Isabell Kraemer er RAUS!

Designet av Isabell Kraemer

 

Er det noe nytt fra Isabel, ja da fyker det galant rett inn på lista med én gang! Sånn er og sånn har det alltid vært 🙂 Mye av hennes design går i samme gata, men eg elsker det! På meg sitter hennes design veldig godt,
spesielt de som har raglan. Oppskriftene hennes er GODE i den forstand at selv om de er på engelsk
så er de oversiktelige og enkle å skjønne 🙂

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Pr nå er denne oppskriften på engelsk, tysk og fransk, men! For oss som kjenner Isabell så vet eg at garantert at oppskriften popper opp på flere språk etter hvert. Hun har t.o.m design som etter hvert har kommet ut på norsk – TÅÅÅÅLMODIGHET! Det er ingen som har lov å oversette og dele uten hennes samtykke. Blir det en oversettelse av hennes oppskrifter blir den lagt til orginalen. Dvs når du kjøper hennes oppskrifter får
du den på alle språk den er oversatt til.

 

GIANLUCA
Bildene over
Fra 91 cm til 160 cm i overvidde

Ved bruk av koden HAPPY48 får du 20% på oppskriften
frem t.o.m 31.mars – Det er på tirsdag 🙂

 

 

 

* * * *

 

 

Kombinasjonen å legge seg sent samtidig som klokka hopper en time frem er håpløs, nytter lite å sette alarmen på klokka 8 da! Våknet 11.20!!! O M G!! Liker overhodet IKKJE å sove bort både morningen og heeele formiddagen! Vel vel, egentlig litt greit at det nå er som søndag hver dag….MEN eg har en PLAAAAN! Woop Woop! Sola skinner og det meste frister, har sjekket langtidstemperaturene og de seeer jo litt lovende ut…..Gartneriet her borte har åpent og de har både MiniStemor på brett og MiniPåskeliljer – Alt til en MEEEGET billige penge ♥ Så ja, da er vel slagplanen lagt da?? Ikkje det? Siden Amira låner bilen hele uka på jobb (me holder oss jo uansett inne) må eg jo nesten benytte dagen i dag til denne form for shopping! Rett inn og rett ut igjen – det går fint så lenge eg vet hva eg skal ha 🙂 Da kan eg jo faktisk være litt ute i sola i dag, ja bare ute på trappa. Pynte litt å gjøre det koselig, kanskje DET kan sette fart på at alt raben der ute snart forsvinner?? I wish….

Hva planer har du for din søndag? Ser jo at det sørgelig nok har dalt mye snø det siste døgnet flere steder!! Sånn sett er det greit å bo på vestlandet, selv om me ofte regner bort! Har også perleplaner ut over dagen, bare håper eg får gjort det eg hadde planlagt. Hva kan man forvente når man sover til nesten halv 12!?!

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT SØNDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

TID FOR PÅSKEKOS – Fristende Strikkeoppskrifter

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Etter at alt eg skulle gjøre i dag var gjort inntok eg omtrent hele spisebordet med perlene mine! Med 2 episoder Harm&Hegseth på øret fikk en perlet 2 stooore kyllinger fort som bare det! Strykinga gikk som en drøm så nå begynner eg å få dreisen på det der ass! Herlig herlig!

 

 

 

HVEM blir vel ikkje litt forelsket i en markspisende påskekyllinger?? Hæ!? De er flere i gjengen så de skal eg perle i morgen. Planen er å perle opp en søt liten gjeng for å ha noe å pynte med ute over helga.
Da er det på tide å pynte til påske 🙂

 

 

Designet av Susan B Anderson

 

Disse sauene er jo de søteste av de søte! Eg strikket en gjeng av disse i 2016 og la de oppi en Barselkoffert som ble gitt bort 🙂 Uansett så er sau, eller LAM da absolutt innafor i Påsken, enten som pynt eller på fatet! Mmmm

 

SHEEP!
Bildet over

 

 

 

 

 

DETTE VAR GØY! Først stryker du det ihjel og så bøyer du de akkurat slik du vil og i morgen skal de limes og forhåpentligvis blir det kjempefint! Dette er pillemen mye kjekkere enn å “bare” perle noen kyllinger 🙂
Ser jo nå uante muligheter!

