Dette passet veldig dårlig nå…

Designet av Raina K

 

Eg lure på om dette teppet bare POPPET opp midt på skjermen mens eg satt å surret inne på Ravelry? Plutselig bare var det der og SWOSJ så hadde eg kjøpt det!?! Eg var så kjapp i vendinga at man skulle jo tro eg var redd det skulle bli utsolgt! *ler* Altså, 2 farget patent… å ja eg har definitivt strikket mange kluter i teknikken og det kan fort bli et aldri så lite helv… for å si det sånn, men eg elsker det! De kluten eg strikket ble knallfine og ikkje minst helt perfekte til kjøkkenkluter. Eneste problemt var: Strikket eg en feil, eller glemte ut hvilken pinne eg var på klarte eg ikkje redde det, og eneste løsning var å rekke opp og starte omatte…*sukk* Eg har til dags dato IKKJE skjønt hvordan man rekke opp bare litt for å rette opp en feil…Trasige greier egentlig….Ser jo for meg at eg halvveis på dette teppe gjør en feil…? Ikkje sant! Dette teppet har jo i tillegg mønster, spørs hvordan det hadde gått?

Designere skrive hvilket ferdighetsnivået som trengs: Eventyrlig Nybegynner(direkt oversatt) Vel…eg vil jo si eg er en erfaren strikke, muligens også ganske så eventyrlig, men eg skal innrømme at eg tror eg hadde slitt litt med dette teppe. Eg har lest meg gjennom mesteparten av oppskriften og den er for såvidt grei den, men også eg måtte garantert pugget litt forkortelser 🙂 Uansett, hvis eg stålsetter meg for noe så får eg det til, det vet eg….
Ååå dette teppet var bare såå flott og det hadde jo vært perfekt her i sofakroken, akkurat som alle de andre teppene eg har lyst på…Er du kjent med problemet?

 

 

 

Designet av Raina K

 

Designeren fraråder (nesten) til å bruke merinogarn til teppe da det blir veldig elastisk, bruk ren ull. Eg tenkte med en gang på ASK(Hifa2) eller Finull type garn. Ser for meg at teppet hadde blitt skikkelig flott. Litt i tvil om eg ville strikket med kontrastfarger, tror eg ville hatt 2 farger heeelt ton-i-ton ♥ Av andre kjente garntyper nevner designeren selv både Karisma og Lima fra Drops. Eg har f.eks strikket Dette Teppe 2 ganger i Andes som er en tjukkere utgave av Lima og de teppene har holdt seg godt 🙂

 

BRIOCHE STATION BLANKET
Bildene over
Str 124 cm X 160cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

De lave gradene holder stand og i dag var det -13 da eg sto opp kl 9, sola skinner og terrassen er full av småfugl som har skikkelig morgenparty 🙂 I går kwell duppet eg av her i stolen et par ganger før eg omsiden krøp til sengs litt før halv 3….Sånn er det bare når den kreative hjernehalvdelen jobber, egentlig merkelig at den jobber på skikkelig høygir om natta!! Husker sååå godt når eg jobbet som Grafisk Designer og Illustratør – Den tiden var MAGISK! Eg var jo selvstendig og jobbet mye hjemme, hadde på “en måte” fast arbeidstid. Mye av den tiden på dagen ble brukt ute hos kunder hvor eg bla monterte en del av det som eg hadde laget. Var mye fasadeprofileringer, bildekor etc,  men ellers også alt annet av profileringsmateriale. Når eg var ute på denne type jobb kom eg jo i kontakt med mange mennesker, fikk veldig ofte spørsmål som f.eks: “Har du noen idé om hvordan eg kan løse bla-bla?” Et av mine standar svar var: “Gi meg et par dager så skal eg se på det….” Så ja, når min arbeidsdag var over og eg endelig kunne synke ned i sofaen i kwellinga var det veldig ofte sammen med ei tegneblokk og blyanter…Var ALLTID slik en idé startet før eg videreførte det til Mac. Vel, kort fortalt ble eg jo da sittende hele kwellen og utover natta, skisse, tegne og tenke! Kreativiteten blomstret jo senere det ble. Stupte i seng langt på natt (morningen?) sov noen timer før det var opp og ut å jobbe videre…for så å dra med meg NYE ideér hjem nesten daglig! Åååå men eg elsket jobben min…

