En av de fineste….

Designet av Marie Greene/ Laine Magazine

 

Selv om det fortsatt er Still Light Tunic som er min store favoritt når det kommer til kjoler/tunika, så er absolutt denne herlige Lotta saken like hakk i hæl! Liker veldig godt halsen på denne, ja hele fronten syns eg er pen!
I dag er det knusende 13 minus her hos oss så det er absolutt innafor å drømme om å svinse lettkledd i en kjole ned til Rema…Hekkan, -13 er ganske kaldt! Heldigvis skinner sola fra skyfri himmel og det er vindstille….
Et eventyrlig vær egentlig!

 

 

Designet av Marie Greene/ Laine Magazine

 

Kjolen er strikket i tynn ull, et av mine favoritter: Tuku Wool ♥ En vår/sommer tunika kan godt være i denne type ull uten å bli for varm 🙂 Når eg ser på Aamu som eg strikker i samme garn vet eg med sikkerhet at en tunika kommer til å få et flott fall i dette garnet 🙂 Ååå eg har så mye eg har lyst å slenge på pinnene mine…sukk

 

LOTTA
Bildene over
Fra 87 cm til 127 cm i overvidde

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Min nærmeste kurv i dag…3 høner og en beinløs sjiraff…Egentlig er det ren galskap, men akk så gøy! Eg kom jo ikkje i mål med høne nr 3 i natt, men har håpet i dag! Eg gru gleder meg til tovinga! Går det rett vest vet eg ikkje om eg gidder strikke nye…Som du muligens har fått med deg har eg jo strikket noen kyllinger også, har lagt ut et par materialpakker på de som du har muligheten å snappe til deg! Svipp i såfall innom Her et øyeblikk 🙂

Planer for dagen? Hmm eg vet eg burde satt på en maskin eller 15 med klær…har ikkje giddet den siste uka *ler* Trodde eg skulle slippe å gå ut i dag, men så tok eg siste skwett med Ingefær når eg sto opp….SUKK!! Orker ikkje å stå opp i morgen og ikkje ha noe, da blir det en kjip dag i morgen! Det passer meget dårlig siden eg skal til legen å ta prøver + at planen er å kjøre til Amira og Eirik etterpå. Så ja, da må eg jo ut i dag da…

Men ok, eg kan strikke å gjøre det, få ingefæren på kok og SÅ kan eg jo strikke mens eg vasker klær –
Det hørtes ut som en ca plan for dagen 🙂 Jadda!

 

 

LAG DEG EN FIN
DAG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Når det er på tide å legge ned bloggen….

 

når er egentlig det, forresten?

 

Hmm eg har mine egen meninger, eller synspunkter om du vil, og DET tenkte eg å dele med deg nå. Litt for å få bekreftet om du er enig eller ei…Eg har snart blogget i 15 år så sånn sett er eg jo for veteran å regne, og eg har sett/lest det meste. Det har vært MYE som ikkje burde vært på “trykk” i det hele tatt…Det ene togkræsjet etter det andre har vært innom, rasert litt på lista for så å bare forsvinne…det er alltid et togkræsj i farta for å si det sånn

Uansett hvor du ligger på den der Topplista så mener eg at DU som blogger skal være ydmyk! Hvorfor? Jo ganske enkelt fordi DU hadde ikkje vært på den lista om du ikkje hadde lesere, ikkje det? Den dagen DU tar leserene dine for gitt kan du bare smække sammen Pc`n og droppe bloggen! Den dagen lesertallet daler kan du kun takke deg selv og ikkje skylde på leserene. Dessuten er det lite smart å lure leserene din, du lover noe, men leverer det stikk motsatte – Det straffer seg i lengden…Det kalles clickbait…

 

Om du har 10 eller 10 000 lesere så er alle like viktige.

