For en dag må eg si!! Bare for å si det først: Det er gode penger i tomflasker, det er ikkje tull. Når ungene var små var det enkelt å få tømt hulrommene her hjemme for tomme flasker, men nå? Vel…det hoper seg opp over alt! Åpnet lilledoen i gangen og det bare veltet ut bæreposer med tomme flasker og Red Bull bokser…Vel vel, regelen er: Den som panter får kjøpe hva den vil, i dag tok eg grep! Eg er sikker på at ingen så meg bak alle posene på vei til bilen *ler* Tok meg ikkje så lang til å pante og etter på hva eg litt over 300 kr rikere! JuHuuu Første stopp ble selvfølgelig MesterGrønn: 3 deilige buketter (3 for 2) Sjekk de herlige (stilige?!) blomstene! Gigantiske faktisk, aner ikkje hva de store heter, men innimellom har eg puttet Eucallyptus Mmmm Det dufter så nydelig!
Etterpå det var det en snartur opp til Edenhave for å kjøpe 2 store svarte potter, fortsatt betalt av pantepengene (Måtte legge til noe da, men hadde tydeligvis en Bonus på 100 kr i Hageland så det ble jo en billig og flott dag!)
Eg hadde jo egentlig planene klare for dagen før eg la meg i natt så det var bare å sette i gang! Hekkan for en jobb! Formelig tømte stua ut på terrassen, har ristet og banket det som kan ristes og bankes! Den tøffeste økta ble når eg plantet om den store Spraglen og ei stor “palme” – Begge 2 trengte det så sårt + de hadde behov for større plass. Hele seansen på dette og alt annet kan du få med deg på Snapchat (vibbedille)
Ang kontrastfargene i stue (ref. bildet over) tviler eg sterkt på at det blir noe utskiftning på den fronten i år,
trives godt med disse fargene fortsatt.
Denne Gullranken burde nok også vært plantet om, men vettu? Eg orket ikkje! Den er rimelig stor og vanskelig
å håndtere. Tok den nå ut og vannet den og dusjet alle bladene. Gravde litt i jorda og fylte på med litt nytt – Får være godt nok for denne gangen. Klippet av 20-30 cm av alle tuppene så nå er det en mengde avleggere i vann…Har aldri sett så kraftige avleggere før!!
Denne “palmen” fikk også nye og mye større potte,
det er neste som den smiler!
Har herjet fælt her på planteveggen og nå er den i grunne ganske fyldig! Noen planter måtte dessverre møte den brune dunken ute, men det gikk fint! Litt omrokkerlig så nå skal eg se om Gullranken trives her, dvs at den store Spraglen fikk seg en plass i stua – Da er den klar for vinteren *humrer*
Eg la ut på Snapchat at eg hadde en store Spragleavlegger som var plantet om noe ville ha, hadde faktisk ikkje plass selv….Ei koselig nabodame kom å hentet den og eg fikk 2 i retur av henne….Ikkje sant! *ler* Ikkje rart me har en jungel i stua! Den ene eg fikk var Alo Vera og det har eg lenge hatt lyst på,
den andre vet eg ikkje hva heter, men stilig var den 🙂
Altså, stua er S K R U B B E T! Kroppen min er revnet på midten, men fy søren dette føltes godt! Eg må nok bare innse at det kun er eg som liker å vaske hjemmet hver uke…det er maaange uker siden den siste gulvvasken kan du si…D E T skjer ikkje igjen, om eg så skal krype på alle 4 så skal det vaskes *ler*
Eg har en stor drøm for heimen…Nytt gulv! Eller, nye gulv….Sånn enstavs greier heter det vel? Men, da vil eg kanskje tro eg enten må A) Vinne i Lotto eller B) Ramle over ei arv eller noe…Gangen, kjøkkenet og stua vil eg ha likt gulv på….Siden eg nå er i gang vil eg også fjerne de hvite veggflisene på bade og få opp mørk grå/svarte/steinfliser….Ikkje sant…Må vinne mye i Lotto ser du…Bør muligens begynne å spille..sukk…
Parallelt med min vasking så laget Ali middag, herlige middag —> Mett i magen! Har hatt meg en lang dusj og fått på rene koseklær så nå blir det Hobbyrommet resten av kwellen!
Undøvendig å si at eg er dønn sliten, men det var sååå verdt det! Ble over 5000 skritt bare i stua i dag….
Over helga skal kjøkkenet får samme behandlig 🙂
KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL
Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram















































