Tar du deg skikkelig betalt på Julemarkedet?

 

Vet at det strikkes og hekles for harde livet rundt omkring i det ganske land for å kunne stille ut på Årets Julemesser.  For mange er dette en stor begivenhet, men det er også en god slump å putte i lønningsposen.
Vet også at mange kun er med på messer for kosen, vel og greit nok, men vurder dine priser godt.
For selv om du koser deg ødelegger du også for de som på mange måter lever av dette, eller har det som en god biinntekt. Dette er så absolutt en diskusjon me ikkje kan ha for ofte og siden det nå står messer/markeder
i kø frem til jul er det dags for en oppfriskning:

Får en strikker betalt for det hen eventuelt velger å selge? I mange tilfeller blir det faktisk bare sett på noe som er “Hjemmelaga” og det på en nedlatende måte! Det er så GALE i enkelte tilfeller at det er til å få makk av! “Du gjør jo ikkje annet enn å strikke, hvorfor kan du ikkje da bare strikke den jakken til meg?” Ja den har vel me fleste fått slengt etter oss, eller hva? For ikkje å snakke om når du skal strikke noe for en du kjenner og vedkomne skal betale deg for “jobben” og hen får HAKESLEPP når du nevner prisen du vil ta! Ja de tror me strikker for knapper og glansbilder og DET er en av grunnen for at eg selv ALDRI strikker på bestilling! NOP! Da strikker eg heller og gir i gave. Ellers har eg jo fått hørt det litt at eg er dyr når eg lager andre ting…Hmm…Bare eg vet hvor mye arbeid og tid som ligger i det eg selger, så da venter eg heller på riktig kjøper i steden for å sitte
å “gi bort” det er legge sjela mi i 🙂

 

Men la oss nå ta en prat om den der betalinga! Det er virkelig noe som stadig er et “problem” med diverse uenigheter… La oss si du strikker ei kofte/genser for noen, da syns eg virkleig du skal ha mye mer enn granprisen tilbake? Ikkje det? 🙂 Eg GREMMES når eg leser på “StrikkeSalgs Sidene” på Facebook! Noen legger gjerne ut en lekker genser og spør; “Hva kan eg ta i betaling for denne som eg strikket?” 90% av svarene går i noe som dette; “Det kommer an på hvilket GARN du har brukt” Hva i HULESTE har garnet med JOBBEN som er gjort?? HÆ?? Jobben er da for pokker den samme enten det er Sparkjøp garn eller om det er Rowan sitt, ikkje det?? Eg kjenner eg KOKER av slike svar og eg må seriøst SITTE på hendene for ikkje å lange or meg! Derfor er det så HERLIG med denne bloggen min, JEPP; eg kan skrive så og si AKKURAT hva eg vil, så la meg FORKLARE litt for de UVITENDE: (Les NØYE)

Eksempel 1:

Ei kjekk dame strikker en Marius i str L, Ok? Hun strikker den i, la oss si i SMART Garn fra Sandnes. Smart garn koster 55 kr pr nøste og i en genser str L går det, la oss si 18 nøster totalt, ok?
Da blir regnestykket slik:

Arbeidpenger: 1.500,-
Garnkostnader: 990,-
TOTALT: = 2490 kr

2490,- kroner er det kunden må betale, Ok?

 

 

 

Da tar me eksempel 2:

Samme senario, Marius Str L, OK? Denne skal hun strikke i Safir Garn fra Sparkjøp. Samme antall nøster og regnestykke blir slik:

Arbeidspenger: 1.500,-
Garnkostnader: 538,.
TOTALT: = 2038,.

Altså kunden betaler 2038 kroner, ok??

Da lurer eg på, hvordan kan da noen si du skal ta 500 kr i “Lønn” for å ha strikket denne genseren??
Det er meg en gåte hver eneste gang! Noen får sikkert SJOKK av å se at ARBEIDSPENGENE er de samme uavhengig av garn, merkelig, ikkje sant?

 

Les også“HÆ? STRIKKER DU AV BILLIG GARN?”

