Her er de! – De BESTE!

Designet av Bekah Knits

 

Alltid, ja i allefall nesten hver gang eg f.eks legger ut tøfler så er det alltid de beste eller fineste….Jaja, men dette ER de beste! Det kan eg se på bildet, de ser skikkelig digg ut å skli rundt med i vinterhalvåret ♥ Likte at de var romslige rundt anklene for eg blir fort varm i beina når eg svinser rundt i ull. Her kan du jo strikke både lekre
ton-i-ton farger eller litt crazy farger til bestemor – Alt etter lyst og behov 😀

 

 

 

 

Designet av Bekah Knits

 

Siden eg fikk erfart på den knallharde måten hvor ekstremt farlige ulltøfler kan være i ei glattmalt loftstrapp på hytta (<—Ren GALSKAP) vil eg på det varmeste OG sterkeste anbefale å bruke LATEX på sålene! Trist å føle skyld for at noen seiler ned trappa og ender gul og blå med knust halebein! Snakker av knallhard erfaring! *humrer*

 

HEARTHSIDE SLIPPERS
Bildene over
Str S til XXL

Ønsker du samme tøfler til barn og baby kjøper du DENNE UTGAVEN AV OPPSKRIFTEN,
da får du alle størrelsene 😀

 

 

 

* * * *

 

 

 

Søndag, sløveste dagen i uka, spesielt når det uler rundt hjørnene og plasker ned —> Perfekt søndagsvær til
å kose seg inne. Siden mor mi er her har eg jo sitter mer i go`stolen denne helga enn vanlig så bunken med heklelapper har økt! Hvem vet? Kanskje det blir kåpe på meg FØR jul?? Mor mi lurte på hvor mange 100 lapper eg trengte til ei kåpe og siden eg ikkje visste måtte eg jo sjekke oppskrifta: 96 stk må til, og det er jo egentlig ganske overkommelig…ikkje det? Klarte jo å hekle 5 stk under “Skal vi danse” i går kwell – Da er det jo håp skulle eg tro 😀 Hva det blir til i dag vet eg ikkje, i løpet av helga har eg vært innom Hobbyrommet hver gang mor tok seg en kwil så noen armbånd har det jo blitt 🙂 Trenger du en litt morsom Julegave f.eks?
Ta en titt Her, eller HER og DER, kanskje noe faller i smak 🙂

Ellers? Vel…det er jo helt innafor å begynne å lade opp til Årets Happening i Stavanger! Skal du dit?

 

 

 

NYE EN FIN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Eg er HELT ødelagt!

 

Det er ikkje løgn en gang! Trooor ikkje eg kan legge meg ennå, eg kommer bare til å ligge å vralte frem og tilbake uten å finne en behagelig stilling….kan virkelig takke Ali for det…Som du vet så er Ali (<—Gemalen) kokk av yrke, eller GourméKokk er mer riktig, utdannet i Zürich med konditorfaget i tillegg. Da er det lagt til rette for en 5-retters hver eneste dag hele uka….litt amputert de siste par åra da, men i dag ass….WOW!

Han annonserte allerede i går at han hadde planer om noen arabiske go`biter til lørdagskos – Ja og hovedretten skulle jo være fårikål. Ok, så mens fårikålen skled ned på høykant sto han videre på kjøkkenet å kokkelerte mens mor mi og meg bare satt her å kjente på den søte duften (eimen??) som la seg i leiligheten…O M G!

Ikkje spør meg hva de heter, ikkje husker eg det og det er alt for vanskelig å skrive. Røra han laget så ut som ei litt for tjukk lapperøre, men med helt andre smaker. Noen dråper “Masa`ha” gjør susen. (Det er da presset appelsinblomst, det er de de bruker til å vekke damene med hvis de har besvimt!!! I Libanon vel å merke hehe) Ok, hele røra tar han så i en sånn svære sprøytepose, klipper et stort hull. I steikapanna har en minst 6 cm med varm olje, sprøyter så små kuler opp i, ja det ser ut som små mandelpoteter. De surrer seg såvidt gylne, tar de opp og lar de tørke. Når de er kalde steikes de en gang til – til de blir som på bildet over. Helt til slutt dyppes de
i sukkervann som BARE araberene kan lage skikkelig! Nå ser de heeel glasserte ut….Oh My!