Akkurat sånn er det i grunnen nå også, de kreative tankene begynner å spinne utover kwellen, eg “må bare” teste noe før eg legger meg sånn at det er klart til å sette i gang når eg våkner dagen etter 🙂 Vel, den type søndag er det i dag, har en del eg bare må teste skikkelig ut 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN
SØNDAG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Frittgående Høne Kaos

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Dagen i dag ble en lørdag etter min smak, eg fikk jaggu gjort mye med disse hønene mine og nå kan eg “se” at de kommer til å stemme over ens med skissene eg tegnet tidligere! Nemlig ikkje alltid at det skjer... Det siste året har det jo blitt en del perling, ja mer enn strikking. Nesten sånn at eg har fått dårlig samvittighet når eg holder på med det ene og omvendt, men NÅ har eg jo funnet en fin måte å kombinere begge deler på 🙂 Helt toppers!

 

 

 

 

I morges strikket eg ferdig den 3 høna, alle 3 gikk de rett i vaskemaskinen! Det er jo det verste, men hekkan dette gikk strålende!! 40 gr, en dæsj Milo, og på med kortprogrammet (40 min) – ALDRI før har noe eg har tovet blitt perfekt på første forsøk! Utrolig fint tovet, det er stivt, men samtidig mykt og fint – Ikkje hardt 🙂 Dette skal eg absolutt gjøre mer av og Snowdrop må eg nok for alltid ha litt av på garnrommet ♥

 

 

 

 

Tror eg har funnet en fin blanding av perler og garn, ja litt sånn på en humoristisk måte 🙂 Siden det nå er eg kwell har eg jo tenkt å sette meg her i go`stolen og da blir det strikking. Har tegnet noe tilbehør som kanskje kan bli bra til/på hønene. Så ja, i morgen skal det bare perles litt til før eg svinger limpistolen og får de montert 🙂 Har notert alt eg gjør, har tatt bilder av det meste, så det kommer nok ei oppskrift og fremgangsmåte etter hvert +
mønster på det som er perlet 🙂

Men nå er det “Hver gang vi møtes” og eg må finne noen
passende strikkepinner før eg setter i gang!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Den Beste og enkleste kjøkkenkluten – Helt Gratis!

Designet av Kjersti Lunnan

 

Akkurat denne type klut har eg strikke mange av, det er en stund siden og ikkje aner eg hvor den oppskriften ble av så dette var perfekt! Med tanke på hvor mye deilig, og akkurat passe, bomullsgarn eg fikk i hus for ei stund siden så kom jo denne oppskrifta i grevens tid – *ler* Eg har faktisk en koffert full av lekre vaskekluter, ikkje tull, men eg har ikkje klart å bruke de fordi de er så fine! Noen har blitt gaver, men resten er mine. Ribbekluter der i mot er det helt umulig å få for mange av! Denne type ribbeklut er dessuten avhengighetsskapende,
bare vent å se hvis du prøver 🙂

 

 

 

Designet av Kjersti Lunnan

 

En vaskeklut, eller 3 av denne typen er den perfekte gave siden alle trenger en, så hvorfor ikkje?
I oppskriften ligger det også en sånn “GaveEtikett” som du kan “pakke inn” hver enkel klut med.
Det er den berømte *Prikken* hvis det skal være en gave 🙂

 

KJERSTIS KJØKKEKLUT
Bildet over
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Lørdag, knall sol, vindstille og det var hele 14 minus da eg sto opp, nå er det “bare” -11 🙂 Dagen i dag skal brukes på meg selv og moi, mine egne prosjekt skal få kjørt seg litt. Dvs eg skal kjapt strikke et par vinger (??)
og så skal hønene toves, blir det vellykket ja da blir det perlings utover dagen/kwellen 🙂 Har sååå lyst at dette skal bli vellykket for eg “ser” den hønegjengen for meg 🙂 Har flere detaljer som eg har lyst å teste ut,
men først må eg få i havn den tovinga…sukk

På menyen i dag? Minst mulig for min del tror eg, den Chiligryta fra tidligere i uka herjer fortsatt i kroppen min, men uansett så var den sååå verdt alt ubehaget den medførte *ler* Ååå den er så god! I dag skal kokken her i huset servere bakte poteter 🙂 Enkelt godt og greit 🙂 Eg svinger nok en salat on the side 🙂

Men! Nå må eg angripe de vingene sånn at eg kanskje kommer i mål i løpet av dagen 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG
OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 Heldige Påskekyllinger

 

Ok, da er eg klar da, til å trekke ut 2 stk som hver skal få sin materialpakke på disse kyllingene 🙂 Det er en grønn pakke og en gul 🙂 Oppskriften og fremgangsmåten på disse finner du HER INNE!
Vant du ikkje, ja så kan du likevel lage den en, eller en hel flokk om du vil 🙂

 

 

 

Denne Grønne KyllingPAKKEN skal eg sende til…..

