Ting Tar Tid – Start Nå!

Designet av Jolijn Copier Designs

 

Hvert år, ja helt uten unntak, får eg responser som dette i desember: “Du lager så mye fint til jul, men eg rekker ikkje å få dette ferdig i tide! Du må tipse om slike ting tidigere”. Mange ganger har eg lagt ut f.eks lekre Julepledd, ja og andre større prosjekt, for ikkje å snakke om Inngangpartiet vårt som eg pyntet i fjor! Da var det en del ståhei om NÅR eg hadde fått tid å lage alt det…? Vel, de som følger meg fast vet at eg allerede i mars/april i fjor oppfordret om at hvis du skulle ha en del ting til jul så må du starte akkurat nå for å komme i havn. Dette gjelder jo ikkje alle, det finnes nok de som sitter døgnet rundt til de er ferdig, eg er jo mer den som vandrer litt fra prosjekt til prosjekt, så eg må starte tidlig 🙂

Men, selv med slike oppfordringer om at eg må pushe på litt tidligere så blir det nesten oppfattet som en “gledesdreper” når eg som nå, I JUNI, begynner å snakke om jul *ho ho ho*. Mange som ikkje orker høre om jula på sommeren, men me er nødt til å begynne å tenke litt sånn som moteindustrien; Man må hele tiden ligge 6 mnd foran, eller bak om du vil for å kunne komme i havn med det man ønsket. Det nytter ikkje å starte 1.desember med ALT man vil strikke og perle til jul, det er jo så mye annet me også skal gjøre i desember. De siste årene så pakker eg bort det meste av hobby (Bortsett fra strikkekurven som eg koser meg med hver kwell uansett årstid og hobby ellers) når desember kommer, ikkje bare er eg som regel ferdig med det eg skal lage, men i desember er måneden eg BAKER! Det er jo også nesten blitt en egen hobby her hos meg, elsker å bake julekaker og snop 🙂 Nå er ikkje julekaker og snop noe du kan starte med nå, men om ALT det andre du vil ha til jul er ferdig så kan du som meg bake og kose deg masse i desember 🙂

Så ja, da syns eg at det er PÅ TIDE å begynne å tenke å jula! Fra nå av har du ca 6 mnd på deg til å strikke
OG perle alt du vil bruke som pynt eller gaver til jul, da har du “fri” i desember til å brilljere med Julekaker og snop. *Takk meg evn senere*

 

JINGLE ALL THE WAY
Bildet over
Str 34 til 43
Gratis Strikkeoppskrift

Du kan jo starte med de kuleste Julesokkene til HELE familien!

 

Ellers, her har du lista over noen av tingene eg har delt i Jula som ganske mange
har falt for og har ønsket å lage selv, det er bare å sette i gang:

 

JULETEPPE

FLOTTE NISSEGENSER/JAKKE

JULEVOTTER – FIN GAVE

VAKKERT JULETEPPE

FLOTT JULETRE/VINDUPYNT

HEKLET PEPPERKAKER

SMÅ FARGERIKE OG HARDE GAVER

ENGLER

JULEPYNTET INNGANGSPARTI

SØT JULEPYNT

JULETRÆR I PERLER

STORE KJØLESKAPMAGNETER

STILIG JULETRE

JULETRE MED LYS

JULESOKK

 

Da er det bare å ønske LYKKE TIL 🙂

 

 

 

* * * *

 

 

*GJESP* – Ble jaggu sent i natt! Halv 3!! Jøss, at eg skulle bli sittende å se på en film som eg syns er tåpelig er ganske utrolig….Men det ble strikking og “Klonenes Kamp” i natt og på vei i seng lurte eg på hvordan eg kunne bli så…..dum!? Liker jo ikkje slike Si-Fi filmer en gang…men, men til gjengjeld ble eg veldig trøtt da og sovnet fort 🙂 Kjente på hodet da eg våknet at det ble sent ja…sjeldent eg sove til langt på dag selv om eg ble
sen i seng så nå sitter eg her å gjesper da!

Jaja i dag har me Bryllupsdag og greier! Perlebryllup, altså i hele 30 år har me vært gift! Det var det INGEN som hadde trodd den gang da i Zurich når me purunge gikk inn på Stashaus å giftet oss kun med forloverne til stedet. Tenk å reise til Sveits for å jobbe som aupair og ende opp med å gifte seg med en muslim!!
Verden ville ikkje stå til påske
….

 

Tenker eg fortsetter med det eg styrte med i går: Me-Time og Strikking/Hobby! Ser ut for at noe av det eg holdt på med nå er tørt, så ja….da blir eg nok ferdig og kan ta bilder 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD
SØNDAG OG KOoOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer

Siste innlegg