Krakk Nr 5 er ferdig – Klar for flere utfordringer!

 

Se der ja! Krakk Nr 2 i et par er ferdig og strykinga på denne gikk som en drøm 🙂  Mønsteret er fri fantasi
og anses der med som mitt eget, men om du vil telle ut i fra bildene så vær så god 🙂
I så fall er det greit om du nevner fra hvor du fikk det fra 🙂

 

Et GODT tips ang stryking av store plater som du bør ta med deg er: Når du legger bakepapiret over perlene blir veldig ofte perlene statiske og løfter seg rett opp fra brettet og lager et sant helv…!! Det du gjør er å stryke papiret godt på begge sider før du legger det over perlene, legg så en stor nok bok på venstre side av perlene, la ca 10-15 cm av motivet vært uten bok for der begynner du å stryke. Stryk dette partiet ferdig før du skyver boken utover mot venstre samtidig som du stryker perlene etter hvert. Dette har reddet mange plater hos meg.
Eg stryker også alle platene godt på begge sider 🙂

 

 

 

2 gamle og litt skakke krakker er nå klare for et nytt liv i stua!
HER KAN du se hvordan oppussingen på disse startet, det er skikkelig kjekt!

 

 

 

Som nevnt så er krakken til venstre laget av meg på barneskolen og den til høyre laget Dib i 6 kl.
(Eg har tidligere skrevet ungdomskolen, men det var feil)

 

Alt eg perler er kun i HAMA MIDI og absolutt alt du måtte trenge av perler, bretter og ellers alt av dill,
eller for den slags skyld annen hobby, finner du alt hos RITO GARN & HOBBY

 

 

 

Foreløpig blir de brukt på denne måten, egentlig sto det ei diger potte opp på her,
men føler for å ha en mindre nå —> Vil jo vise frem den fine krakken 🙂

 

 

 

Å ja, det må eg si! Eg ble VELDIG fornøyd med begge disse krakkene og er allerede på jakt rundt i leiligheten etter nye ofre! I mitt hodet kan man perle på ALT, har allerede poppet opp noe eg vil prøve *ler* Får nå se hvordan det går! Har et stort serveringsbrett som også skal perles på så eg får se hva eg angriper i morgen 🙂

 

Eg har fått sååå UTROOOLIG mange meldinger om hva og hvordan ang alle disse krakkene eg har laget. En av grunnen til dette er at eg poster bilder på en DIY-Gruppe på facebook. Har ikkje lov å legge ut blogglink der så da fylles mailboksen min til randen! Leste i infoen på den gruppa at bloggere kan ta kontakt for å se muligheten for et “samarbeid” hvor eg kan poste innleggene mine. Dvs at enn så lenge blir det ikkje postet link der,
men håper på en ordnings snart 🙂

Hvis du vil se alle krakkene eg har perlet, eller gjerne få gode tips og råd før du selv setter
i gang kan du klikke deg inn HERHERHERHERHERHERHERHER 

 

 

Nå sitter eg klar med strikketøyet og ser en gammel film på Tv – “Slekten er aller verst”. I morgen er det frem med perlene igjen, muligens hele dagen siden Ali har meldt seg til kjøkkentjeneste 🙂

 

 

HA EN RIKTIG GOD NATT

 

 

 

Go`klem fra ei ivrig Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Synes krakkene dine er så fine. Liker spesielt den med marimekkomøster. Har lyst til å prøve meg på dette, usikker på om jeg får det til. Mange år siden sist.
      Ha en flott dag, kos deg 😊

    2. Nydelige alle krakkene du har laget, og de må være en skikkelig prøvelse for tålmodigheten – noe jeg beundrer deg for.

Siste innlegg