 

HILDE J (mammsen)

Gratulerer så mye!

 

 

 

 

 

 

Denne søte Gule KyllingPakken sender eg til…

 

MAY LILLIAN

Eg har trekt NY vinner, hvem det er kan du se HER INNE!
Gratulerer til deg også 🙂

 

Så gøy!
Fint hvis dere begge 2 kan sende meg adressen deres på mail til meg ([email protected])
så skal eg få de flaksende i posen så snart eg er på hjul!

 

Har planer om flere Påske GiveAway og da blir det mest sannsynlig ei høne eller 2!
Det kommer an på hvor vellykket de blir, de er jo fortsatt ikkje ferdig 🙂

Ok! Da er kwellen godt i gang og eg har tenkt å strikke litt 🙂

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Helgehandel – Eller, kanskje ukehandel!??

 

Som vanlig på en fredag har eg vært på handel da vettu! Både for oss og for mor mi. Mor mi skulle ha en god del så eg tok runden 2 ganger for å unngå kaos! Er ikkje alltid helt enkelt å gå rundt med 2 lister; På Rema her starter man i brødvarene og frukt/grønnsaker, sklir opp gjennom fisk/kjøtt avdelingen, svinger innom ost/pålegg, forbi kjøleskapene og bort over litt tørrvarer og “BÆM” der står det et “Grovbrød” på mor mi si liste….Åååå da er det bare å gå tilbake til start…Skjønner? Dette skjer som regel flere ganger når eg går etter begge handlelistene samtidig. Derfor handlet eg ferdig mor mi sitt først før eg tok runden for oss selv 🙂 Ble ingen bakovertur i dag 🙂

Nå om dagen er det 20% på frukt/grønt, ja det blir jo litt det, men det eg ikkje visste før eg betalte var at det også var 30% på alle Toro produktene (Personlig Æ-kupp) ! Snakk om flaks! Inni mellom fyller eg hylla i skapet med diverse halvferdige middager, ja som supper og sauser. Lasagnen var faktisk på “tilbud” å Kiwi 🙂

 

 

 

 

Følte at flere av varene eg kjøpte hadde en lavere pris enn vanlig!? Det er jo digg! Fårikålkjøtt? 49,- pr kg 🙂

Men altså; Helgehandel? Eller Ukehandel? Eg har i grunnen alltid drømt om å kunne Ukehandle, men har vel egentlig aldri helt fått det til…Nå det siste halvåret eller så der i mot begynner eg å få dreisen på det!
For det første kan eg takke Corona for det, og for det andre kan eg takke…

 

 

 

 

…de 2 fantastiske Kombiskapene me fikk av Amira i fjor sommer!! Disse skapene i seg selv ga meg et skikkelig kick bak til å få system på kjøkkenet! Du husker jo at eg tømte skuffer og skap? Eg laget systemer her fra til…..MÅNEN! Ja nå er eg ganske “saiko” når det kommer å holde orden!
Derfor blir det også så mye enklere å ukehandle!

Det er bare å ta en kikk i skaper, kjøleskap, frys og VISP så ser eg jo hva me trenger.

 

 

 

 

Hele 4 romslige skuffer er ganske digg!

 

 

 

 

Da me fikk kombiskapene satte eg meg i hodet at slike bokser måtte eg ha!! Helst ville eg ha minst 2 stk,
ble der i mot rådet til å kjøpe en, prøve den og evn kjøpe flere.…Nå har eg fjernet denne fra kjøleskapet
og alt av “brødmat” har me nå…

 

 

 

…HER! Alt i denne skuffa kan du klaske rett på ei brødskive! Den hvite boksen over ble til slutt et mareritt, fordi: Når gutta i huset skulle ha ei kjapp skive så tok de aldri boksen ut av kjøleskapet, neida, de vippet lokket av mens den sto i kjøleskapet, lirket ut det de ville ha….Åsså ble lokket liggende på snei…Da ble det liksom “dogg” under lokket, osten og pålegg “svettet” og det var ikkje bra!