 

Om du velger å henge ut en leser fordi du ikkje er enig i en kommentar (Det er veldig sjeldent at en kommentar skrives pga sjalusi…bare nevner det) ja så må du tåle pryl og ikkje trekke offerkortet fortere enn fy. Noen bloggere har visst uendelig mange offerkort. Sannheten er den at me har alle opplevd ting gjennom livet som gir oss rett til å bruke offerkortet, men det er likevel sjeldent en god nok grunn til å bruke det. Ta heller en god og saklig diskusjon om det er det som må til, gjerne på “kammerset” og ikkje i et kommentarfelt (Verken ditt eget eller andre sitt) Det lønner seg aldri å være nedlatene i forhold til et andre mennesker. Problemet er at de færreste bloggere har utviklet evnen til å skjønne hva (god) konstruktiv kritikk er? Det havner som regel rett i Hatskuffa hvor resten av Nettrolla ligger – ALT i samme skuff!

En annen ting, skal du lyve, ja så for gudsskyld husk hva du løy om. En god bloggleser har hukommelse som en elefant! De glemmer aldri. Innrøm en feil, ikkje sno deg unna, da kan du også bare legge ned med en gang. Leserene dine er ikkje dumme selv om du syns de er en gjeng nikkedukker som bør spy hjerter. Ikkje krev for mye av leseren dine, vær takknemlig for at de i det hele tatt stikker innom, hver dag, kanskje flere ganger om dagen. Vis dem takknemligheten, mange bloggere krever alt for mye uten å gi noe tilbake. Ikkje vær en sjølgod blogger…det blir fort meget usmaklig…

Ikkje produser det ene innlegget etter det andre for å fortelle hvor jævlig forbanna du er fordi noen skrev noe som ikkje falt i god (riktig) jord, det virker bare veeldig patetisk. Slutt å kveruler og ikkje bruk landsdelen du bor i som unnskylding for å være en *Pip-Pip*, mest sannsynlig har man jo lesere fra hele landet. Dessuten er alle lesere forskjellige…noe man også burde tenke på. Ikkje minst; slutt å skyld på alle andre om du blir forbigått på lista…ingen har enerett på en god listeplassering. En god plassering er ikkje ensbetydene med
å være best uansett hvor på lista man befinner seg.

Ikkje heng ut andre blogger (Å nei, dette er ikkje selvmotsigende!) selv om de er konkurrenter –
se på de som dine kollega, fremhev dem uten å forvente premie.

 

Det kalles som sagt å være litt ydmyk…

 

Vel..skulle du likevel føle deg truffet av dette så er det kanskje på tide å gå i seg selv? Muligens legge om strategien eller gå tilbake til kjernen som gjorde nettopp din blogg verdt å lese? Kjenner flere bloggere som burde tatt til seg noen av mine tanker…og ikkje bare du…

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Hot ChiliGryte

 

Endelig!!! Har lenge tenkt at det var på tide å lage ei ChiliGryte igjen, ute var det beinkaldt og da passer det med noe som varmer deg fra innsiden 🙂 Eg VISSTE eg hadde oppskrift et sted på pc…det var bare det, eg trodde ikkje det var sååå lenge siden eg laget den sist…Vel…etter å ha scrollet noen km i messengersamtalene fant eg ut at det var i 2013…Jaja, det sies at tiden flyr! Anyway, oppskrift har eg fått av strikkevenninna mi Anne Elise,
hun har familie i USA så dette er det real shit altså!

Du kan bruke enten kjøttdeig eller godt grytekjøtt, i dag brukte eg 2 pakker med kjøttdeig. Eg måtte en kjapp tur ned på Rema for litt påfyll av tomatbokser etc. Legger ut oppskriften først og så kan eg komme
med litt inside tips etter på, ok?