Sååå….skal det smakes! Mmmmm svopp svopp der forsvant 3 stk, godt plassert opp på all fårikålen…plukker med meg en til på vei inn i stua…det var 4….får en en tallerker for å ha på bordet, der var det 6 stk, mor mi smaker en og de 5 andre…?? Vel, eg sa de var gode….må ut på do en tur senere, strekker den lange armen inn på kjøkkenet i forbi farten…og det ble 10!! Eg føler eg skal SPRENG! Var jo akkurat nå ute på kjøkkenet for å ta bildet….rullet en over tunga mens eg tok bilder og den 12. ble med inn i stua! GI MEG STYRKE for magen er vond, vond
og vond….Tror det må være den der forbanna kålen i fårikålen….får alltid luft i magen av det…..

 

 

NATTINATTI OG SOVE GODT
(Er jo lov å håpe…)

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Tjener en Strikkedesigner for mye penger??

 

Det heter man skal høre mye før ørene faller av, vel….her om dagen falt mine av for eg trodde faktisk ikkje det eg leste!! Eg satt her å lo høyt for meg selv og tenkte at de damene der må jo kødde!?! Det ble ganske hårreisende, ja så pass at eg følte for å si noe…det var litt vanskelig å ordlegge seg fordi eg lurte jo som sagt på OM det var sant det eg leste, eller om eg misforsto?? Men nei, dessverre….eg misforsto absolutt ingenting….Nå skal du høre:

Strikkeoppskrifter er ALT for dyr, ja strikkedesignere håver mer eller mindre inn penger som gribber…Ikkje sant!? *skrattler* Det er jo så enkelt, man slenger ut ei oppskrift, folk MÅ betale for hver enkel oppskrift mens designeren danser og synger på vei til banken. SÅ enkelt er det å tjene penger som designer. Ja du vet det, en strikkedesignere tjener sååå mye at de bør sette ned prisen på oppskriftene når de har tjent inn inntjeninga!?!? SAY WHAT!?? Du lurer på hvorfor kanskje?? Jooo….ei sokkeoppskrift f.eks, en designere lager den jo KUN en gang? Ja, det stemmer, men så er det sånn at det er mye mer arbeid å strikke sokkene….ja for de må du strikke hver gang du skal selge de….ja du skjønner, de strikker seg ikkje selv….Nei hei nei…ok….og poenget? Jo, det er urettferdig at en designere skal TJENE penger på noe de har gjort kun en gang, mens de som skal strikker etter en oppskrift må gjør masse arbeid for hvert par med sokker de skal selge…*RISTER OPPGITT PÅ HODET*

(Noen gullkorn fra diskusjonen ⇓)

“Kan ikke sammenlignes,da oppskriften selges uttallige ganger,mens strikkeplagget selges kun en gang—så tar det like mange timer å strikke et nytt—- men når oppskriften er ferdig.så er den ferdig for alltid–“

“Jeg både strikker,syr,hekler og lager håndarbeider i mange teknikker. Du får fortsette både med mønstrene din,men uansett hva du skriver og skisserer,så er mønster dyrt i lengden. Godt det finnes gratismønstre”

“Selvfølgelig kan et sokkepar strikkes mange ganger – men det blir jo ikke det samme som å selge en oppskrift! Jobben med oppskriften gjør du EN gang, jobben med strikkingen gjør du HVER gang.”

 

Det eg lurer på er: Hvordan er et mønster dyrt i leeengden??
Hmmm snodig, eller er det noe eg ikkje skjønner??