Hvis du virkelig har lyst å ha noe å gjøre i påsken så bør du vurdere om du skal få litt perler i hus før ferien starter! Alt du trenger for mye lek og morro finner du HER INNE 🙂

 

 

 

Designet av Zsuzsanna Orthodoxou

 

Bare SE på dette mønsteret! Studer strukturen! Lekkert, ikkje det?
Dette må være et lekkert påskrprosjekt 🙂

 

COLOUR THERAPY SOCKS

 

 

 

 

Designet av Susan B Anderson

 

Ellers? Tja 2-3 høner kan det bli mye leven av,
men akk så skjønne de er da 🙂

 

THREE FRENCH HENS

 

 

* * * *

 

Nå vet eg ikkje med deg, men me har GOD trening i HjemmePåske og eg gleder meg 🙂 Nå er det jo ferie hver dag da, men Påsken er likevel alltid koselig. Har du bestemt deg for at alt bare er kjipt og surt, ja da blir jo garantert påsken likedan…I natt skal me jo også stille klokka og da blir det bare lysere og lysere og det er jo hyggelig! Har hatt en flott vårdag her i sør i dag og alt av vindu og dører har stått åpent, men hekkan det ble iskaldt når sola forsvant 🙂 Deilig å lufte ut da, men kjenner at eg må gi det en uke eller
2 til før eg slenger ut alle plantet for en jordskifte.

Anyway, Amira kokkelerer og det er snart middag. Hun disker opp med biff og godt tilbehør så dette gleder eg meg til. Etter på blir det strikking og noe på Tv eller Netflix eller no 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

Kjeder du deg? -5 Perfekte Strikkeoppskrifter

Designet av Alicia Plummer

 

ALTSÅ! Hello there!! Velommen opp i sokkeskuffen min sier nå bare eg! Åååå de var jo berre så lekre, eller hva?? Ahaa Tynte Garn og Tynne Pinner = Perfekt ♥ Elsker sokker som kan brukes hele året og snart er det
på tide å legge de tjukkeste og varmeste litt bort for en stund 🙂
Men tynne ullsokker er som sagt også supre om sommeren.

 

ANTIQUITY SOCKS
Bildet over
18 til 23 cm i fotlengde, kan justeres

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Disse også, samme gata: Tynt garn og tynne pinner! Give them to me!!!

 

COLSIE
Justerbar fotlengde

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Votter? Absolutt! Det er fortsatt steder det er snø og kaldt ennå, men disse kan du altså strikke både som vanlige votter og som pulsvotter 🙂 Votter etter vær og føreforhold altså 🙂

 

SCOUT MITTS
Oppskriften er til både vanlige votter
og pulsvotter 🙂 2 i 1, det liker me!

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Disse passe jo nå når det er litt lurevær! Ser godt og varmt ut,
men så kan det være iskaldt både i vinden og i skyggen 🙂

 

60 DEGREEMITTS
2 størrelser

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Disse har eg hatt på bloggen før, meeen de er sååå fine!!
Som du vet kan ikkje fine/gode ting gjentas for ofte 🙂

 

KNOTTED PINE MITTS

 

 

Rådet mitt i “disse dager” er jo å ikkje kjede seg for mye! Det har aldri vært farlig å kjede seg, den følelsen har me alle veldig godt av å kjenne litt på. Kjeder du deg litt for lenge vil de aller fleste oppleve at hjernen begynner å “jobbe” på en litt ny måte!! Det kalles KREATIVITET! Uten det sååå…tja…kan det bli ganske så kjedelig, eg lover! Men vettu hva det beste er? ALLE er kreative. Ofte får eg høre fra andre: “Å ja, nei eg finnes overhodet ikkje kreativ i det hele tatt” Vel, da er bare det et bevis for at du aldri har kjedet deg – Nok! Så enkelt.

Uansett, hvis du nå sitter og har kun 1 prosjekt i strikkekurven din så er det på tide å fylle på litt. Alle har me litt extra tid om dagen til å unne oss noe mer strikketøy. Eg kan fort gå lei f.eks et stort og ensformig prosjekt, eg er såå mye mer produktiv om eg kan holde på med flere prosjekt på én gang 🙂 Dessuten er situasjonen me alle befinner oss i en gylden mulighet til å bare svinge seg rundt og unne seg litt extra. Tja, vet`kje med deg, men eg fikk lyst å legge opp til flere av de små prosjektene over + eg fikk vanvittig lyst å hente eska eg har med garn som er beregnet på ei bukse…..til MOI! En annen ting? Eg pleier aldri hate noe, men akkurat nå hater eg at eg tar meg
i å si “i disse dager”trodde aldri eg skulle oppleve det…