Altså, dette er til DEG som ønsker å tjene noen kroner i året på å strikke for andre: Skriv en liste over ting DU kunne tenke deg å ta bestilling på, kom så frem til ARBEIDSPENGER du syns du skal ha, der etter får GARNPRISEN være opp til kunden, ikkje sant? Enten kunden kommer med garnet selv eller om dere blir enige om hvilket garn som skal brukes, men uansett skal du ha DINE arbeidpenger, skjønner? Vet i allefall èn ting:
Eg hadde ALDRI strikke en Marius str L for 500,-! È du løyen eller?

Me MÅ begynne å respektere arbeidet me legger ned i et strikkeplagg! Jada, mange strikker kun for kosen og er bare glad om de får noen kroner, men man har jo uansett betalt for garnet, hvorfor skal man da selge plagget billigere enn den prisen?? Mange ganger når eg er på f.eks Julemarkeder får eg en klump i magen! Der ligger deee lekre strømpene eller vottene til 50,- kr PARET!?? Du som selger så billig, føler du virkelig at jobben du gjør er så dårlig? Eller at arbeidet ditt ikkje er verdt mer?? Syns det er ganske sørgelig skal eg være ærlig! Me må lære oss å sette pris på alt det flotte både du og eg strikker.

Mange unnskylder seg med at; “Ja, men eg strikker så mye så eg er bare glad hvis eg får dekket kostnaden på garnet” Men i det store bilde så latterlig gjøres StrikkeKunsten! Ser du ikkje det? Hvis det på nabobordet ved samme Julemarked ligger sokker til 250 kr paret vil jo folk tro at DEN person er spinnhakka gal! Men egentlig, så er det en helt Fair pris for et par fint strikka gode sokker! Slettes ingen Upris i det hele tatt.

Det er en selvfølge at plagget du skal selge er fint strikket uten feil og fint monter for å kunne ta en rettferdig pris. Er det en feil i genseren f.eks kan man slå av litt på prisen, det gjør de også i butikker

En Hjemmestrikka genser skal være noe spesielt man unner seg og hvis man ser hva f.eks en ferdig strikka genser på nettopp Garnbutikkene koster så vet man at man kan ta seg mer betalt enn 500.

Ofte blir gjerne en genser som trenger opp til flere farger veldig dyr fordi hvert enkelt nøste koster ganske mye. Hvis kunden da syns det blir ALT for dyrt fordi du vil ha dine 1.500 for arbeidet, ja da får vedkomne finne seg et rimeligere garn eller rett og slett strikke den selv. Ja for du skal jo ikkje ha dårligere betalt
fordi kunden ønsker et steindyrt garn. Er me enig?

Kan me nå i allefall være enige om å sette mer pris på det me strikker? Andre kunstnere tar seg betalt så hvor ikkje? Strikking ER kunst! Ikkje bare det, men det er også mye arbeid! Selv om me som oftes KOSER oss under prosessen betyr ikkje det at det me lager er mindre verdt! Tvert i mot! Det er lagt noen dråper Kjærlighet ned i hver eneste maske fordi me elsker det me holder på med og da skal man jammen med stolthet kunne selge det, ja for det er ikkje bare noe hjemmelaga ræl som noen ser på det som.

 

 

 

LYKKE TIL PÅ ÅRETS MARKED
OG KOS DEG MASSE!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 av Årets nye Gnomer – Strikkeoppskrifter

Designet av Sarah Schira

 

Hvis du bestemmer deg for å strikke en gnom eller 15 bør du så absolutt svingen innom Ravelry Siden til Sarah Schira, hun har mange! Ja den ene er jo finere/snålere enn den andre. De er ikkje så store, ergo kan du strikke en hel gjeng. La de stå fremme til pynt midt i synet, eller la de stå rundt i krokene – Eg falt for gnomene hennes da eg oppdaget Disse for noen år siden, virkelig flotte! Noe av det beste med disse gnomene er at de er strikket med tynt garn og tynne pinner, dette kan du selvfølgelig justere på selv om du vil 🙂

 

GNEDWARD OF GRIMBLEWOOD
Bildet over
14 cm høy

 

 

 

 

Designet av Sarah Schira

 

GNOLA OF GRIMBLEWOOD
18 cm høy

 