 

Ca 900 gr kjøttdeig (2 pk)
5 Bokser hakka tomater
2 store glass tomatpure
1,5 kopp Hakket løk (ca 2,5 dl)
1/2 kopp hakket selleristenger
1/4 kopp hakket grønnpaprika
1/4 kopp chilipulver
1,5 – 2 ts hvitløkspulver
1- 1,5 ts salt
1/2 – 1 ts malt svart pepper
1/2 – 1 ts tørket oregano
1/2 – 1 ts sukker
1/8 ts cayenne pepper
2 kopper røde bønner (2 bokser kidneybønner)

 

Når eg hadde steikt kjøttdeigen presset eg 3 store fedd hvitløk opp i, eg liker ikkje å bruke hvitløkspulver. Hadde så oppe i 2 store løk, fylte på med selleri og paprika. Eg brukte nesten en hel pakke med selleristenger og 2 store grønne paprika + noe rester av en gul. Startet med å tømme 3 bokser hakka tomater + 2 slike små hermetikkbokser med tomatpure. Hadde så opp i alt av krydder. Den chilien me har er veldig sterk så eg startet med 1,5 ts. Når alt var rørt sammen og hadde kokt litt, smakte eg, det var HOT ja! Siden eg vet at noen (Les: Ali!) ikkje hadde klart å spist det tømte eg opp i en boks til med tomater + 4 skolde tomater som eg hadde i fryseren, da ble den litt mildere, men fortsatt hot nok. Lot den stå å putre bort i mot 2 t. Da ser det ut…

 

 


…som litt flykræsj som ungene sier! Men helleduden så godt det var!!
Duften som brer seg rundt i leiligheten når dette koker er heeelt magisk!

 

Følger du oppskriften får du ei ganske stor gryte, reduser evn til passe mengde for deg og dine. Ta f.eks mer av det du liker extra godt og kanskje mindre av det du ikkje liker så godt 🙂 Me har mer igjen, blir nok litt til middag
i morgen også
, men resten skal fryses. Godt å ha på lur!

 

 

 

Nå for en times tid siden fikk eg endelig satt meg ned for å spise! Servér med enten en god chips eller et godt brød. Vanligvis så pleier eg å bake selv, men i dag kjøpte eg Focaccia brød fra fryseren på Rema –
5 minutter i ovnen og de var som nybakt! Deilig deilig!

 

Amira og Eirik var her i ettermiddag å tømte rommet hennes (Rart om omtale Amira i “flertall” hehe Så herlig )
Det tok sin tid så de fikk ikkje tid å spise, men de fikk med seg ei god gryta så da kan de
kose seg i leiligheten sin i kwell 🙂

Eg har vært på beina så og si hele dagen, men nå sitter eg her nydusjet i kosedressen og skal bare slappe av til eg stuper i seng senere 🙂 Tenker det blir å strikke ferdig den stripete høna mi, klarer eg det blir det toving
i morgen. Er det vellykket, ja da er det bare å finne frem perlebrettene igjen – Dette er gøy!

 

Til slutt må en bare nok en gang TAKKE så mye for engasjementet i SPLEISEN eg opprettet i går! Det går over all forventning, ja det er ganske så overveldene!! Mange har også Vippset direkte til meg, det går jo inn på samme konto som det fra Spleisen gjør til slutt så det går fint.

 

 

LAG DEG EN FIN
KWELL OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Ufattelig Flott og vakkert!

Designet av Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir

 

Altså….vel har eg sett ganske så mye av det meste som kan strikkes, men altså….HALLO! SPEECHLESS ♥
Tenk å kunne hekle dette? Ja nei, det er ikkje vanskelig, eg vil heller tro det kanskje hadde skortet på tålmodigheten? Oh la la!

 

 

 

Designet av Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir

 

Det som egentlig tar kaka med dette teppet er at det er heklet i et garn eg liker veldig godt: Peruvian Higland Wool ♥ Har du ikkje testet det, ja så kan eg absolutt anbefale det! For å kunne hekle et teppe som det på bildet trenger du et garn med mange farger, men det viktigste er at garnet har flere nynser i hver farge og det har absolutt dette garnet! Et annet garn eg elsker som også har mange nyanser er jo Finull og Holst Supersoft, men de er en del tynnere enn Peruvian som er brukt i teppet 🙂 Uansett, skal du ha deg et godt teppet som du vil bruke må du
i allefall bruke et garn du kan tenkte deg å kose med 🙂

I oppskriften finner du også VideoTutorial som kan hjelpe deg om det er en teknikk du skulle stusse på. Det er en del Mosaic inn i bildet, men det er jo så kjekt! Drømmeteppe, ABSOLUTT et drømmeteppe!