 

 

Her har du f.eks “oppskriften” for å unngå at strikkere deler/kopierer oppskrifter:
“En oppskrift, gjør du arbeidet bare 1 gang. men selger mange ganger. Fortjenesten på oppskrifter, går jo på antall, over tid. Så du må estimere antall oppskrifter solgt. La oss si du bruker 10 timer på en sokkeoppskrift. så vil du ha 100 kr timen. da må du ta disse 1000 kr å dele på, la oss si 100 eksemplarer = 10 kr pr eksemplar. Etter 100 solgte eksemplarer, har prosjektet tjent seg inn. fra eksemplar nr 101, begynner rein fortjeneste. Ved en så lav pris, vil nok folk kjøpe flere oppskrifter, istedet for å dele med andre.”

 

Altså: “Gi bort” arbeidet ditt og unngå svindel – Rett og slett! Men ok, me vet nok at de fleste ikkje klarer å leve 100 % på å designe strikkeoppskrifter, men det finnes likevel flere enn du tror. Noen ganger kicker man inn med noe som blir en HIT! Da er det jo helt riktig at man SKAL tjene på det, ikkje det? La oss si, en strikkeoppskrift koster 50 kr, si at dette blir noe ALLE må strikke, da er det veldig sannsynlig at i allefall 1000 strikkere kjøper denne oppskrifta – Ok, da har designeren tjent 50K – Er ikkje det i såfall fortjent?? Veldig mange vil da svare NEI fordi designeren har BARE gjort jobben en gang…Kjenner eg blir stresset mellom ørene av å lese sånn utsagn. Husk at en strikkedesigner har en del utgifter underveis og ikkje minst skal det skattes for.

Nå er eg selv Grafisk designere og eg har designet mye i min yrkesaktive periode. Design som kostet mye penger underveis, mye blir skrotet før det endelig resultatet er ferdig. Alt dette er en del av jobben og ikkje minst lønna man skal ha. At man tjener penger på det ferdige resultatet i lang ettertid er jo en del av pakka. En designere kan tjener på et design i mange mange år på lik linje med en forfatter. Skulle jo sagt til f.eks Jo Nesbø: “Nei vettu ka, den siste boka di solgte så godt at den får du ikkje betaling for fordi du har allerede tjent den inn…”. Det er akkurat det samme med en strikkedesigner. Inntekten er nok mest på det jevne,
men inne mellom slår man til og tjener gode penger.

Eg blir faktisk veldig flau av mange av de kommentarene i den diskusjonen, det er jo nesten så de mener at de har KRAV på oppskriften og at designeren må bare finne seg i år gjøre jobben. Ikkje bare det, men hvis oppskriftene blir for dyre så bare kopierer de eller strikker “sine egne design”. Kjøss meg i ræva sier nå eg.

 

 

HA EN FLOTT
STRIKKEDAG!

Eg skal hekle 😀

 

 

 

 

Go`klem fra ei ØVEJIDDE Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

VINTAGE SJAL – Strikkeoppskrift

Designet av Raina K

 

Elsker sjal av denne typen! Helt enkle rillesjal med en lekker blonde, har startet på mange, men har ingen!
Tok du`an? Sjalet i seg selv strikker du fort, men for meg så stopper det i den blonde…Veldig kjekt i starten,
men så dabber det av…veldig synd for de er sååå fine!!

 

 

 

 

Designet av Raina K

 

Ååå men dette er jo så fint! Stort og deilig! Strikket i Alpaca fra Drops (Min favoritt!!), leser meg også opp og ser at det også anbefales TukuWool (Deilig deilig) og ikkje minst står også Baby Merino fra Drops på lista. Egentlig er jo dette er sjal som du strikker i akkurat det garnet du ønsker, det går nok helt fint 😀

 

VINTAGE SALL
Bildene over
En størrelse: 66 cm X 200 cm (Blonden er 19 cm)

 

 

* * * *

 

 

Siden mor mi er her startet morningen med skikkelige frokostritualer! Eg spiser jo aldri før et stykke ut på dagen, men mor mi elsker frokost med alt det måtte innebære og fikk den servert på brett her i sofaen. Har aldri skravlet så mye så tidlig før haha Neida, koselig! Blir nok ikkje så mye perletid på Hobbyrommet i dag, men nå har eg jo en god mulig til å få fortgang på lappene eg hekler, skal jo ha meg kåpe vettu 😀

I dag skal me har ei stor gryte med fårikål på kok, årets første 🙂 Det er jo sånn type middag som mor mi ikkje lager lenger så eg tenker det skal smake 🙂 Skal ikkje kjøre henne hjem før i morgen kwell så det blir ei koselige og ikkje minst avslappende helg.