 

 

 

Designet av Sarah Schira

 

GNEIL OF GRIMBLEWOOD
13 cm høy

 

Blir en herlig trio dette her om du ikkje vil ha en hel gjeng 🙂

* * * *

 

 

 

Nå tror eg at eg er i mål med den der glittringa mi, nå gjenstår det kun litt strikking! Jadda, det måtte skje, men eg så behovet helt klart så da er det det eg må gjøre…Tar det litt senere i dag, først må eg ut å farte litt. I dag når eg sto opp var det pakke på døra, elsker den leveringsmetoden der altså; Pakke før kl 7! Deilig pakke med noe juleperlerier som man potensielt kan bruke glitter på….! Skal vise etter hvert når pakken er åpnet, ja du vet…her har det stormet og regnet hele natta så eg orket ikkje åpne den med en gang…

Må neste bare svinge meg rundt her i heimen for eg skal ganske snart avgårde, har time på mammografi i dag, greit å få det unnagjort før eg skal i stikk motsatt retning å hente en sånn “sykemelding” til skolen for Dib siden han hadde migrene forrige uke…Dyrt å ha migrene og gå på skole…Dib har jo aldri tid å gå til lege (!!)
men ser jo at det må fikses papirer på dette om mulig…

Vel vel, me talast!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Dette blir GALSKAP!

 

Dette har du  A L D R I  sett på min blogg før! Metervis med stoff, mer misvisende kan det vel ikkje bli!? Nærmere bestemt 6,5 m stoff har eg kjøpt, ja det er ren galskap skal eg si deg, ja for eg kan ikkje sy! Har aldri likt symaskinen, så den eg kjøpte står ca ubrukt inne på boden…sukk…Da skjønner du nok hvor forvirret eg er over det som nå skal skje haha Innrømmet lett at det var gøy å shoppe stoff, er slettes ikkje ofte eg gjør det, egentlig aldri gjør eg det! Ååå men det var så mye fint, men eg tror de 2 på bildet over blir perfekt til mitt prosjekt! Spørsmålet er bare; Hva i all dager skal eg sy av 6,5 meter julestoff!?!?!

Ok ok, eg skal innrømme det…Eg HAR innleid proff hjelp *ler* Skal komme nærmere inn på det på et senere tidspunkt (Typisk å si av en blogger, I know…!) Men det eg kan love deg er at dette blir gøy – Eg skal skape en ny trend….Or not…! Gleder meg masse, ja for eg vet jo at dette blir bra! Skambra faktisk!
Jepp, forventningene er i taket for å si det sånn MoHaaa

 

 

Vel vel, nok om det…nå over til….

 

…Hama Perler! Jadda, nisselua over ER laget av Hama Perler, mulig du ikkje tror meg, men eg skal bevise det senere 🙂 Nå er eg drittlei glitter – Måtte bare si det igjen, men nå nærmer det seg slutten og eg kan putte glitter tilbake, bakerst i skuffa! Har en del ute på trappa som eg driver å spraylakkere….
Blir mye frem/tilbake, men eg har trua!

Var en kjapp tur på posten i ettermiddag og en svingom på Kiwi. Kjøpte Norske epler og pærer + noen poser Tranebær, ikkje bare det, men de hadde valnøttkjerner på tilbud: 19 kr! Passer flott nå når eg trenger det! Eg skal lage mer Pære/Eple Marmelade m/valøtt, eplegelé og Tranebærgelé. Very Good, Very Good! Ja og i morgen skal eg ut å screene puppene, det blir så bra vettu 🙂

 

 

HA EN FLOTTERS
KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Julesokker – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Birkebolla_strikk

 

Slapp av, det er kun 2.november og du rekker helt fint et par sokker før juledrakten skal tas på 1.des 😀 Eg har selv startet prosessen JULEKLÆR! Jepp, i år drar eg den helt ut, bare vent å se MoHaaa Det er ganske sprøtt egentlig, men eg tror dette kan bli gøy – For moi! Ting og tang er på vei i posten så får me sjå da vettu…Kjenner eg gleder meg! Ho Ho Ho Men nei, sokker orker eg ikkje strikker før jul…det får heller bli til våren 🙂

