddig i et par dager,
men eg kjenner det i lilletåa at i dag må eg hente inn litt perler igjen 🙂

 

MEN!! En dag, som eg forøvring håper er lenge til ennå, skal eg ta et av soverommene og lage om til MITT ROM! Et hobbyrom med vindu!! Der skal eg ha en stor og god pult som kan brukes til perlerier, maling og ellers alt hva eg elsker å holde på med! Garnet skal nok forbli på sitt Garnrom, mulig eg bare MÅ ha ei fin lita (stor?) hylle med noen skikkelige ullskatter, men ellers skal det være et rom hvor eg kan kose meg! En skikkelig digg stol er obligatorisk, tja, det kommer vel til å bli en form for HobbyHybel *ler høyt* 🙂

Hva skal eg si? Eg har jo hele livet elsket å dille med forskjellig, men jo eldre eg blir jo mer vil eg styre med!
I går f.eks syltet eg rødbeter for aller første gang! DET GIKK JO BRA!

 

 

 

Gleder meg til å smake på disse! (Ja eg fylte opp glasset helt før eg satte på lokket) De skal stå i 14 dager, da er de ferdig og i følge Oppskriften eg brukte er de holdbare i 1 år. Eg måtte supplere med noe kjøpte (ferske) rødbeter siden eg bare tynnet ut min egen “åker” og de var litt små. Lenge har eg hatt lyst å prøve meg på diverse sylteprosjekt og det er ikkje utenkelig at vil prøve meg på flere varianter! Har lyst til sååå mye, ja eg drømmer også om å begynne å FISKE igjen! Jepp, det gjorde me i flere år da Amira var liten, masse krabbe fisket me også.
Eg liker å holde på med det meste og mulighetene er sååå mange 🙂

 

I går ble det ganske stille fra meg, beklager det til de som etterlyste meg ♥ Formen var ikkje på topp og etter handlingen bare satt eg her til eg rullet i seng halv 10!! Tror eg må ha sovnet før eg kom under dyna for eg husker det nesten ikkje. Våknet kl 7 i dag, sløvet til halv 8 før eg sto opp. Nå har eg bare sittet her med terrassedøra åpen, scrollet på nett og hørt på plaskregnet. Jaja så slipper eg å vanne da for det glemte eg i går kveld. Hva eg skal gjøre i dag gjenstår å se, men eg vil tro det blir både perling og strikking 🙂 Hva ellers liksom? Ja jo, eg nevnte fisking lenger oppe og eg vurderer å ønske meg fiskeutstyr til bursdagen neste måned! Åååå DET hadde vært noe det!! Det som er så synd er at MIN drømme plass å fiske så er en dypvannskai ute i Merkjavik er innegjerdet og stengt for alle! Det var der me startet å fiske sommeren 2000. 40 m rett ned og MASSEVIS av Steinbit!! Det skulle vært forbudt å stenhe en drømmeplass som det,
masse krabbe fikk me som sagt også der ute i havgapet…*håpløst*

Vel, vel, lag deg en fin lørdag og ny den!

 

 

KOS DEG MASSE

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Jada, du er herlig gal! Likte etterbildene fra hobbyrommet ditt og kjenner litt på misunnelsen over å ikke lenger ha eget rom til mine gale hobbyer!

Siste innlegg