 

 

* * * *

 

Ok, la oss nå starte positivt: Dagen i dag er bedre enn gårsdagen! I går la eg meg igjen litt over kl 10 og sov til 18.30 – Hadde kun en tissepause i 15 tiden. For første gang siden januar 2019 hadde eg migrene! Ikkje en dundrende en, men likevel nok til at eg bare trakk inn årene. Siden eg i alle år har hatt hormonstyrt migrene begynte eg å lure…Skal nå de der hormonene, evn en forfallen syklus begynne å kødde igjen??? Har jo det siste året styrt med ekle hetetokter og et humør i salige svingninger og blodprøver som skriker overgang! Krysser fingrene for at migrenen “bare” var et varsel for at eg MÅ ta det litt med ro? Ja for en ting er sikkert og det er at kroppen jobber på akkord hver dag – DET kjenner eg at ikkje er bra. Mest av alt har eg bare lyst å gå rett i dusjen for så å sette meg ned å perle litt påskepynt, men føøøørst bør kjøkkenet shaines, klær må ryddes og vaskes, badet BURDE absolutt har vært både ryddet og vasket, alle gulv burde vært støvsuget og vasket, vaskerommet burdet vært hengt ut i sola, ja du skjønner tegninga…Tror det pågår litt Coronolammelser her i heimen…

Vel vel, eg skal nå klare å ta de klærene det er behov for, kjøkkenet skal eg også klare å fikse, men da er det nok! Har kjøpt hårfarge og det skal plantes på “nøtta” før eg avslutter med en lengre dusj og SÅÅ skal det perles 🙂 Jepp! Det er Amira som står for menyen i kveld og det gleder eg meg til 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG
OG KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille, men ved godt mot 🙂

Masse deilig mønster!

Designet av Kate Davies

 

Kate Davies er i en klasse for seg selv når det kommer til veldig for seg gjorte design! Ååå hun er så god på
å designe flotte, detaljerte mønster og eg elsker fargebruken hennes ♥ Garnet hun bruker er hennes eget; Et tynt ullgarn som inneholder en dæsj med mohair, kan sjekkes ut HER 🙂 Du kan jo bruke det garnet du vil, men det er viktig med strikkefastheten vettu. Det er også mulighet til å kjøpe genseren over her i et KIT
som du kan sjekke HER INNE 🙂

 

 

Designet av Kate Davies

 

Se på den vrangborda der da!?

 

COOFLE
Bildene over
Fra 85 cm til 147 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

Selv om det ble mye styr i går er eg glad for det nå at handlinga ble unnagjort for i dag er eg søren meg ikkje helt i form altså! Det er lenge siden eg har hatt vondt i hodet, er litt uggen i tillegg til en del kvalme. Hmm vurderer bare å krype under dyna igjen, i allefall noen timer. Har fått i meg en god klunk med Ingefær så mest mulig går det over, har nok bare vært ei alt for travel uke. Dessuten ble eg vekket alt for tidlig i dag og sover eg mindre enn 6,5 t så blir eg sliten. En annen ting er om eg får sove!! Kom jo plutsleig på at eg har tatt den der vanndrivende tabletten haha Ja da kan det jo bli litt trafikk noen timer…*ler en skvett*

Men men, me satser på bedre form ut over dagen så blir nok fredag rimelig bra!

 

 

KOS DEG OG LAG
DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra ei trøtt Vibbedille 🙂

Eg gidder ikkje jobbe…

 

For 19 år siden fant eg ut, i en alder av 31 at eg ikkje gadd jobbe mer! Eg la ned mitt eget firma som eg hadde betalt en dyr utdannelse for å få, fant ut at det ikkje var verdt strevet….Nei hvorfor det? Eg kan jo få en ganske grei lønn for å gjøre hva eg vil i steden for? På den måten kunne eg jo nyte mine beste år uten
å stå til ansvar noe eller noen! Ja sove til 11 sitte oppe halve natta og bare surre og dure i vei?
Ja for hvem vil vel ikkja ha ferie HELE året?? Alle vil jo det, men alle har ikkje fått det til!
Eg der i mot trakk VINNERLODDET! JuHuuu


At eg ble ødelagt under et rutineinngrep er bare oppspinn og utnytting av situasjonen, det gjorde det bare enklere å få gjennom uføresøknaden! Takket og tok imot erstatningen med et lite smil på lur! Snakk om en lykkelig tilfeldighet! Endelig kunne eg legge inn årene og bare HØSTE et liv i luksus 🙂
Snakk om et herlig liv! Hvem vil vel ikkje ha det slik?