 

 

 

Designet av Birkebolla_strikk

 

Eg er overbevist om at nettopp disse sokkene blir de beste og de varmeste nå i desember! De er nemlig strikket
i Mini Sterk som er helt amazing til sokker. Alpakka på føttene altså…Eg har funnet frem mine alpakkasokker
fordi det er blitt kaldere, 3 herlige par har eg 🙂

 

CHRISTMASTIME SOCKS
Bildene over
Str S – M – L
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Midt i uka med en gang, og eg befinner meg fortsatt i et Glitter Hel….e! *ler*

 

Du trooor kanskje du vet, men eg er nå ikkje så sikker på det nei! Selv om eg tygger en del glitter og det er over alt kan eg ikkje si noe annet enn at dette er ganske gøy, ja sånn barnslig gøy og eg er slettes ikkje ferdig ennå! Fortsetter ut over dagen ja…

Sånn utover det kan eg jo si at de 10 kroners Maskemakører er så og si utsolgt! Bare noen få igjen her på Hobbyrommet. Det er flere igjen av de “skikkelig” håndlaga Figurmarkørene og de i emalje 🙂 Ellers finner du masse gøy og nyttige dubbeditter og dill HER INNE 🙂 Det nærmer seg jul og kalendertid bla. Ho Ho Ho

Nå skal eg bare mekke meg en Blåbær Smoothie og skli sidelengs inn på Hobbyrommet og fortsette dette glitterhel…e! Det blir så gøy atte! Sånn på tampen kan eg be deg om LESE DETTE! Eg reiser neste helg og skal delta, gleder meg masse til å treffe hovedpersonen! ♥

 

 

LAG DEG EN
GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Så trist…!

 

Eg gikk jo rundt her å trippet i hele går vettu…En ting at eg hadde hengt opp mye pynt, det gjør eg jo alltid tidlig pga bilder eg sender til Rito, men ingen, absolutt ingen dinget på døra…! Har aldri skjedd før….
åsså i år da når eg virkelig hadde laget fine snopeposer…! Sukk…

Ja jo, det er litt gnede å komme til oss og eg vet at mange av de små tenker at det gidder de ikkje for det er nok ikkje alle her i terrasseblokkene som er like glad i Halloween…men men

 

 

 

 

Planen min nå er å sende alle snopeposene med han Dib på jobb, så får han dele de ut 🙂 Kjenner eg gidde ikkje pakke opp alle posene for å evn tømme det i ei skål.

 

 

 

 

Anyway, har da vært litt produktiv i dag da, selv om det er et sinnsykt vær ute og det beste hadde kanskje vært
å blitt under dyna 😀 IngefærShot for de neste 10 dagene ca er på flasker og i kjøleskap. Eg har meg en “snaps” morgen og kwell 🙂 Er så godt atte + det gjør godt!

 

 

 

 

Trosset til slutt været, tok dunkåpa på over pysjen, først en kjapp tur på posten før eg svippet innom Mestergrønn etter roser. I dag er det mor mi sin bursdag og da måtte det friske roser til ♥ Håper ikkje de tar av i vinden! Har fått beskjed om at gravsteinen skal opp denne uka og det tror eg blir veldig fint!

Nå? Vel…nå er tilbake til glitterstyret mitt! Har sånn hat/elsk forhold til glitter, føler eg tygger det til tider,
men eg er optimist og tror dette blir bra!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Flotte votter og lekre sokker – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Traci Scott

 

Er jo ikkje til å komme vekk i fra at årstiden me befinner oss i er Tilbehørets Årstid – Så mye fint og så mye kjekt
å strikke. Dessuten er jo alt av sånn tilbehør supre julegaver til de som trenger det – Altså alle! Det trenger jo heller ikkje være komplisert for å være en flott julegave, bare nevner det! Tenkt deg vottene over i forskjellige fargekombo`er, kan virkelig bli mange flotte!

 

MESQUITE MITTENS
Bildet over
En str – Dame Medium
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Lisa Schmidt

 

Her har du finsokkene ♥ Jøjje meg vettu! Pinne 2,5 og tilhørende garn,
det er bare å nyte og kose seg!