 

HAVANA AFGHAN
Bildene over
Str 140 cm X 110 cm + borden
Teppet kan enkelt lages så stort som du ønsker
Oppskriften er på flere språk, bla engelsk og dansk

 

 

* * * *

 

 

 

-11 her da eg sto opp og det er egentlig sjelden kost her i vest! Det er bitende kaldt kan du si! Snøen ligger som ei hard skorpe over alt! Men for all det, heller det enn 0 grader, regn og kuling!

Har egentlig ikkje noen planer i dag, bortsett fra litt huslige sysler, tviler sterkt på at eg skal ut i det hele tatt! Eg vet eg må til legen senest torsdag for å ta en del prøver siden eg skal på SUS/Nyremed.avd. neste fredag, men det er også det hele. Blir nok til at eg surrer rundt her hjemme vil eg tro. Men altså, det må eg si…Eg la jo ut en Spleis i går, min aller første! Var veldig usikker på hvilket mål eg skulle legge inn og hvor lenge den skulle vare, har jo aldri gjort det før. Tanken var bare at uansett hvor mye som evn kom inn så ville det hjelpe godt der det trengs. Endte med å legge målet på 10 000 kr, da ville i allefall familien vår klare seg et par måneder hvis me var heldig. I løpet av 4 timer ble målet nådd!! Det er jo helt sykt!! Ble da tipset om at eg kunne øke målet, noe eg gjorde og nå er summen over 15K!!! Me er helt overveldet for dette kommer til å gjøre hverdagen bedre for noen av våre kjære ♥

Eg skal komme me et konkret eksempel på hvordan det er blitt i LIbanon: Den ene broren til Ali har høy utdanning, han er Inspektør på en Privat skole. Før alt begynte å gå til helv...hadde han en mnd lønn på $1500 – Noe som i Libanon var meget bra. Mye av utgiftene de har betales i Lib.Lire og kursen var alltid til deres fordel, dvs de fikk vanvittig mye for dollaren. I forhold til norske priser var alt av mat utrooolig billig!! NÅ? Vel matprisen er over 10 ganger så dyre, dollaren er skyhøy og du får kun “Kjøpt” den i bakgater og på svartebørsen, men du trenger millioner av Lib.Lire for å i det hele tatt få noen skarve dollar. Skolen som broren jobber på er som sagt privat, dvs det er barnas foreldre som betaler lønnen kan du si, men Corona stengte skolen for en god stund siden, foreldrene betaler nada og det er der med ingen lønn…Broren gikk til ledelsen på skolen for et par uker siden for å se om han kunne hente ut litt lønn…han fikk knappe $400! Det varer ikkje lenge med de matprisene når han har mange å hjelpe! Heldigvis eier de alle leilighetene de bor i. Det har vært beinhard sparing fra de var små og de har formelig bygget stein for stein. Så utgiftene utover mat/medisiner er strøm og vann, men det er jo OGSÅ et eventyr! (Les: Mareritt!) De som har følgt med på nyhetene de siste årene har fått med seg at lille Libanon (som er MINDRE enn Rogaland) huser nå ca 2 mill. syrerer. Tenkt deg et kvartal som til vanlig huset kanskje 20.000 mennesker, vann og kloakk fungerer som normalt…plutselig er det kanskje 50.000 flere som f.eks skal trekke i dosnora? Hva skjer tror du? Og hva skjer med strømnettet? Ikkje sant!? Det sprenges fullstendig og for å få noen kwh må man betale blodpriser…Det er blitt mange umennesklige skjebner for å si det sånn. Ting me ikkje klarer se for oss, tenk også at 2 mill flere skal ha mat? De vil ha brød hver dag, og hva gikk f.eks til helvete da havna eksploderte i august? Jo, det var hele kornlageret til Libanon…Ting me alle tar for gitt er bare blitt nappet vekk under beina på mennesker som har klart seg bra. Når situasjonen i utgangspunktet var skjør pga tiår med krig, men man kunne se en bedring blir bare alt lagt i grus. Hver dag får me telefoner, ja flere ganger om dagen, de gråter og er frustrert. De skjønner ikkje helt at me ikkje kan sende mer enn det me gjør, eller de skjønner jo, men likevel…
Det er tøft, det er knalltøft og så ufattelig trist…