 

Vel, eg kan bytte livet mitt med hvem som helst, ja hvis du tørr der i mot!? De første årene lå eg hver morning
i senga og lurte på OM det i det hele tatt var vits i stå opp? Hvem orker å stå opp til NOK en dag i uuholdelige smerter? Livet besto i å flytte seg fra senga til sofaen, gjerne med dyna under armen…Hva var vel vitsen med
å stelle seg? Eg skulle jo ikkje ut likevel…Det var lenge siden sist i grunnen…Eneste gangen eg gikk ut var om eg skulle en tur innom sykehuset bare for å få høre om hvor håpløs situasjonen var…ja og at det dessverre aldri ville bli bedre…Det var bare å innse at resten av livet blir sammen med smertene og de problemene skaden hadde medført…Man kunne velge å bare gjøre det slutt der og da eller ta på seg hansker og piggsko for å virkelig kjempe! Det var KUN opp til meg, ingen andre kunne gjøre det for meg!

Siden da har i grunnen mitt helt eget liv vært en kamp, ja en virkelig kamp for hverdagen! Ja en kamp for å ha en så normal hverdag som mulig! INGEN kan den dag i dag hjelpe meg med den, det er kun eg som kan gjøre den levelig, men det hjelper godt på å ha NOE eller NOEN å leve for! Det er det som driver en og uante krefter gror frem fra steder man ikkje visst om! Man blir som en kriger som starter kampen på ny hver eneste morgen –
Ja fra det øyeblikket du åpner øynene! Når man så, helt utmattet smyger seg med en skambanket kropp under dyna når natta faller på TAKKER du for nok en dag! Vil DU fortsatt bytte?

Litt i tvil? Ok, la meg fortsette:

Du kan ikkje lenger bare hoppe i bilen når du vil, neida, DET må planlegges og planleggingen starte i grunnen noen dager før hvor du prøver å justere mat/medisiner slik at nettopp den dagen hvor du skal ut å kjøre blir så pass bra at du kan kjøre bil. Er ikkje hver gang det går og du må melde av avbud oftere og oftere…

Du kan ikkje lenger være spontan og bare bli med på ting! Nei, det må planlegges….Du blir veldig ofte dønn sliten pga medisin du må ta for i det hele tatt skal orke å stå opp om morningen. Noen dager orker du kun å sove, noen ganger tar smertene bare overhånd og ingenting hjelper, noen ganger må du “bo” på sykehuset for å få sterk smertelindring for at kroppen skal slappe av og at du igjen skal orke en periode på egne bein. Du er avhenging av sterk smertelindring i hverdagen for å klare å LEVE! Ja å leve, noe som burde vært såååå enkelt! Alle gjør det jo! Ja alle lever og får ting gjort, de tror at du er en av de, men det er du ikkje! Du MÅ virkelig JOBBE for å klare å se ut som alle andre, hekkan for en slitsom jobb du har!

Du får ALDRI ferie! Ikkje en eneste fridag en gang! Her snakker me om å jobbe 24/7 HEEELE året, og det resten av ditt liv! Jobben din går ut på leve en hverdag som gjør livet ditt verdt å leve! For at det skal fungere kreves det en heroisk innsats fra deg…døgnet rundt! Likevel er det ofte null forståelse for din situasjon, du har det svart på hvitt; DU er ødelagt! 40% medisinsk invalid er du, noe som til tider er grusomt å leve med fordi det krever så mye fra deg! Det blir blåst av og allmennheta er enig om at du sikkert kan jobbe litt, ja for det er jo noe alle kan – uansett situasjon – det er nemlig bare å ta seg litt sammen ser du. Hvis du har en time en dag hvor du føler at du har funnet roen og kan slappe av da må du skynte deg å komme deg på jobb!