 

ARIOSE SOCKS

Str 36 – 42
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Altså, 1.nov og den første høststormen er så absolutt kommet på besøk! Alvooorlig talt!! Det virkelig herjer ute! Det er mor mi sin bursdag og eg hadde tenkt meg ned på graven med blomster….vet ikkje om det er så mye vits!?! Fikk beskjed om at gravsteinen skal opp denne uka, me så vel for oss at det ble til våren pga gradene eller noe. Her er det jo fortsatt høye temperaturer (13 i dag) så det var visst ingen problem. Mulig også en fordel at me kjøpte stein ganske fort. Ikkje vet eg, men er veldig glad for at me slipper å vente så lenge 🙂

Hadde tenkt meg ut en liten tur, om ikkje annet enn ned på posten med et par pakker – Drøye det litt for å se om det løyer! Det går unna med de Håndlaga Maskemarkørene, men det fortsatt flere igjen Hint-Hint 🙂 Det er litt Emaljerte igjen også. Supre gaver til f.eks Julekalenderen 🙂 Julekalenderen ja….
de må eg også tenke på denne månedene…

Jaja, eg får lage meg litt frokost og fortsette med glitteret…Arg!!

 

 

HA EN FLOTT
UVÆRSDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 Heldige får tilsendt nydelig garn

 

Først av alt: BEKLAGER forsinkelsen! Lovet etter kl 21 så i teoriiien er det ikkje for sent, men min plan var rett rundt kl 21…..Å nei, eg var ikkje for opptatt med å dele ut snop, tvert i mot, men eg havnet rett ut på glitterkjøret! Oh MY!

Jaja, nå skal me se hvem som får hvilket garn –
Tusen Takk til alle dere som deltok, det er gøy!

 

 

Wollmeise Hespen skal eg sende til den som skrev kommentarnummer….

 

…og det var…

Prusseluskan

Gratulerer så mye!

 

 

 

Den som får tilsendt et herlig Opalnøster er den med kommentarnummer….

 

…og det er….

Janeth Lill Bjørgås

Gratulerer så mye!

Fint hvis dere kan sende meg adressen deres på mail:
[email protected] så sender eg så fort det lar seg gjøre 🙂

 

Nå skal eg sette bort alt glitteret for i kwell og stikke å sove noen timer! Sååå trøtt og dette greiene eg
holde på å lage er REN galskap….! Bare vent, kanskje du får se 😀

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Det er godt å kunne hjelpe – Ofte er det helt gratis!

 

I dag har eg igjen vært på tur inn til Stavanger og Kirkens Bymisjon. Veldig tidlig i ryddeprosessen av huset til mor mi sa eg at når de som ville ha noe fra mor mitt sitt kleskap var ferdig, ville eg kjører resten til Kirkens Bymisjon. Mor mi hadde et velfylt kleskap med masse fint brukte klær + en del ubrukt. Nesten alt ble pakket i sekker og nå er det altså i hus hvor det er mange som trenger dette. Helt ærlig? Eg har sluttet å gi til Fretex av den enkle grunn at eg syns de har blitt for dyre, ja med tanke på hvem som i utgangspunktet skulle hatt behov for en bruktbutikk.
Da er det bedre å levere det der hvor de som virkelig trenger det kan hente
seg noen plagg helt gratis når behovet melder seg.

Mor mi har de siste årene støttet Kirkens Bymisjon både med penger og ting/klær når eg har samlet inn å levert. Samme med i fjor jul, da var hun med å kjøpte bla sjokolade som eg leverte sammen med alle kakene eg bakte + Hun betalte middag for 2 hver måned.

 

Vet i allefall fra hvor noen av mine Julegaver skal kjøpes i år!!
Så utrolig mye flott!

 

 

 

 

Neste gang eg skal inn hit igjen blir til jul, tenker det må være så pass at eg baker extra i år også. Fikk spørsmål om det i dag, om eg var hun som hadde baket så mye i fjor...Eg gjorde jo det så anonymt som mulige (Trodde eg!), men ja det var meg, sa eg. Dette hadde virkelig blitt satt pris på i fjor så da må det absolutt gjentas.