Derfor er me så takknemlig for dere som har gitt på Spleisen eg la ut, det hjelper, det hjelper MYE!! Så TUSEN TAKK ♥ Eg skal klare å lage til noen bilder/filmsnutter etter hvert når pengene kommer frem til familien, garantert at det blir mange tårer. De vet ikkje hva me har satt i stand så det blir nok en overveldende reaksjon. Spleisen vår finner du HER INNE, setter stor pris på du vil bli med å dele den ♥

Nå skal eg reise meg, strekke meg litt og starte dagen på et vis 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Det er vanskelig å spør om hjelp, men nå må eg!

 

Alle som noen gang har spurt om hjelp vet hvor vanskelig det er! Det sitter langt inn! Det som gjør det noe lettere er at eg spør på vegne av andre. Dere som kjenner meg vet eg er gift med Ali som er libaneser. Me har en realitivt stor familie hjemme i Beirut. De har alltid klart seg selv, men me har alltid, i alle år, bidratt litt bare fordi me har vært fraværende så lenge me har vært gift (30 år).

Situasjonen hjemme i Beirut nå, er som følger: Eg har 2 ugifte svigerinner som bor hjemme i barndomshjemmet (En liten leilighet i ei blokk) 2 andre svigerinner er gifte og klarer seg greit, de 2 brødrene er også gift. Har en til svigerinne til, og hun har alltid hatt det veldig vanskelig bla med alvorlige sykdommer. Brødrene og de gifte svigerinnene har alltid bidratt i fellesskap slik at alle har det godt. Pga Corona er nå begge brødrene og mennene til søstrene uten jobb og inntekt, dette går utover hele familien. Nå begynner det å bli krise…
Det er liksom bare trist og veldig vondt…

Siden eksplosjonen i havneområdet i august i fjor har alt bare gått nedover. Da havna eksploderte ble alle vinduene til de 2 søstrene som bor alene blåst inn, dette kostet dem dyrt. Priser på alt har blitt helt hinsides
og valutakursene i forhold til dollar/lire er umenneskelige.
Mat har f.eks alltid vært billig, men nå er det blodpriser på alt!

Da det i havna skjedde i fjor var det mange som spurte om eg visste hvordan man kunne hjelpe, ganske mange tilbudte seg å hjelpe og sende oss penger som me kunne formidle, men da takket eg nei fordi det så ut til at dette skulle gå fint. Det går slettes ikkje bra lengre…

Eg har for aller første gang startet en SPLEIS og det er kjempeskummelt! Men eg håper at eg kan klare å samle inn noe slik at de i allefall kan klare seg noen måneder, kanskje ut året? Ali er i grunnen klar for å reise, men Corona situajonen i Libanon er grusom så han får rett og slett ikkje lov til å reise!! Håper at pandemien kan komme under kontroll, spesielt i Libanon slik at me fysisk kan prøve å få hjulpet litt, men som sagt; Det er så vanskelig…

Har du muligheten til å hjelpe litt så vil me være evig takknemlig ♥ Spleisen som eg har opprettet finner du
HER INNE (<—Håper denne linken ble riktig, gi i såfall beskjed om noe er feil) –
Setter også pris på om du vil dele den hvor enn du måtte ferdes på nett.

Sier bare Tusen Tusen Takk for at du leste hva eg hadde på hjerte ♥
Noe du lurer på, spør meg!