Tror ikkje du følgte med i timen eg! Skjønner du ikkje at hele livet mitt ER en jobb! Den er mye tøffere enn de fleste jobber og ikkje alle overlever skal eg si deg! Når man blir overkjørt og herset med i lengre tider er det mange som bare gir opp, de orker ikkje det å ikkje bli trodd! På godt norsk kan det kalles MOBBING! Hvorfor sparke noen som allerede ligger ned for telling, hver eneste dag? Hvorfor skal mennesker som kjemper for en verdig hverdag presses til å bruke restarbeidsevnen hvis de har et par timer som er sånn noenlunne?? Hvorfor er det alltid de svakeste som stort sett alltid er taperne?? Me snakker ikkje om et ønske om en hverdag i sus og dus, men en vanlig hverdag som man kan beherske! Hvorfor skal mennesker som er syke og ødelagte for resten av livet kjempe en tilleggskamp de kunne vært foruten?
Når det eneste de orker er å leve??

 

 

Hvorfor??

 

 

Strikke og Perle + Visa Versa og 2 Vinnere

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

 

Her er det overhodet ingen begrensninger, mulighetene er uuuuendelige så lenge du ønsker det! Har virkelig kost meg de siste dagene som du ser og mer skal det bli 🙂 Bruker stort sett mønster fra Anja Takacs, men har nå begynte å “Tenke litt sjæl” og perlet fra strikkebøkene mine. Først ut var Marius 🙂 Det er bare å perle rett fra mønsteret uten å måtte gjøre noe og som eg har sagt kan du gjøre det samme med perlemønster; Bare strikke det 🙂 TENK å hatt en søt barnegenser med en slik Panda f.eks ♥ Awww

 

 

Om ikkje så lenge nå tenker eg at det blir litt påskepynting ute 🙂 HVIS været holder seg fint og kanskje blir litt bedre kan det også være at eg må hente hjem litt vårblomster 🙂 Får sjå!

 

 

 

Du? Hvis du f.eks skal gi en liten oppmerksomhet til noe i påsken, ja som en blomst – Da kan du bare pynte den litt opp slik som dette 🙂 Garantert at mottaker kommer til å smile og le 🙂

 

 

 

 

Masse blomsterpinner og lim, jepp – Her skal det produserer mye pynt og kos. Hva eg skal med alt eg perler?
Ja ja det løser seg etter hvert 🙂 Tenkte kanskje eg skulle pynte litt hos mor mi til påske, får sjå, kanskje litt i et bed her ute….som sagt: Muligheten er mange 🙂 Merker virkelig at perlemanien tar litt overhånd i hele landet! Vettu??? Bare i dag har eg fått MAAANGE mail med litt forskjellige spørsmål som f.eks hvor man kan finne mønsterene til det eg perler, som sagt så er alt eg har perlet frem til nå fra Anja Takacs, flere av bøkene hennes finner du HER INNE 🙂 Skulle du trenger perler og andre ting finner du alt du trenger og mer til HER INNE 🙂
Og du?? Det finnes INGEN øvre aldersgrense for å perle! Har du lyst har du lov! Perle alene eller med ungene – Tidenes kosestund blir det uansett ♥

ANYWAY! Eg hadde jo en søt liten Give Away tidligere i uka og nå skal me se hvem eg skal sende litt påskepynt til 🙂 Eg har en uro med 6 søte kyllinger og eg har 3 søte kyllingmagneter 🙂

 

 

 

Denne uroen skal eg sende hjem til……

 

KJERRINGTANKER 🙂

Gratulerer så mye og koselig at du ble med 🙂

 

Legger bare ved et lite bevis 😉

 

 

 

 

Disse 3 Kyllingmagnetene sender eg til

 

INGER GRETHE HAALAND

Gratulerer og takk for at du ble med 🙂

 

 

 

Hvis dere begge kan sende meg en mail ([email protected]) med adressen så skal eg få de avgårde i posten 🙂 Håper virkelig de vil lyse opp nå til påske, garantert at de får frem et smil 🙂

 

 

* * * *

 

 

Åååå du hildrande du for en dag! Eg har gjort mye og nå er eg KAPUTT og delt i 2 så nå tar eg helg 🙂 Eg ollet, ryddet og fikset tidligere før eg satt meg ned å perlet, perlet i flere timer mens eg vasket klær og hang opp inni mellom perlene. Dagen gikk og når klokka var 18.15 hadde eg tatt på pysjen og satt meg ned. Eg startet på dette innlegget, men så ringte Amira, hun var på vei hjem fra jobb. Da fant me fort ut at me måtte handle i dag siden hun jobber til 18 i morgen også og eg vil ikkje handle en fredags kwell! Nei nei, det blir feil. Siden hun allerede var i bilen lot me Ali være hjemme og så kjørte me bare hehe Først til mor mi å hente handlapp og full fres på Rema og Kiwi. Me “Landet” hjemme på kjøkkenet halv 9! Ååå eg var så sliten, men samtidig var det deilig å vite at nå var det gjort og me kan ta helg! I morgen skal Amira og eg lage nydelig CæsarSalat og på lørdag er det Amira som står for middagen, det blir spennende 🙂