Eneste store forskjellen fra i fjor til i år er at mor mi ikkje er her. Det var som regel hun som betalte store deler av ingrediensene og eg bakte sånn ca 3 uker i strekk Ho Ho Ho Det er liksom det eg gjør i desember! Eg baket jo også alle sorter til henne, + litt extra som eg pakket inn og hun kunne gi til venner/naboer.

 

 

 

 

Det er jo ikkje til å legge skjul på at bakeingredienser er dyrt, og enda dyrerer i år. Me som er ufør har ikkje fått like mye i lønnsøking kan du si *ler hjertelig* Nå er det ikkje så mange gaver me må kjøper lenger siden de alle fleste har slutte å gi gaver. Så enten sånn eller sånn så skal eg få det til i år også, uten mor mi.

Bildet over er et par av kurvene eg leverte på Kirkens Bymisjonen i fjor.

 

 

 

 

Amira bakte alt for mange Sirupsnipper så da ble også de pakket og levert ♥

 

 

 

 

Pikekyss, Fruktflesk og Peppernøtter av selvskrevne, Kiwi Tananger ga meg en hel kartong Melkesjokolade –
Noe de sikkert gjør i år også, om eg spør 🙂 Eg har aldri vært redd for å spørre når eg kan gi det videre til andre, er ganske enkelt da skal eg si deg.

Nå tenkte eg å spørre deg…OM du har lyst å bidra til en extra fin jul for de som bruker Kirkens Bymisjon så har du mulighet å delta på bakingen! Hvis du har muligheten til å bidra med noe hos din egen Kirkens Bymisjon der du bor er det flott, men hvis ikkje kan du delta på det eg skal gjennomføre i desember – Det går mye gode ingredienser i go`sakene + det er flere enn me ønsker å ta innover oss som TRENGER Kirkens Bymisjon. Tenker eg kan fixe det sånn: Lager en egen Julekonto til Kirkens Bymisjon, da kan evn du Vippse det du vil bidra med og bare merke beløpet med “Jul – Kirkens Bymisjon” så vil kronene komme inn på riktig konto og ALT vil bli brukt på Julekos og kaker til Stavangers “løse fugler” og vanskeligstilte. Eg betaler uansett det eg alltid betaler i julebakingen, det kun mor mi sin del det hadde vært godt med hjelp til ♥ Hvem vet? Kanskje det kan bli kjøpt litt varme julegaver også? Ja som ullsokker, votter, luer etc. Det kan jo kanskje også være noe? Hmm Tja, hvorfor ikkje! Vil du heller strikke noe i ull og sende til meg så leverer eg det videre? 🙂
Kjenner at det fort kan balle på seg når eg setter i gang, men eg stopper nå så tar me det etter hvert.

Uansett, hele bakeprosessen i desember vil bønnhørlig bli dokumentert både
her på bloggen og på Snapchat i kjent Vibbedille Stil 😀 

 

Ok, ønsker du å vippse, bruk nr 93 89 92 25 Merk beløpet med “Jul – Kirkens Bymisjon” – Ønsker du å sende meg Luer/votter og/eller sokker send meg mld på samme nummer så skal du få adressen 🙂

 

Sånn, da vil eg bare minne om Give Away`n som eg skal trekke etter kl 21 i kwell.
Dvs du fortsatt har muligheten for å delta HER INNE!

Nå skal eg surre litt her på Hobbyrommet, har noe glitterdritt som skal ferdigstilles! *ler*

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Trenger du enda et Juleteppe? – Gratis Oppskrift

Designet av Breann Mauldin

 

Tror når det skjer…Ja et eg tester ut C2C teknikken?? Har sett de flotteste teppene hekles på denne måten og eg ser sååå mange muligheter! Ser for meg at det er “enkelt” å lage sitt helt eget! I mitt hodet er det vel “bare” å tegne hva man vil på et ruteark og sette heklenåla i arbeid? Ja eg tror det er sånn det foregår 🙂 Teppet over er ikkje av de aller største så da faller det i kategori: “Greit å starte med”. At det er gratis er jo bare en bonus, så kan du kaste deg over et mye størret etter på når teknikken sitter. Pr nå forstår eg at dette er enkelt selv om eg ikkje helt skjønner gangen 🙂 Men, eg skal teste det ut…en dag!