 

 

Du vet;
Mange bekker små….

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Egentlig de beste sokkene! -Norsk og Gratis oppskrift

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn

 

Sokker som dette er jo i bunn og grunn de beste! Det enkle er veldig ofte det aller beste! Rett opp og ned, kanskje med bare en liten swung på ribben, men sokker som alle klarer å strikke. La GARNET få kose seg og “Lage” sokken, på den måten blir det veldig enkelt! Sokkene over her er strikket i SW WOOL FORTE – det som eg elsker med dette garnet er at det tar meg helt tilbake til 2006….mitt første møte med flerfarget sokkegarn! Ja eg blir nesten litt nostalgisk for det er de samme fargene/mønstrene som hele manien startet med!
Tenker eg er nødt å teste ut dette garnet etter hvert 🙂

 

HØGHEI SOKKER
Bildet over
Str 20-44
Norsk og Gratis oppskrift

 

 

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale garn

 

Forskjellen på disse og de første i innlegget er at disse har en annen swung på ribben + de er strikket i et noe tynnere sokkeregarn, nemligen Tynn SW Wool Forte 🙂 Da er det jo litt smak og behag for hva man velger,
eg er veeeldig svak for tynt sokkegarn av denne typen!

 

GRØNHEI
Str 20 til 44
Gratis og Norsk strikk

 

 

* * * *

 

 

 

Mandag, 1.februar, det er snø og -3 gr. Ja det er kommet mer snø i løpet av helga, så pass at me burde måket ved inngangen! Det er lenge siden det! Var jo denne snøen eg ønsket meg til jul…men men…Det frister ikkje, men eg MÅ på butikken i dag!! Arg!!! Eg GLEMTE å kjøpe kaffi før helga…Dib plukket med seg en kaffi hjem på lørdag, men fra en annen butikk og en fremmed kaffi. Det var greit nok for det er jo bedre enn ingen kaffi, men det er ikkje godt å kødde med morgenkaffien!! Har drukket og vrøst meg gjennom helga kan du si *ler* Nå er det på tide å få GOD kaffi i hus igjen 🙂 Ellers? Vel, eg tror faktisk eg skal ta en rooolig dag, kjenner eg trenger å lande Etter i går

 

 

 

LAG DEG EN GOD MANDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

En stor begivenhet hos oss i dag!

 

Mye har skjedd den siste tiden og eg gleder meg til fremtiden! Du som leser meg jevnlig vet at eg skriver lite om familiemedlemmer – bortsett fra enkle hverdagslige ting, ingen blir på noen måte utlevert verken på godt eller vondt, men NOEN nyheter må eg dele! I dag er en sånn dag, og eg er så lykkelig

 

 

 

 

Amira har funnet seg den personen hun ønsker å tilbringe resten av livet sammen med; Eirik I dag satte de på seg ringene her hjemme, og i morgen flytter de sammen Eg gleder meg så masse til alt som måtte komme, dette blir spennende! Tenk, me har fått oss en svigersønn! Ikkje bare det, men det følger jo også med en familie! Selve bryllupet skjer senere i år så eg håper at corona`n letter og at det blir mulig å kunne feire skikkelig 🙂 Det blir også bryllup og feiring i Libanon så fort det lar seg gjøre Dette er stort, større enn det mange vil tro

Nå skal eg bare lene meg godt tilbake, legge beina høyt og nyyyte! 🙂

 

 

LYKKE

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

RÅFLOTTE TØFLER – Svensk Strikkeoppskrift

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

Den ene flottere enn den andre her jo! Designeren har flere tøfler av denne typen og de er alle like flotte. Syns ikkje disse kom så bra frem i bildene her, men man kan likevel se at de er utrolig flotte! En annen ting er jo at tøfler av denne typen “sitter” veldig godt på foten 🙂 Tøflene på bildene er strikket med garn fra Denne NettbutikkenIkkje sant! Der ble jo eg sittende å scrolle, scrolle ooog scrolle….sååå mye lekkert!

 

 

 

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

Skulle så mer enn gjerne strikket et par av alle sammen og bare hatt de til pynt! Ja så fine syns eg de er! Et par av disse kvalifiserer i allefall som en skikkelig lekker gave om du kjenner noen som trenger et par nye tøfler 🙂

 

CAPELLA SLIPPERS
Bildene over
Fra str 19 til 50
Svensk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Denne søndagen startet litt skjevt….ble vekket kl 11!! Oj! Snakk om klaske rett ut på puta i natt, hadde alarmen på, men kan ikkje huske at den har hylt! Vel vel, mer snø har det også blitt og med tanke på at det er 1.feb i morgen syns eg det kan forsvinne…”Tar en titt innom Yr.no”…der er det MINUS over hele linja for hele uka…Hmm ikkje sant…Nei, skal eg har vår må eg nok frem med minidrivhuset eg kjøpte og bare få noen frø i jorda! Ellers så har eg planer om litt seriøs strikking til kwellen, har ei høne å plukke….med noen pinner *ler* Ei stripete høne er uansett aldri feil! Gleder meg til å pynte med dette kaklekoret til påske, kanskje eg lager til noen materialpakker også av disse hønene 🙂 Får sjå! Ønsker du der i mot å vinne en materialpakke av Påskekyllingene eg laget tidligere kan du delta HER INNE 🙂

Men nå må eg nesten få gang på dagen før eg kan sette meg ned å nyte dagen!

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

HELLE MIN DUSSEN! -Er det mulig!??

Designet av Olive’s Toy Box

 

Er det seriøst mulig å bli særlig søtere?? Nei, ikkje sant! This It Is!! ♥ Kjenner du noen som venter smått? Ikkje? Vel, jaja…en barselgave som dette kan du bare hekle anytime, spiller ingen rolle, ha den selv om så var – Bare lag deg en! Dette er sånn knusekoseklemme SØT! Har naboen f.eks blitt ValpeMamma? Vel, da hekler du en, regner med du har skjønt tegninga her nå?? Iiikkjeee sant! Ferdig snakka, for å si det sånn 🙂

 

 

 

Designet av Olive’s Toy Box

 

ALTSÅ!

 

 

 

Designet av Olive’s Toy Box

c

Det er brukt 2 typer garn på denne, den ene er tynt bomullsgarn, sånn ca 125 m pr 50 gr + DENNE typen Chenille garn 🙂 Ut over at den skal koses med har den ikkje noen funksjon, eller jo, den pynter jo litt opp også ♥
Hvor mange skal du lage?

 

BUNNY COMFORTER & TEETHER
Bildene over
32 cm lang

 

 

* * * *

 

 

 

 

God Morgen ♥
Ja sånn ser det ut her i dag; Knall sol gjennom frostrøyken, blir ganske magisk syn av det gitt! Det har kommet noen cm med snø i løpet av natta og det er -4 i skrivende stund. Godt eg ikkje har tenkt meg ut! Ser at det er en del snø på bilen og med tanke på at det er frost henger nok den godt fast haha Eg tror eg skal perle litt nå på dagen, vet om ei som kunne trengt litt perlerier ♥ Får sjå hvor langt eg kommer, har også en del eg må rydde, men så er det jo løøøørdag da! 🙂 Kanskje bare skyve alt over til neste uke? Hmm Har ikkje helt lørdagsfølelsen fordi Dib måtte på jobb i dag, var noen el-billadere i et parkeringshus som MÅ bli ferdig monterte og den gutten sier jo ikkje nei til en hele lørdag med overtid – Blir monitas av det vettu!

Vel vel, eg får starte med å freshe meg litt opp på badet så er eg nok snart i gang 🙂

 

 

LAG DEG EN
GOD LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

En KOSELIG Give Away

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Det går mot vår folkens, me må holdet motet oppe så får me nok garantert en DrømmeSommer!
Det er da i det minste lov å håpe, ikkje det? Uansett, det går som sagt mot vår i det minste og den kan me allerede nå begynne å forberede oss til, på flere måter faktisk! Noen frø f.eks kan me allerede nå plante inne, og når me først er i gang….Vel, her hos meg pleier det ta litt av og eg tror mange ganger selv
eg driver både grønnsak- og blomsterutsalg!

Før det helt er sommer skal me jo gjennom en høytid t.o.m og til den kan me pynte med masse gøy, ja som kyllinger og høner! Åååå du kan bruke alle de fine fargene , ja rett og slett lage en aldri så liten fargefest, ikkje det? Karneval!? Ja hvorfor ikkje! Er det fortsatt strenge restriksjoner kle ut mann
og barn, din egen kohort, og lag litt gøy 🙂

Men nå er det Påskekyllinger det skal dreie seg om, de kuleste faktisk! Tja, eg er ganske stolt av mine egne kyllinger og det blir flere etter hvert 🙂 Eg har laget oppskrift og fremgangsmåte på disse kyllingene mine
og alt du trenger å vite finner du HER INNE 🙂

Eg har fått flere tilbakemeldinger på at de er fine, kule og alt det der, men så er det da mange strikkere som ikkje helt er på den perlebølgen som meg, men det lar seg jo løse 🙂 Derfor tenkte eg det kunne være på sin plass å ha en Give Away slik at ALLE kan få samme mulighet til å lage seg en kylling 🙂 Du får da selvfølgelig alt du trenger, det eneste du må gjøre selv er å strikke Ballen (<—Kroppen altså) og montere 🙂

Ikkje sant det er gøy?? Eg elsker jo sånt!

 

 

 

 

I den ene pakken ligger ALT du trenger for å lage en slik grønn Påskekylling –
det er den store.

 

 

 

 

Øyner, nebb og føtter er ferdig perlet og strøket. Har klippet til stålstenger og lagt opp i +
løse perler og fjær i passende farger slik at alt er bare til å montere 🙂
Et nøste med Infinity Hearts Snowdrop i Grønt får du selvfølgelig også 🙂

 

 

 

 

I den andre pakken er alt du trenger til denne gule kyllingen,
den er noe mindre enn den grønn 🙂

 

 

 

 

Alt ferdig her også + en nøste Infinity Hearts Snowdrop i gult♥

 

 

 

 

Åååå du kan tro eg har koset meg med å lage til dette! Du som kjenner meg vet jo at jo mer dill jo mer elsker eg det! Nå håper eg jo at dette faller i smak 🙂 Om ikkje akkurat du syns noe om det så har du kanskje barn/barnebarn? Du kan jo strikke, og de kan montere 🙂 Sammen lager dere den morsomste Påskekylling 🙂

 

 

 

 

Så ja, det er dette eg har styrt med i dag 🙂 Hvis du ikkje har lyst å bli med på noe Give Away så kan du likevel plukke med deg Gratis oppskrift på kylllingene og lage de likevel, alt du trenger finner du HER INNE 🙂

 

Ønsker du å bli med på Give Away`n, ja da må du kommentere under her i kommentarfeltet. Kommentarer på Facebook regnes ikkje med. Det blir for vanskelig og ikkje minst for mye jobb for meg å få me alt og alle.
Håper det er forståelse for dette.

Fortell meg gjerne om det er gøy med Give Away av denne typen, kanskje det kan bli flere 🙂 Ellers? Vel, eg vil vite hvordan det går med deg i denne tiden! Holder du deg frisk? Nå er det snart 1 år siden det hele startet og her sitter me ennå. Eg vet at eg har vært flink til å aktivisere meg selv, kanskje det har smittet
og du også har hatt noe kjekt å drive på med om dagene? I tillegg kan du jo nevne om du
i så fall kunne tenkt deg en Grønn eller en Gul Påskekylling 🙂

Siden det alltid er behov for litt kos lar eg denne Give Away`n gå til neste helg!
Tar en trekning FREDAG 5. Februar.

LYKKE TIL!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