Men nå? Tja, kanskje eg bare skal sette på litt serie og få gang på den der vrangborda….?
Tok sin tid kan du si! *ler*

 

 

HA EN KOSELIG KWELL
OG NATTINATTI

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

SÅ SØTT! – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Elisabeth Kvalvaag

 

VÅREN er tiden for å finne frem noe flere skjørt, gjerne noen lettere kortere varianter, aaalt etter smak og behag. Husk at det tydeligvis er tykkelsen på strømpebuksa som forteller hvor tøff du er, ikkje lengden på skjørte….? Jepp, det er DET eg har hørt! Ser jo unge jenter har på seg det korteste skjørtene midtvinters, uten strømpebukser!!! SHIT! De må være tøffe de!? Eheee….NEI! Jaja, korte fine vårskjørt ER skjønt
og spesielt på de små 🙂

Skjørtet på bildet er strikket i Lille Lerke sammen med en tynn tråd av Lingarn. Det er i grunnen ganske lurt da det er 0 bevegelse i Lingarn! Det vil jo si at skjørtet siger ikkje. Ellers så hadde det også blitt fint med et skjørt kun
i Lingarn. Eg babler mye om lingarn, er det “ekte”, eller 100% da, lingarn kan det virke litt “tørt”? Men, eg syns det er en deilig kvalitet å bruke når det er varmt. Burde absolutt fått meg en luftig Linkjole…..Mmmm

 

FRIDASKJØRT
Bildet over
Fra str 9 mnd til 12 år
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Elisabeth Kvalvaag

 

Et enkelt skjøt i perlestrikk, deilig! Bruk garn etter årstiden, eller strikke flere!
Ja, da har du jo skjørt for hele året 🙂

 

 

LILLE SNØFNUGGSKJØRT
Fra str 2 til 12 år
Norsk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

*Ler* Det ble en litt lang dag i går så det ble ikkje noe mer her på bloggen, men det ble jo litt shopping på Snap da haha Det som var, eg var jo hos legen kl 13, selv om det bare var meg og 2 andre så tooook deeeet tiiiiid. Han før meg var inne en halvtime + timene var forskjøvet, eg var også inne over en halv time – Ikkje fordi det var veldig nødvendig, men fordi me skravla. Fornyet reseptene mine + me snakket om alle prøvene eg tok her for litt siden. Bortsett fra det der galledrittstyret så er eg jo veldig frisk og rask (<—alt er relativt på det siste der haha)

Han spurte hvordan det gikk og eg svarte at hendene plager meg litt ennå. Fortalte om denne Persille/Eddikdrikken eg drikker på og at hendene var blitt mindre stive. Da sa han at eg kunne få vanndrivende av han! Siden persillegreiene funket viser jo bare at det ER en del vann som må bort. Dessuten har han jo nå tatt alt av prøver også på underliggende årsaker som kan forårsake vannansamlinger – og ALT var bra! Noen som kan forårsake hovne hender etc er jo f.eks hjertesvikt, ødem etc. Men så lenge alle de prøvene var SUPRE som han sa kunne han gi det til meg. SÅ ja, her sitter eg, sa 1 time etter inntak og har sprengt blær for 2.gang *humrer* Tabletten burde ikkje tas senere enn kl 09:00 om morningen og man burde belage seg på en travel dag 🙂
Disse tablettene skal eg bruke max 5 dager. Resten kan ligge i skapet hvis og om behovet skulle
dukke opp igjen ved en senere anledning 🙂 Krysser fingrene for en god effekt.

Vel vel, etter legen svippet eg innom en lekebutikk!! Planen var smååå hvis fjær og magneter, gikk ut med 3 bokser glitter…Jaja….Videre en tur til Europris, der fikk en nå i allefall MASSE fine og brukanes blomsterpinner
i forskjellige lengder + en god ståltråd. Såååå svippet eg innom Rema og såååå kjørte eg til Amira sin jobb.
Der “hang” eg en times tid frem til hun var ferdig. SÅ ja, dagen føk av gårde vettu for når eg kom hjem ble det bare litt mat før eg ramlet rett ned i perleboksene igjen!. Kwellen brukte Amira og eg på kos og serie ♥

Ja du? I dag trekker eg et par vinnere som hver skal få noe av min perlekunst! Woop Woop (humrer) Har du lyst på noe koselig/morsomt? å pynte med til påske kan du svippe innom HER å bli med. Kårer 2 vinnere i kwell 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Tissetrengt Vibbedille 🙂

Garantert MYE gøy! -Strikkeoppskrift

Designet av Lori Versaci

 

Er du i manko på noe kjekt å fylle dagene med? Ååå da kan eg nesten garantere deg at dette sjalet absolutt vil gjøre susen! ♥ Eg mener, bare se på det da!?? Så KJEKT!!! Her kan du la alle de single og halve nøstene dine virkelig komme til sin rett 🙂 Åååå du, vettu ka?? Du vet jo at eg ikkje er så glad i bomullsgarn? Men….
*kryper langsomt til korset*….Eg har sett mye fint som strikkes i DETTE GARNET av designere i utlandet og eg fant det jo her “hjemme”. Det er over 100 farger og det ser sååå fint ut! Kunne tenkt meg dette sjalet f.eks i det garnet….eller (nok) et teppe til sofaen fordi eg fant alle de riktige fargene…I`m loosing my mind…

 

 

Designet av Lori Versaci

 

Ikkje bare er det et tøft sjal, men det er også stooort! Langt i allefall, så det kan funke fint som et lite “teppe” du kan pakke deg litt inn når det blir det kjølig 🙂 I “riktig” garn er jo dette suverent som et sommersjal!
Det kan fort få mange bruksomåder! 🙂

 

NUMBER 10
Bildene over
Str 57 cm X 221 cm

 

 

* * * *

 

Ok, da skal eg til “løvens hule” i dag!! LEGEN! Skal bare ut å fornye reseptene min (evn høre litt om prøveresultatene). MEN, eg sendte mail da Corona var et faktum å lurte på om ting kunne fornyes uten meg, fikk da til svar at det var ingen fare å møte opp. Hmm vel, ok…Ingen med Coronasmitte får komme inn, men det er DA er lurer….Hvordan kan de vite at de som sitter på venterommet ikkje er smittet? Ingen “friske” blir jo testet? Eg er jo (tilsynelatene) frisk, men man kan jo ikkje vite!? I mitt hode er det jo da bedre jo færre som sitter på det venterommet? WOW! Det er virkelig tiden for å være paranoid ass!!

Anyway, når eg først er ute skal eg sprinte som en gaselle inn på Coop Bygg å plukke med meg noen blomsterpinner og ståltråd…Ja, det er mye man trenger nå i “disse tider”…skulle også hatt magneter og bittesmå fjær, men det tror eg faktisk eg bare bestiller på nett for eg har virkelig ikkje lyst å oppsøke et kjøpesenter så lenge det strengt tatt ikkje er nødvendig. Me BURDE ha vært en tur på Biltema fordi Ali trenger noe verktøy for å kunne skifte noe på Amira sin bil, der har de slike magneter eg trenger…Vel…som sagt, ikkje strengt tatt nødvendig,
men får nå se. Tar med ei Antibacflaske og krysser fingrene i så fall 🙂

Når eg er hjemme igjen er det bare å fortsett der eg slapp i går: Ved PerleSpisebordet 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

LA HUMLA SUSE – Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Da er dagens produksjon montert og til mange sin glede håper eg 🙂 Satser på at det får frem et smil eller 2 på de som måtte gå forbi 🙂 Eg har i allefall hatt det kjekt! Koselig å perle og gøy å montere og så hvordan det ble 🙂 Lista over det eg vil perle er laaang så eg bare fortsetter 🙂

Men siden me er innom Humla, husk å pass på de nå når de begynner å komme (snart). Finner du en doven en, eller en som daler ned i vinduskarmen, gi den litt frukt eller sukkervann. Banan er også en god ting ♥

 

Designet av Amanda Berry

 

Selv om påsken garantert blir annerledes for mange så betyr det ikkje at den er avlyst! Er du vant med å dra på hytta og må lage ByPåske for første gang på flere år er det bare å sette i gang! Lag deg noe ny og koselig pynt
og eggvarmere er alltid populært 🙂 Det blir et festlig frokostbord når du setter litt farge på det.

 

BUMBLE BEE EGG COSY
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Ann Myhre

 

HumleSokkene til Pinneguri (Ann Myhre) blir eg ALDRI lei ♥ De er gratis så eg kan anbefale deg
å strikke deg disse 🙂 Det er bare noe av de fineste eg vet!

 

THE BUMBLEBEE SOCKS
Str Medium Dame
Norsk og Gratis oppskrift

 

 

 

 


ALT som er perlet i dette innlegget er designet av Anja Takacs. Er du også en av de som nå har ramlet ut på perlekjøret og kanskje trenger litt påfyll, ja så kan du bare svippe innom HER og du finner alt du måtte trenge 🙂

Ahaa det har i grunnen vært en fin dag og eg har hatt mye kos å styre med 🙂 Som forventet av talen som Erna hadde kl 16 blir nå alle tiltak opprettholdt frem til over påske (til 13. april foreløpig). BESTE rådet eg kan gi deg om du er en av oss som “bare” henger hjemme er at du finner noe å holde på med! Hva enn det måtte være, finn på noe. Hold deg inne og la me “holde sammen”. Kom akkurat ut av dusjen og skal straks i gang igjen ved spisebordet sammen med perlene mine. I morgen får eg levert de nye fargene av Hama Perlene så perling pågår sent og tidlig og eg har planer om noen fine blomster 🙂

 

 

KOS DEG OG LAG
DEG EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

Nødvendige GaveTips! – Lekre Strikkeoppskrifter

Designet av Laura Aylor

 

Den første posten eg så på FB i dag var: “I dag er det 9 mnd til Julaften” – Oooookeeei, me er DER liksom! Vel, alle som kjenner noen som har vært gravid vet at 9 mnd fyker av sted så da er det jo bare å sette i gang med julegaveproduksjonen, det er lurt å utnytte all fritiden me nå så ufrivillig har fått servert 🙂 Tent på alt du nå har TID til å gjøre som du før hadde dårlig samvittighet for?! Nå finnes det ingen unnskyldning det er bare å sette i gang 🙂 Dagene blir verken mindre skumle eller kjedelige om du velger å bare sove deg gjennom det, det beste er å gjøre NOE som du syns er gøy og det som er enda viktigere er at du koser deg underveis. På den måten blir man lettere til sins og dagen blir lysere. Rett og slett litt enkel mattematikk der gitt ♥

 

OPPOSE
Bildet over
Virkelig en lekker hals dette her må eg si!

 

 

 

 

 

Designet av Laura Aylor

 

HOT TEA

 

 

 

 

 

Designet av Laura Aylor

 

BRIERY

 

 

 

* * * *

 

Egentlig så har eg “bare” perleplaner i dag! Har virkelig blitt helt hekta! Skulle så mer enn gjerne ha invitert deg hjem hit på litt PerleKos ♥ Etter at eg nå har ryddet litt her og der skal eg ut å montere opp det som ble perlet i går kveld. Fikk også bestilt mer Pistollim i går og det skal visst nok komme i morgen og da kan eg få gjort alt ferdig.
Eg VET eg har en pose med slike store limpinner et sted, men HVOR!? Husker ikkje hvor eg la de så da bare måtte eg bestille noen, vil jo alltid ha brukt for det så pytt pytt. Det nærmer seg jo fort påske nå og det tror eg inngangspartiet vårt skal bære preg av i år 🙂 På lørdag vettu var jo Dib og eg på biltur og havnet på et garteri hvor eg kjøpte den der “rare” planten, men de hadde også fått masse vårblomster så det spørs som eg ikkje
må dit en liten tur igjen snart. Må i allefall ha litt ute ved inngangen 🙂
Får håpe de har åpent en stund til og ikkje må stenge.

Kanskje eg må ta å vaske litt klær i dag? Ble nevnt at det var litt lite håndklær i skuffene i går og siden me ikkje hamstret dopapir kan det for bli prikært! haha Anyway, eg holder FORTSATT på med den der vrangborda haha TTT (<–TingTarTid), meeen så er jo tid det man har mest av om dagen. Satser på strikkekos i kwell. Til middag tenkte eg bare å koke ei gryte med ChiliSuppe fordi DET har eg lyst på 🙂 Men du? Lag deg en GOD dag,
det ER lov å kose seg og det er også en av de beste medisinene eg vet ♥

 

 

NYT DAGEN!

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