 

 

 

Designet av Breann Mauldin

 

Men altså…som “vanlig” så hekler og strikker amerikanerene i acryl…! Mulig det er en naturlig årsak for dette som eg ikkje vet om, men altså: Skal du legge mye tid og arbeid ned i et teppe så bruk ull…Hva er egentlig vitsen med et acrylteppe? Har aldri, og kommer aldri til å skjønne det…Kan bare snakke for meg selv; Eg tar ikkje på meg et teppe for å pynte meg…No No….eg tar på meg et teppe når eg fryser og vil varme meg. Dessuten vet man jo at i jula tennes mye lys…passer dårlig med acryl til det

 

CHRISTMAS GNOME BLANKET
Bildene over
Gratis Hekleoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Da er det mandag og Halloween! Starter med å si at hvis du har lyst på noe extra fint garn må du sjekke DETTE INNLEGGET, trekker ut 2 heldige i kwell – Etter at ungene har dinget ferdig på døra og eg er tom for snop 🙂

Da eg kom hjem fra bursdag i går var det helt mørkt ute, da fikk eg se det ferdig pynta inngangspartiet “på ekte”…så egentlig veldig lite!! Det der lyset me har på veggen der ut er ikkje til så mye nytte….Tror eg må innom Nille en kjapp tur å bare hente med meg ei lita lyslenke…Gidder ikkje dra ut de der kjempelange som eg bruker i jula, bare en liten til å surre litt rundt gresskara 🙂 Det blir nok bra!

Ellers, ja i går ble eg kåret til Ukas Blogger…Å nei, slettes ikkje Vixen selv om det aldri har vært et mål. Men å lese hva andre skriver kan gjøre veldig godt på en helt vanlig hverdag – Alle trenger det fra tid til annen. Må også få surret meg til å sjekke ang hotell i Bergen…Det er jo neste helg så kanskje på tide å organisere litt…Planlegge liksom…Nå blir det til at eg reiser alene fordi Amira må jobbe likevel, men å ta bussen til Bergen har eg hørt at barn gjør helt alene, så det burde gå fint 🙂 Er det rolig sjø så går det fint, er det meldt en sinnsyk høststorm den helga….Ja da altså….! Krysser fingrene for bra vær og beine veien 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

Hva kjøpte du på Strikkefestivalen?

 

Det skal eg love deg: Det var sinnsykt mye lekkert å kjøpe! MYE eg kunne tenkt meg, men….eg hadde bestemt meg for å ikkje kjøpe så mye som 1 meter med garn og det holdt eg! For eg vet akkurat hvordan det hadde blitt: “Eg kan lett gå bananas, hamstre med meg hjem….legger det i hylla og det blir det liggende!” Til slutt så ender det opp som garn eg selger til HALV PRIS! *ler*

Kun 1 år handlet eg garn som faktisk ble strikket opp og ble min peneste genser!! Ellers er mine kjøp på Strikkefestivaler endt i hyllene mine…Siste eg var på festival gikk en crazy på standen til Silverfox, men de var ikkje her i år…sukk…I år hadde eg der i mot mer enn nok å shoppe garn for, salget mitt gikk ganske så bra, men eg sparer til større ting så da bare snørte eg igjen *ler* Var kun en stand som fikk noen av mine lapper:

 

 

 

 

 

Kreftforening! Nå begynner eg å få en anseelig mengde “sløyfer”, likte ikkje årets sløyfe så veldig godt, men kjøpte heller fra tidligere år 🙂 Så da ble eg godt fornøyd med shoppinga likevel!

Har kommet meg hjem fra bursdag, så koselig! Herlige kaker og et flott og innholdsrikt ostebord ♥ Ble sånn salig mett ved bordet 🙂 Nå skal eg surre litt her på Hobbyrommet, eg var nødt for å vaske i dag også….Glitter over alt!!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram