Ååååå det er jaggu vanskelig å strikke, altså å VÆRE en som strikker. Det å strikke, ja det kan du lære lett som bare det, men sååå vettu, når det begynner å “ta av” det er da du må passe deg haha Hvis eg tar høyde for temperaturen som har vært de siste dagene er det visst nok veldig vanskelig og ikkje minst veldig urettferdig
å være en strikker. Det er så mye å forholde seg til at enkelte vurderer
å bare legge ned strikkepinnene og selge garnlageret.
HALLO!?! Du må jo ikkje gi opp, hvem tror du at du straffer med det? Ja, ikkje meg i allefall, det er jo deg selv-
så du tjener absolutt ingenting på å gå drastisk til verks. Nå syns eg me skal trekke pusten dyyypt inn med nesen og puste godt ut og se HVA me har tilgjengelig i denne Gale Gale, men akk så vidunderlige Strikkeboble
me alle befinner oss i 🙂 Ok, er du med?
Se på deg selv, hvor mange strikkevenner har du i SoMe? Norske, og ute i verden? Ja ikkje sant? Det er en del, ok. Når du er på jobb eller er ute å driver på med andre ting enn strikking, hvor mye gleder du deg til å komme hjem og kicke av deg skoene i gangen for så å lande i sofaen med strikketøyet? Hvor ofte våkner du om morningen og det første du tenker på er det knallkjekke strikketøyet som ligger å venter i kurven? Skal du bare ofre alt det pga noen lover og regler?? Skal du la ting som er en selvfølge bare ødelegge all morro`a for deg?? Ellers i livet ditt da? Diskuterer du f.eks lover og regler like mye da også og gjør alt du kan for å forbigå dem? Tviler, så hvorfor skal du gjøre det i den delen av livet ditt hvor alt egentlig ligger til rette for at du kan kose deg så mye du vil og bare meske deg i de flotteste oppskriftene og en hel himmel av garn!?
Me får faktisk ALT servert på et sølvfat mer eller mindre! For 25 år siden måtte du f.eks ut i 15 minus (på vinteren altså) og minst 30 cm med snø, kjøre langsomt i lange køer pga snøværet for å komme deg til en garnbutikk å kjøpe et mønster. Som oftes måtte du kjøpe et hefte og veldig ofte måtte du også kjøpe 4 nøster med garn du ikkje ville ha for å få akkurat den genseren du ønsket. Nå? Ja du kan sitte godt og varmt under teppet med laptop`en på fanget, du kan sitte å bla i de nyeste strikkeheftene, velge akkurat hvilket design du vil ha, “Klikk klikk” og oppskriften sveiper opp på skjermen din “klikk klikk” og der kom den jaggu meg ut i printeren rett ved siden av deg, som oftes helt gratis og ikkje måtte du kjøpe garn du ikkje vil ha heller.
SÅ ja, på SØLVFAT sier eg bare 🙂
DERFOR syns eg at me skal være sååå TAKKNEMLIGE for at det finnes personer som elsker å designe og lager så mye lekkert og flott som me bare kan forsyne oss av, ja fra øverste hylle! Joda, selvfølgelig er det lov å stille spørsmål om du skulle syns noe ikkje er Ok, men du kan ikkje kreve at en hel yrkesgruppe mer eller
mindre skal gi bort rettighetene sine bare fordi du mener det er feil?
Aktuelle innlegg relatert til saken finner du HER HER og HER!
SOV GOD, DRØM SØTT OG HA EN
SUPER FLOTT LØRDAG
Go`klem fra Vibbedille 🙂

























