 

 

 

Bortsett fra litt BountyKuler som eg laget til jul er jula nå offesielt spist opp! Nå er det tilbake til det “vanlige” snopet og skuffa er igjen fylt opp! Tja, tror eg kan begynne å kalle handlinga vår for Ukehandel nå altså, selv om eg alltid sier eg skal “Helgehandle”. Det eneste me muligens trenger før neste fredag er kanskje litt melk, eller et brød, kanskje dopapir? Det er som regel en av de tingene som blir tomme 🙂

Neste uke kan me ha f.eks Fårikål, Kjøttkaker i brun saus, Blomkålsuppe med masse blomkål (og brokkoli) Fiskeboller i hvit saus, Seiebiff, Mexikansk tomatsuppe, fiskegrateng, plukkfisk, fiskesuppe med teskjeboller, spagetti – Så ja du ser? Eg HAR planlagt MASSE middager fremover og akkurat det har eg blitt mye flinkene til etter at Corona kom…Jaggu godt det kommer noe positivt ut av denne merkelige
situasjonen me alle befinner oss i…Sukk…

Men altså, nå har eg hatt meg en lang og god dusj, eg har putta litt nachos i magen, litt go`saker er satt på bordet og eg er klar for kwellen! Før eg helt klasker igjen pc`n skal eg trekke 2 stk som skal får hver sin materialpakke på mine kyllinger – Det innlegget kommet ganske snart, før du aner vil det si 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 Lapp, mange muligheter – Gratis Oppskrift

Designet av Abbeymade

 

Dette kan bli ganske så stilig! 1 lapp, ja det er det du trenger. Hmm, tenker du kanskje? Vanligvis når me hekler et lappeteppe så bruker man jo bare “en lapp” – Ja jo, men da spiller man ofte på farger for å lage forskjellige lapper, ikkje sant? Eg ser jo for meg med denne lappen, ja så får du faktisk nesten uante muligheter! Her kan du ved
å snu på lappene og sy de Hver sin vei? Samme vei? lage diverse mønster på teppet 🙂 Fiskebensmønster? Stjerner? Snu og vri akkurat som du vil, dette kan bli tøft, virkelig tøft!

 

 

 

Designet av Abbeymade

 

En lapp blir ca 30 cm X 30 cm og det er brukt heklenål nr 7 sammen med tilsvarende garn. Dette vil jo si at du trenger slettes ikkje så mange lapper for å få et stort teppe, det kan jo være et +. På den andre siden kan du bruke både tynnere nål og garn, der med får du mange flere lapper, og enda flere mønster kan du lage 🙂
Dette er tunisisk hekling/Mosaic teknikk 🙂 

 

OFFSET T SQUARE
Bildene over
30 cm X 30 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Endelig er det fredag og FOR ei uke! Ja det har på mange måter vært litt av ei uke! Mange endring, mye som har skjedd, ja på flere enn ett område har eg slettes ikkje landet ennå, men ukas ALLER største begivenhet er absolutt DETTE! Ååå det er så nydelig og eg kjenner på en herlig indre ro, om du skjønner? Litt magisk også,
når eg tenker meg om ♥ Ja vettu? Eg kjenner på en ny type LYKKE tror eg?

Det flotte været me har ser ut for å bare vare og vare *bank i bordet*. Som seg hør og bør blir det jo handling i dag da vettu, både for oss og mor mi. Sendte en melding til bonden vår i går å spurte om han hadde egg, noe han hadde, så da må eg opp dit! Han har forresten allerede for over ei uke siden plantet årets tomater
så om ikkje så lenge….Mmmm knask knask 🙂

Det eneste eg ser frem til akkurat nå er når eg senere i dag kan innta dusjen og ta på en deilig kosedress, pakke meg i et teppe og elegant skli ned i go`stolen! Å ja, eg er sliten….sååå sliten, men litt på en god måte! Ut over det så er den største planen for helga å få plantet litt i de der minidrivhusene 🙂 Har aldri plantet så tidlig så hvis eg skal “forkultivere” så må eg jo gjøre det nå! Ikkje det?

Men du? Det er fredag og senere blir det trekning vettu! 2 materialpakker på mine egendesigna kyllinger skal gis bort Woop Woop! Du finner GiveAway`n HER INNE, så har du lyst: Bli med!! Ahaa eg lover deg tidenes kuleste Påskekylling, en totalt objektiv mening – Så klart!

Bare en liten ting til; Eg syns det tok seg bra ut med ei Satirisk Kjerring i toppen så sveip innom HER også,
etter det kan du lage deg ei…

 

 

HERLIGE HELG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Flyvende Skilpadder og andre Krapyl

Designet av Megan Lapp

 

Eg har alltid likt å hekle/strikke ting og tang som eg ikkje aner hva eg skal med! Jo flere farger og jo rarere det er, ja desto mer gøy er det! Da snakker med å drille kreativiteten. Ting som har et “uttrykk”, ja som f.eks øyner og et smil kan enkelt gjøres personlig eller som sitt eget. Alt får jo sitt eget særpreg etter hvem som lager det.