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

SE PÅ DISSE KJOLENE DA!! – Strikkeoppskrifter

Designet av Gudrun Johnston

 

Ååå du kan trooo eg har ventet på oktober! Da blir nemligen disse deilige kjolene lagt ut! De som liker å starte nede på en kjole, genser etc blir nå lykkelige; Alle disse 3 kjolene starter nede, selv fortrekker eg å starte oppe, men eg kan fint “ofre” meg for en av disse! Problemet eg møter på når eg starter nede er jo egentlig kun min egen feil (vil eg tro) fordi eg ikkje har vært så opptatt av strikkefastheten i høyden….Er i grunnen viktig den også….
Eg får ALLTID for langt bærestykke. Men, nå har eg ikkje lest oppskrifta ennå så kanskje eg på en enkelt måte kan snu denne kjolen? Opp ned liksom? Tja, umulig 🙂 Uansett, kjolen strikkes i et garn eg lenge har ønsket
å anskaffe meg: Jamieson & Smith. Da må eg i så fall renske ut ETT rom i garnhylla mi for ellers har eg ikkje plass….Flere hyller er ikkje aktuelt!

 

HJARTA
Bildet over
Fra 82 cm til156 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Gudrun Johnston

 

Nesten samme kjole, litt anderledes mønster + høy hals

 

ELSK
Fra 82 cm til 156 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Gudrun Johnston

 

Denne! Dette var jo absolutt den tøffeste! Helt i mi gate 😀

 

SOORIK
Fra 82 cm til148 cm i overvidde

 

 

Eg har bare tenkt oktober, men nå har eg sjekket litt nærmere….Hvis eg ikkje tar helt feil er det 14.oktober disse blir publisert!! Tja, det er jo 2 uker til, men man kan forhåndbestille/kjøpe mønsterne da! Juhuuu tenkt det du;
Alle disse 3 deilige kjolene samlet mellom 2 “permer” + mye annet småsnadder 😀 Hvis du er like gira som meg klikker du deg inn HER og gjør det som kreves 😀

 

 

* * * *

 

 

Fredag….Hmmm kanskje eg skal ta å moppe gulvene?? Litt må vel handles også, usikker på om eg gidder bli med på det i dag. Sitter å vurdere om eg skal ta hele helga for meg selv, ja bare “kjøre” en egotripp liksom, eller om eg skal bruke helga på en person som stort sett sitter hjemme alene…Hmm…eg må nesten kjenne litt på det utover dagen og se hva som skjer. Har en ide hva gjelder armbånd som eg satt å testet ut i går kwell, ser egentlig ganske bra ut så eg får sjå i løpet av helga om eg legger de ut 😀 Ellers finner du mange armbånd både HER og DER.
Ut over det kjenner eg at eg burde kanskje ha sovet et par timer til i dag…ZzZzzzZz

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Det tok bare 2 år…

Reklame | Poster Store

 

Det er faktisk OVER 2 år siden me pusset opp stua og først nå fikk eg bilder eg liker på veggen! Eg har hatt mange forslag på bordet, men nå bare tok eg en sjefsavgjørelse og fikk i hus plakater av norske dyr fra Poster Store ♥ Har lenge hatt lyst på et par sauer på veggen, men det har altså ikkje gått “helt hjem” her hjemme *ler*

 

 

 

 

En ting eg vil anbefale på det sterkeste er å sjekke ut litt ideér når det kommer til å lage sin egen Bildevegg! Det ser muligens enkelt ut, men eg lover: Det ER vanskelig *ler* Resultatet på veggen vår ble eg veldig fornøyd med, men det var etter at Amira sin Tetrishjerne hadde “Jobbet” i typ 2 min…..hvis ikkje hadde det vært…

 

 

 

 

…mitt forslag som hadde blitt spikret opp….!
Eg har virkelig problemer med å “rote det til”!

 

 

 

 

Se på den flotte Sauen da! En annen ting; Eg er sjeleglad for at et våget meg på med andre rammer enn kun de svarte som eg har bestilt tidligere – Det har liksom føltes trygt, men eg ble veldig fornøyd med Eikerammer –
Vil tro at akkurat det var avgjørende for at Ali ikkje sto helt på bakbeina *humrer*

 

 


HjortRevStrandgress

 

 

 

 

Har vært veldig effektiv denne uka! T.o.m planteveggen er på plass og Sukkulent Plakatene kom opp samtidig!
Så ja, nå er denne siden av stua ferdig
Woop Woop!

 

 

 

 

Må bare legge til at kjøkkenet er uforandret etter at nye plakater var på plass der ute i fjor sommer.
Elsker den
store plakaten!

 

 

 

 

Det eneste som gjenstår i stua nå er disse 2 her, de skal opp i andre enden av stua, me er forsåvidt enig om motivene, men så var den den plasseringa da: Vedsiden av hverandre? På skrå? Over hverandre? Skal me har et speil i tillegg, ja som resten av landet? Ei hylle? Flere bilder i samme stil…? Ja som du skjønner så kan det sjeldent gjøres enkelt når man har en mann som må T E N K E på alt….Syns du det er rart at ungene og eg benyttet de 2 mnd han var i Libanon for et par år siden? Da snudde me rundt på alle soveromma og pusset opp! Det går radig når man først er i gang når man slipper å måtte tenke så mye….og lenge! Neste gang Ali drar ut på shopping alene, ja da kommer disse opp på veggen, sann mine ord *Ler*

Men ok! Trenger du en ny bildevegg? Inne hos Poster Store finner du plakater som passer i ALLE rom, ja t.o.m til hytta kan du finne passende motiv – Eg lover! Det viktigste nå er at du kan plukke med deg en Rabattkode og sparer en del, eller kjøp desto flere plakater 🙂 Bruk koden vibbedille-45 i din bestilling og spar 45%! (Rabattkoden gjelder ikkje for rammer og Selection plakater) Lag deg en god kopp med kaffi eller annet godt du liker å kose deg meg og klikk deg inn å bare scroll, scroll og kos deg ♥ Alt for mye fint!

Rabattkoden varer i 7 dager og netter 😀 

 

 

HA EN SKJØNN DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

For MYE…??

Reklame | Grønnestad Hårklinikk & Frisør

 

Altså…Ja, kanskje det er mulig å ha for mye av noe, men hva? Det er lenge siden me ble enig om at garn er det Umulig å ha for mye av, kjærlighet og omtanke likeså, men det er en ting til som det er
helt knøl umulig å ha for mye av….

 

 

 

 

….KRØLLER!!!

 

Eg ELSKER krøllene min og de deler eg ikkje med noen, men eg kan på det sterkeste anbefale permanent på Tynne Papiljotter om du drømmer om hodet fullt! Grønnestad Hårklinikk & Frisør i St.Olav/ Stavanger fikse
og tryller fram mine krøller og eg ville ikkje hatt det på noe annet vis ♥ Linn-Christin klarte virkelig tvinne de Papiljottene skikkelig i dag for eg har mer krøller nå enn for et år siden da eg Donerte bort alt håret
og starte mitt Krøllete Eventyr – Har ikkje angret et øyeblikk!

Ellers var eg litt sånn prøvekanin i dag med et bra resultat! De hadde fått en ny type hårfarge som kan tas samtidig med permanent – En ting er at det er tidsbesparende, men eg er nå i allefall veldig fornøyd! Innrømmer gjerne at eneste grunnen til eg farger håret litt er fordi eg føler ikkje håret mitt er grått nok til å slippe det helt løst så da er dette en super løsning! Det som var spenningsmomentet var jo OM fargen dekket de små grå tilfredsstillende nok? Ja, det må eg si den gjorde. Denne type farge er mildere og mer skånsomt for håret, og siden permanent er sterkt passer det jo helt flott! Håret er silkemykt og de små grå er borte vekk enn så lenge.