Har allerede en del skilpadder på samvittigheten,
hvem liker ikkje skilpadder liksom?

 

SEA TURTLE
Bildet over
Str 33 cm X 48 cm

 

 

 

 

 

Designet av Megan Lapp

 

ØYNER!! Hva i alle dager skal man vel med det? Hmm Passer jo supert til Halloween, men har man litt morbid humor kan de brukes til så mangt….kan jo være greit med noen extra øyner liggende i garnstæsjet!

 

EYEBALL MONSTERS
Diverse str

 

 

* * * *

 

 

Altså, for en dag! Ikkje bare var det nesten på grensen til umennesklig å skli ut av dynene rundt kl 8 når det var -14 gr!! Jadda, vinduet over senga var åpent så det var i grunnen der problem lå…snakker om crispy dyner…Når eg så etter hvert kom meg ut var været strålende!! Knall sol og -10 da eg satte meg i bilen – Helt nydelig! Selv om det var både snø og kaldt kjente eg på vårfølelse for den var virkelig tilstedeværende 🙂 Turen gikk til nabokommunen og legen min. Det å gå på den lab`n der er alltid et eventyr mareritt!! Har brukt det legekontoret i ca 30 år, 20 år som syk med elendige årer, nevnte eg at det er fortsatt de samme sykepleierne der? Like fult spør de hver gang; “Har du gode eller dårlige armer?” I dags svarte eg bare: “Nei det vet eg ikkje, du får jo prøve” Vel vel…de ga opp begge 2, og som vanlig måtte legen komme og det var gjort på et blunk. Skjønner ikkje hvorfor ikkje de også bare kan starte med en butterfly på hånden? Åra ligger jo der, det er så vidt man må under huden så har du blod 🙂 Jaja...

Var en tur hos Amira og Eirik etter på siden eg fylte opp bilen med klær og sko som skulle dit. Ble imponert når eg så alt de har gjort, og Amira er absolutt en handywoman, det var så flott alt det hun hadde malt (vegger altså) *Stolt* Ble et par koselige timer i sofakroken før eg fortsatt hjematte. Nå først har eg i grunnen fått satt meg ned, alltid noe å ta hys på når man kommer hjem, men nå er eg snart klar for helg altså!! Er bare en helgehandel som står i veien for det – fikser det i morgen 🙂 Tenker eg finner frem strikketøyet eg og slenger beina høyt 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Personangrep av VERSTE sorte!

 

 

Lenge har me visst at det faktisk er voksne folk som er de aller verste på nett og da spesielt i diverse kommentarfelt! Man skulle gjerne tro at jo større man er som blogger jo mer forsiktig er man, men neida, sånn er det dessverre ikkje! Trikset for høye listeplasseringer er å hause opp horden sin, ja man trenger bare slenge inn en fyrstikk så brenner et helt kommentarfelt, mens forfatteren av Norges
(Eller, Blogg.no) største blogg lener seg tilbake.

I denne situasjonen er eg ikkje redd for å si at eg HEIER på Kjerringtanker, uten tvil! At “motstanderen” hennes har en horde på ca 50k tilhenger skremmer ikkje meg, og ikkje tror eg Kjerringtanker hever noe særlig på bryna heller. Men NOEN ganger må man bare si fra, om ikkje annet være en moralsk støttespiller for
å vise at man ikkje syns at DETTE er greit!

Hvis du leser teksten på bildet øverst i dette innlegget så ser du Reglene som er lagt av Blogg.no. (Teksten står under ALLE kommentarfelt, men som du kommer til å se er det alt for mange som overser det!) Det er ganske tydelig hva som gjelder, ikkje det? En leser kan skrive hva hen vil i et kommentarfelt, men EIEREN av bloggen SKAL moderere om noe er helt spinngale. Gjør man ikkje det, ja så kunne man like godt skrevet det selv, skjønner?

Vel, la meg nå presentere et knippe av noen kommentarer hentet fra nevnte “Blogg.no største blogg og FB side” – Her snakker me stygge personangrep som hen lar stå for alle til å lese.