 

 

 

 

Bortsett fra Calm O`Rising Shampoo og Helianthis Hair Pack (<—Balsam/Hårkur) bruker eg begge produktene på bildet over her – Eg kaller de bare for “krølleproduktene” (Dessverre ligger ingen av de 2 i nettbutikken, men eg vet det jobbes iherdig med å få de på plass, hvis ikkje har de dem i salongen) . Eg bruker enten den ene eller andre
i vått hår, la håret tørke i fred før eg bare rister kraftig i håret, ja eg buster det til og da blir krøllene akkurat slik eg liker det. Eg er sikker på at disse produktene vil klare å hente frem de krøllene du ikkje visste du hadde en gang! Ja, det er nesten sånn.

 

 

 

 

Så ja, nok en gang er eg kjempefornøyd! Eller er eg imponert at permanenten eg tok i oktober i fjor fortsatt hadde mye krøll i seg. LuksusProblemet er jo at håret mitt vokser veldig mye på 1 år og det nye eier ikkje ei krølle!

Eg skal tilbake til Linn-Christin og Grønnestad allerede om 2 uker for å en liten klipp. Kan være greit at krøllene får “sette” seg litt før det klippes opp. Kjente at det var helt greit for man blir jo “sliten” av nesten 4 timer i stolen 😀 Ellers så syns eg det er nydelig å være hos frisøren, ja koselig er det også – Får brukt skravletøyet mye og det er digg for det blir lite skravling på Hobbyrommet for å si det sånn 🙂

 

 

LAG DEG EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

Nå trenger eg nye! -Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Purl Soho

 

Siden eg alltid må ha skyvedøra i stua åpen, i allefall litt, hele året blir det fort gulvkaldt! Det er kun eg her hjemme som syns det er litt herlig(!?) Regner med at akkurat det gir seg om ett år eller 5? Er vel i grunnen kun en snøstorm som får meg til å skyve den helt igjen *ler* Uansett, er det gulvkaldt er det skikkelig digg å trekke et par herlige leggings over ullsokkene og inn under pysjbuksa – Hvis de f.eks i tillegg er strikket i Alpakka,
ja da er denne frua kjempefornøyd ♥

 

 

 

 

Designet av Purl Soho

 

De siste årene har eg hatt 2 par som eg har rullert på; Et par i bruk og et par til vask, disse kjøpte eg på klebutikk da og kan på ingen måte måle seg med hjemmestrikka. Dette hadde vært et genialt strikketøy å gitt til mor mi, men hun sier hun har sluttet fordi hun har vondt i hendene. Sist hun var hos legen sa han at hun burde strikke mer for
å unngå stive fingre….Tja, kanskje eg bare må finne noen nøster å sette henne i gang??

De er strikket i tynn merino (eller vanlig ull om du vil) + en tråd tynn Kid Silk 🙂
Her snakker med Luxus Leggiser!

 

LOVELY RIBBED LEGWARMERS
Bildene over
Str fra Barn til Voksen
Lang og kort modell
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Ok, midt  i uka og eg er klar for mer krøller! Jepp, frisøren står for tur i dag, litt tidlig – Kl 11, derfor var eg extra tidlig oppe i dag! Må nesten bare komme meg ut av pysjen og svinge meg rundt ute på badet 🙂 Kom plutselig på at eg må fylle bensin før eg slenger meg ut på E39 og full fart inn til Stavanger, så ja, eg må bare komme i gang! Me får skravles litt senere i dag.

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

Tror eg holder meg til epler…

 

Selvfølgelig burde eg har vært litt småflau, men altså….nå har eg i et par uker leita etter et Rognebærtre som ikkje for høyt, denne dama har ingen intensjoner om å klatre for å si det sånn…I dag oppdaget eg et Rognebærtre rett her nede som selv eg kunne plukke fra ståpende på bakken…Hmm Bildet over her er fra høsten`19 da eg plukket med meg masse Rognebær for å pynte i vaser og diverse…Det var da eg fikk melding fra en leser om at det der var ikkje Rognebær…Nei sant? Eg så jo det selv når eg så etter! Bladverket på Rognebær er ganske gjenkjennelig, men akkurat som i dag ble eg altså også for 2 år siden blendet av de flotte røde bærene…
*Rister frustrert på hodet*...