 

 

 


Dette skriver hen selv, øverst i eget kommentarfelt ⇑
men like fult får bla disse kommentare stå:

 

 

 

Sånn ca gj.snitts alder på disse leserene er i allefall +45. Altså, voksne folk. På en måte skjønner eg jo at de skriver som de skriver, spesielt når du under her kan leser hvordan hen selv svarer Kjerringtanker
i sitt eget kommentarfelt! ⇓

 

BRAVO (<–ironi…) ikkje sant!?

 

Bare et TIPS til nevnte Toppblogger:
Er det en person du ikkje ønsker i kommentarfeltet ditt så er det easy fix! Blokkér IP-Add`n –
Tror det er ca 3-4 klikk, det klarer vel selv du?

Tror ellers du kan hente litt tips fra Dette Innlegget, hvis ikkje får du jo gjøre som du selv anbefaler andre å gjøre: Scroll forbi og la vær å lese, men du bør virkelig passe på ditt eget kommentarfelt,
folk har blitt utstengt for mindre enn det før.

 

 


HA EN STRÅLENDE AFTEN!

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

SNART PÅSKE!

Designet av Bente Presterud

 

Ja, det er litt over 2 mnd til Påske, og litt mindre enn det til høner og kyllinger skal frem! I fjor flakset det en del av disse steinkule hønene over hele landet, fikk du ikkje strikket de da så har du muligheten nå! Du klarer fint
å strikke deg en flokk på et par kwellen, det er ikkje så lenge til før eg henter frem mine. Kanskje eg må strikket meg et par til i år? Kan jo egentlig ikkje ha nok høner i påsken 🙂

 

 

Designet av Bente Presterud

 

Dessuten passer disse hønene så godt sammen med de Freaky Kaninene mine! *ler* Ja de bør du også plukke med deg! Oppskriften er fortsatt gratis – Nå har du mye kjekt du kan lage til påske! Ikkje bare det, men hvis du stikker inn HER kan du også strikke deg noen snåle Kyllinger som eg har designet 🙂

 

EASTER CHICKENS NORWEGIAN STYLE
Bildene over
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

En av de fineste….

Designet av Marie Greene/ Laine Magazine

 

Selv om det fortsatt er Still Light Tunic som er min store favoritt når det kommer til kjoler/tunika, så er absolutt denne herlige Lotta saken like hakk i hæl! Liker veldig godt halsen på denne, ja hele fronten syns eg er pen!
I dag er det knusende 13 minus her hos oss så det er absolutt innafor å drømme om å svinse lettkledd i en kjole ned til Rema…Hekkan, -13 er ganske kaldt! Heldigvis skinner sola fra skyfri himmel og det er vindstille….
Et eventyrlig vær egentlig!

 

 

Designet av Marie Greene/ Laine Magazine

 

Kjolen er strikket i tynn ull, et av mine favoritter: Tuku Wool ♥ En vår/sommer tunika kan godt være i denne type ull uten å bli for varm 🙂 Når eg ser på Aamu som eg strikker i samme garn vet eg med sikkerhet at en tunika kommer til å få et flott fall i dette garnet 🙂 Ååå eg har så mye eg har lyst å slenge på pinnene mine…sukk

 

LOTTA
Bildene over
Fra 87 cm til 127 cm i overvidde

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Min nærmeste kurv i dag…3 høner og en beinløs sjiraff…Egentlig er det ren galskap, men akk så gøy! Eg kom jo ikkje i mål med høne nr 3 i natt, men har håpet i dag! Eg gru gleder meg til tovinga! Går det rett vest vet eg ikkje om eg gidder strikke nye…Som du muligens har fått med deg har eg jo strikket noen kyllinger også, har lagt ut et par materialpakker på de som du har muligheten å snappe til deg! Svipp i såfall innom Her et øyeblikk 🙂

Planer for dagen? Hmm eg vet eg burde satt på en maskin eller 15 med klær…har ikkje giddet den siste uka *ler* Trodde eg skulle slippe å gå ut i dag, men så tok eg siste skwett med Ingefær når eg sto opp….SUKK!! Orker ikkje å stå opp i morgen og ikkje ha noe, da blir det en kjip dag i morgen! Det passer meget dårlig siden eg skal til legen å ta prøver + at planen er å kjøre til Amira og Eirik etterpå. Så ja, da må eg jo ut i dag da…

Men ok, eg kan strikke å gjøre det, få ingefæren på kok og SÅ kan eg jo strikke mens eg vasker klær –
Det hørtes ut som en ca plan for dagen 🙂 Jadda!

 

 

LAG DEG EN FIN
DAG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