 

 

 

 

Etter å ha vært litt rundt for mor mi stoppet eg altså ved det Rognebærtreet her ned, plukket med meg og fylte godt opp i en pose….Hjem, vasket de godt og når eg stå der å renset de så tenkte eg på den episoden høsten`19…Tenkte jo i dag: “Dette må eg sjekke før eg koker disse bæra” – Men eg ville så gjerne at det skulle være EKTE Rognebær så eg renset alt ferdig først…3 kilo totalt…Dib kom ut for å se hva eg styrte meg, før eg fikk sanset meg hadde han stappet et Rognebær i munnen, tygget og svelget….“Eheee….du Dib…Eg er litt usikker på OM det der er Rognebær”. Tok ut bosset og plukket opp de få bladene som hadde blitt med hjem….Nop, det der var ikkje Rognebær…fikk det også bekreftet via Snapchat at dette var slettes ikkje Rognebær…

Veeel…Jammen godt eg har masse lokalplukka epler…så da blir det i allefall EpleGELÉ! Trygt og godt 😀  Hvis noe vil lage skikkelig heksebrygg til Halloween, gi lyd, for eg har som sagt 3 kg med bær som kan funke til sånt…

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Kjappe Riller – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Solenn Couix-Loarer / Foto: Vibbedille

 

På nesten alt du kan tenke deg blir det servert “Kjappe Løsninger”. En kjapp løsning på noe som er et problem eller behov er ikkje alltid det du bør søke etter om du vil ha noe varig. Prosjektene i dette innlegget er også kjappe, veldig kjappe hvis du f.eks sammenligner med et alternativ *ler* MEN!! Som oftes funker kun kjappe løsninger inntil noe mer varig er på plass, dette gjelder ikkje disse prosjektene, disse må du i såfall slite ut for å bli kvitt. Dvs; Strikker du disse som julegaver så har du gitt en meget bra gave 😀 Det beste er at du strikker de på ei lita kwellsstund og du kan der med strikke mange, ja så mange som du orker 😀 Det aller aller beste?
Alle oppskriften er gratis og du kan starte med én gang!

 

PLUVIÔSE 
Bildet over
Gratis oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Brooke T. Higgins/ Foto: Vibbedille

 

Denne lua f.eks- Kan jo godt være at du allerede har strikket den?
Det er den enkleste og kjappeste, men også ei av de beste å ha på seg!

 

TYCHUS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Julia Vaconsin / Foto: Vibbedille

 

Ser mange strikker slike som dette i bomull, det funker fint, men er det for å “samle” sikkel på de små vil eg anbefale å strikke den i ull. Da blir ikkje småttisen så kaldt rundt halsen. Eg strikke denne over her + flere i Bugga faktisk til Trym da han ble omtalt som BabyJr her på bloggen….nå er han 10 og trenger ingen “Bib” lenger 😀

 

KERCHIEF BIB
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Gårsdagen ble ganske så sløv, formen er ikkje helt på plass gitt. Sov masse i går, men fikk da surret litt på Hobbyrommet likevel. Prøvde på noe nytt og endte opp med dette:

 

 

Dette er jo det første med alle sine feil og mangler
så det har eg på meg ennå, ble ganske så søtt 🙂

 

 

 

 

Bare fortsatt og de ble bedre og bedre, prøver med diverse perler så får eg se hvor det ender. La ut noen nye Armbånd Serier i går med StrikkeTema, du kan se de HER INNE 😀

Har ikkje de store planene for dagen, formen er ikkje helt på plass. Har lovet mor mi at eg skal gå på apoteket for henne, eg skal uansett ned på posten så det går nok fint. I morgen skal eg til frisøren så eg må bare finne tilbake til en bedre form.

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram